Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان اینکه باید در سازمان و اداره عدالت حکمفرما باشد، با طرح این سئوال که چگونه یک سازمان، سازمان عادل و جلوه عدالت است، شاخصه‌هایی همچون مدیریت سازمان، قوانین و مقررات عادلانه‌تر حاکم بر آن، روابط سازمان با دیگران و دیگران با سازمان را مورد اشاره قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 21:13 - 24 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۹۴۹

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان اینکه باید در سازمان و اداره عدالت حکمفرما باشد، با طرح این سئوال که چگونه یک سازمان، سازمان عادل و جلوه عدالت است، شاخصه‌هایی همچون مدیریت سازمان، قوانین و مقررات عادلانه‌تر حاکم بر آن، روابط سازمان با دیگران و دیگران با سازمان را مورد اشاره قرار داد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه عدالت به معنای این است که هرکسی جای خودش باشد، ادامه داد: هرکسی جای خودش باشد، یعنی یک انتصاب نابجا، انتصاب غیرعادلانه است. دادن حقی به کسی که صاحب این حق نیست و میدان دادن به کسی که نباید به او میدان داده شود، بی عدالتی است. امضا را برای کسی کردن که نباید این امضا زیر نامه او شود، بی عدالتی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در قرآن کریم چند بار واژه فساد آورده شده است، گفت: تعریف فساد در قرآن خروج هرچیزی از اعتدال است.

وی تصریح کرد: در سازمان باید مدیریت تلاش نماید که عادلانه عمل کند؛ زیر مجموعه را عادلانه بچیند؛ باید و نباید مقررات بر تمام مجموعه سازمان عادلانه باشد؛ اقدامات سازمان براساس آنچه باید باشد و خلاف قانون صورت نگیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اندازه گیری اینکه کدام سازمان به عدالت نزدیکتر و کدام به فساد نزدیکتر است، کار سختی نیست، ادامه داد: بخش‌هایی داریم که کار آن‌ها نظارت است و شاخص‌هایی داریم که هر سازمان می‌تواند خود را اندازه گیری کند.

رئیس قوه قضاییه در تبیین شاخص‌ها به دستگاه‌های برون دستگاهی برای نظارت اشاره کرد و افزود: باید دید که شاخص آیا میزان پرونده موجود در دستگاه قضایی است؟ از دادگستری کردستان و سنندج بپرسیم چند پرونده از فلان سازمان در دادگاه و دادسرا مطرح است. از دیوان محاسبات بپرسیم چند پرونده نسبت به خلاف مقررات در این سازمان در دیوان محاسبات مطرح است. به سازمان بازرسی بگوییم که از این سازمان چند پرونده و موضوع تخلف مطرح است. از اداره کل رسیدگی به شکایت استانداری بپرسیم شما که بر دستگاه‌های اداری نظارت می‌کنید چند مورد در مجموعه شما مطرح است. از حراست‌ها به عنوان مجموعه وزارت اطلاعات و مرتبط با سازمان اطلاعاتی کشور بپرسیم در مجموعه شما در مورد این سازمان چند مطلب مطرح است.

وی به دستگاه‌های نظارت درون سازمانی اشاره کرد و بیان داشت: باید دید در درون سازمان چه شاخص‌هایی وجود دارد که نشان دهد آیا روابط ناسالم، رشوه، پورسانت، پارتی بازی و روابط ناصحیح بین مجموعه و مجموعه با بیرون وجود دارد یا خیر.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در این رابطه نقش اساسی با مدیران است، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده بیش از هرکس و پیش از هرکس نسبت به نظر دادن در مورد سازمان، مدیریت می‌تواند نقش آفرین باشد. یکی از وظایف مهم مدیران نظارت و کنترل است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به حضار در جلسه گفت: مجموعه را دائما رصد و کنترل کنید که با آن شاخص‌ها، چقدر نزدیک به صلاح و چقدر به فساد نزدیک شده است.

وی تاکید کرد: با همکاری خود مدیران و تعیین شاخص‌هایی که می‌تواند این شاخص‌ها، شاخص اندازه گیری صلاح و فساد دستگاه باشد کاملا مشخص می‌کند که چه دستگاهی به صلاح نزدیک شده و چه دستگاهی علامت خطر می‌دهد که این دستگاه روابطش، روابط ناسالم است و باید در آن یک اصلاح جدی ساختاری و رفتاری صورت گیرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه گاهی ساختارها، ساختار غلطی است، بیان داشت: اصلا گاهی خود ساختار فساد زا است که باید اصلاح شود. گاهی هم باید اصلاح رفتار‌ها شود و گاهی هردوی آن‌ها نیاز است که باید این موضوع سرعت گیرد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در اجرای عدالت اداری، باید سازمان‌ها هرکدام مجری عدالت باشند؛ بعد خواهید دید که در این قضیه کار به دستگاه قضایی خیلی کم می‌کشد. یعنی اگر موافقت اصولی و یا امضای طلایی دست یک بخش است باید مراقبت جدی شود.

وی افزود: هربخشی در دولت که مجوز به بخش خصوصی می‌دهد را باید بیشتر مراقبت کرد. این جایی است که مدیران باید نسبت به این بخش به صورت مضاعف نظارت کنند، جایی از بخش‌ها که می‌خواهد یک مجوز، یک موافقت اصولی و یک امتیاز را به بخش خصوصی بدهد، باید بیشتر مورد نظارت قرار گیرد و این موضوع می‌تواند به نظارت برون سازمان نیز کمک کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: هرچه نظام خود کنترلی را که به عنوان کارآمدترین نظام کنترلی مطرح است در سازمان فعال‌تر کنیم، تاثیر بیشتری دارد و مسئله اخلاق الهی وحرفه‌ای و گسترش آن در سازمان‌ها در کاهش جرم و تخلفات اداری نقش دارد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: وجب به وجب استان کردستان خون‌های پاکی برای ایجاد امنیت دراین منطقه ریخته شده است تا مردم بتوانند زندگی مستقل و آزادی در پرتو نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی مردم استان کردستان را مردمی پایبند به مبانی نظام و ارزش‌ها معرفی کرد و بیان داشت: باید تلاش کرد موانعی که در این استان وجود دارد برطرف شود؛ مثل ماندگاری مدیران که یک مسئله است و میزان ماندگاری مدیران غیربومی خیلی بالا نیست و این یکی از مشکلات است.

در حال تکمیل/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه شورای اداری کردستان عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سال گذشته اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شد و روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شده است.

رضا قاسمیان ۹ فروردین در دیدار نوروزی اعضای شورای اداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش توان کاری و هماهنگی مدیران استان در پیشبرد امور گفت: سال گذشته اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شد و روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل عنوان کرد: با توجه به اهمیت فهم مشترک و ایجاد عزم جمعی در مدیران استان اخذ رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه برای اتخاذ راهبردها و رویکردهای هم‌افزا در ابتدای سال از اهداف این دیدار می‌باشد و همه ما به توفیق الهی برای حل مسائل مردم استان و تأمین آسایش و تضمین آرامش جامعه تلاش حداکثری را خواهیم داشت.

در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید

آیت‌الله سیدحسن عاملی نیز در این دیدار با بیان اینکه عاقبت به‌خیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است، خطاب به مسئولین اظهار کرد: فرصت خدمت نعمت خداوند به شما مسوولان است پس در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید تا خدا از شما راضی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کار اداری وظیفه است و شما مسوولان علاوه بر اینکه به این وظیفه خود درست عمل کنید، بلکه کار را برای رضای پروردگار انجام داده و حامی و پشتیبان محرومان باشید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عاقبت به‌خیری و خداجویی را در خدمت به خلق خدا دانست و با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری گفت: مسؤولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آن‌ها با جدیت تلاش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هرکس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفّق‌تر است | حافظه‌ی ادبی مردم ما ضعیف است | مجری تلویزیون هم شعر را غلط میخواند