Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از خط آهن میانه- بستان آباد- تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۳۲ کیلومتر مسیر میانه به بستان‌آباد آماده شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در ادامه این طرح ریلی ۴۴ کیلومتر دیگر نیز تا مسیر تبریز ادامه خواهد داشت که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ در این رابطه مشکل اعتباری وجود ندارد و به زودی ۴۰ میلیارد تومان نیز به این طرح پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش مسیر تبریز - تهران به ۵ ساعت

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از بهره‌برداری از خط آهن «میانه - بستان‌آباد - تبریز» در سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که فاز اول (میانه به بستان آباد) در سال‌جاری و فاز دوم نیز در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه خط‌ آهن میانه-بستان آباد- تبریز، اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه ریلی کشور، اتصال مراکز استان‌ها به این شبکه را در برنامه قرار داده و طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز چهار استان به شبکه ریلی کشور متصل شدند.

وی با بیان اینکه اتصال مرکز استان آذربایجان‌شرقی به خط ریلی کشور، از مهمترین مراکزی بود که باید از مسیر جدید به شبکه ریلی اتصال پیدا می‌کرد، گفت: این طرح در دو فاز در برنامه کاری قرار گرفته و فاز اول آن از میانه تا بستان‌آباد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی افزود: فاز دوم از حد فاصل بین بستان آباد تا تبریز نیز پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی داشته و امید است در سال ۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این مسیر انجام شده و حدود ۱۵ کیلومتر پل و تونل در طول مسیر وجود دارد.

او با بیان این‌که این خط آهن برای اولین بار در کشور به صورت دو خط ریلی احداث شده است، افزود: این خط آهن برای کوتاه کردن مسیر ریلی شمال شرق کشور و اتصال به کشورهای ترکیه و آذربایجان بسیار موثر بوده و مسیر تبریز به تهران را تا پنج ساعت کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان

تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • چرا ادامه تونل غدیر قم بازگشایی نمی‌شود؟