Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@04:54:25 GMT

فرار مالیاتی و فساد، خط قرمز سازمان امور مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۹۱۷۶

فرار مالیاتی و فساد، خط قرمز سازمان امور مالیاتی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا امروز (پنجشنبه) در نشست علمی هم‌اندیشی مسائل اقتصاد کلان کشور که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به زمان وصول مالیات و حمایت از تولیدکننده واقعی نیز از دیگر اصول سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی افزود: در تمام استانهای کشور چهار هدف به صورت همزمان در حال اجرا است و ارزیابی‌ها بر این اساس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصفهان طرح‌ها به نحو احسن در حال اجرا است و طرح اصفهان در ارتباط با مسائل مالیاتی می‌تواند در سایر نقاط کشور نیز پیاده‌سازی و از آن به عنوان یک الگو استفاده شود.

ارز چند نرخی مانعی برای تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: در کشور چند مشکل اساسی معضلات اقتصادی را ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات، دولتی بودن اقتصاد است که صدمات بسیاری به کشور زده است. بخشی از جبران بودجه را باید در بهره‌وری کسری بودجه دنبال کرد که در غیر این صورت به بحران تبدیل خواهد شد.

سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه مشکل دوم چند نرخی بودن نرخ ارز است، گفت: مشکل دیگر به عنوان عامل هدررفت منابع کشور، پرداخت یارانه های کور و هدر رفتن منابع است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی و دارو را به همین دلیل از دست می‌دهیم، تصریح کرد: راهی که افراد برای رهایی پیدا می کنند، برای فرار مالیاتی است که باید برای آن چاره ای اندیشید.

دانشگاه اصفهان متولی بررسی سرمایه اجتماعی در کشور

رئیس دانشگاه اصفهان نیز گفت: دانشگاه اصفهان با سابقه علمی برتر می تواند راهگشایی علمی برای رهایی از مشکلات اقتصادی کلان کشور ارائه دهد و جهشی در اقتصاد ملی و اقتصاد استان شاهد باشیم.

هوشنگ طالبی اظهار کرد: در سال گذشته و به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی، ۵ دانشگاه مرجع کشور وظیفه بررسی حوزه های اصلی اقتصاد کشور را بر عهده گرفتند که در این میان دانشگاه اصفهان متولی بررسی در حوزه سرمایه اجتماعی شد.

وی ادامه داد: امیدوارم این سلسه نشست ها و ارائه نظرات منشاء خیر و برکت و کمک کننده وضعیت فعلی اقتصادی کشور باشد.

نشست هم اندیشی مسائل اقتصاد کلان کشور با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاونان وی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان اصفهان، صاحب نظران حوزه اقتصاد و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این نشست ۶ محور اصلی حوزه اقتصاد شامل "راهکارهای کاهش کسری بودجه سال ۱۳۹۸ در دو محور درآمدی و هزینه"، "گزارشگری مالی دولت تحول در ایفای مسئولیت پاسخگویی"، "شفافیت اطلاعاتی و پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی"، "عملکرد بازار سرمایه"، "عملکرد خصوصی‌سازی" و "پرداخت تخصیص‌ها از طرف خزانه" توسط اساتید دانشگاه اصفهان ارائه و راهکارهای برطرف کردن این مشکلات بررسی و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تعریف خودروها و خانه‌های لوکس تغییر کرد | سال آینده مالکان کدام خانه‌ها و خودروها باید مالیات بدهند؟ | تعیین جریمه سنگین برای فراریان مالیاتی

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

مالیات چند درصد خرج دولت را می‌دهد؟ | سهم درآمدهای مالیاتی از منابع بودجه عمومی دولت را ببینید

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

کد خبر 844573 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • در صدوبیست و هشتمین نشست شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه