Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته خبرنگار و به همت «حسین هاشمی تختی » نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس، جمعی از خبرنگاران هرمزگانی در قالب تور رسانه ای از کارخانه سیمان هرم و منطقه گردشگری « خور خوران » در شهرستان بندرخمیر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر خمیر، اصحاب رسانه استان هرمزگان به همراه هاشمی تختی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این سفر با حضور در کارخانه سیمان خمیر ضمن گفتگو با مسئولان این کارخانه، از نزدیک در جریان مراحل مختلف تولید « کلینکر »، « سیمان  تیپ ۱» و « سیمان تیپ ۲ » قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« پژمان جامه دار »، کارشناس حسابرسی کارخانه سیمان هرمزگان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این کارخانه سال ۷۶ به بهره رسیده است، گفت: در این کارخانه سه نوع محصول سیمان تیپ ۱، سیمان تیپ ۲ و کلینکر تولید می شود.

 

وی ظرفیت تولید روزانه کارخانه سیمان هرمزگان را شش هزار تن اعلام کرد و افزود: در وهله نخست سیمان مورد نیاز استان هرمزگان تامین و مازاد آن به استان های همجوار و برخی از کشورهای خارجی از جمله عمان، امارات و تانزانیا در آفریقا صادر می شود.

 

کارشناس حسابرسی کارخانه سیمان هرمزگان با بیان اینکه بیش از هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانه سیمان هرمزگان مشغول به کار می باشند، عنوان کرد: ۸۰ درصد از افراد شاغل در این کارخانه از نیروهای بومی هستند.

 

وی با ذکر این نکته که مواد اولیه تولید سیمان هرمزگان از دو معدن همجوار کارخانه تامین می شود، افزود: محصولات کارخانه سیمان هرمزگان به دو شکل « پاکت » و « فله » تولید می شود.

 

مهندس « سید مهدی موسوی »، سرشیفت کارخانه سیمان هرمزگان نیز با بیان همه مراحل تولید سیمان در این کارخانه مکانیزه نیست، گفت: معادن « سنگ آهک » و « سنگ مارل » که در همسایگی کارخانه هستند تا ۱۰۰ سال آینده می توانند مواد اولیه کارخانه تامین کند.

 

وی به تشریح مراحل مختلف تولید سیمان پرداخت و بیان کرد: سنگ های معادن ابتدا در سنگ شکن خرد شده و کلوخ ها به قطر شش سانت با نوار نقاله به اتاق کنترل هدایت و سپس نمونه ها مستقیم به اتاق کنترل نهایی و از آنجا به سیلوها منتقل می شود و پس از ترکیب به سمت آسیاب های مواد خام هدایت و پودر می شوند و به برج های پیش گرم کن انتقال می یابند و سپس وارد کوره استوانه ای می شوند و در نهایت مقداری گچ به پودر زده می شود و محصول سیمان به دست می آید.

 

بازدید از خور خوران از دیگر برنامه های این تور بود؛ خور خوران به مساحت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار پوشیده از جنگل های زیبای حرا در دامنه خلیج فارس به عنوان بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه از مناطق مهم گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه اردبیل خراسان جنوبي روزنامه ها شبستان یزد استان همدان عید غدیر بیرجند کارخانه سیمان هرمزگان بندرخمیر تور رسانه ای هفته خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر هرمزگان مختار سلحشور، صبح امروز اظهار داشت: حوالی ساعت ۲۱ دوشنبه سوم اردیبهشت، حادثه گرفتار شدن فردی در روستای پشتکوه بندرعباس براثر ریزش آوار به مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گزارش شد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی از پایگاه چاه شیرین به محل حادثه اعزام گردید.

وی تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر پس از عملیات جستجو و آوار برداری به وسیله ست هیدرولیک و تجهیزات امدادی عملیات فرد متوفی رهاسازی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه این عملیات با مشارکت ۵ امدادگر در قالب دو تیم انجام شد، خاطرنشان کرد: عوامل امدادی پس از ۲ ساعت عملیات، پیکر بی جان متوفی را از چاله خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

کد خبر 6086269

دیگر خبرها

  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی