Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@09:50:24 GMT

آیا ایران برای آزادی نفتکش «گریس ۱» تعهدی داد ؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۹۲۱۱

به گزارش فارس، سفیر کشورمان در لندن افزود: اگر مقصد نفتکش هم سوریه می بود، هیچ اقدام خلاف حقوق بین الملل از سوی ایران صورت نگرفته بود و بر عکس اقدام انگلیسی ها در توقیق نفتکش حامل نفت ایران دقیقا نقض حقوق بین الملل بود.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ، مطالب منتشر شده مبنی بر تعهدنامه کتبی ایران به دادگاه عالی جبل طارق در خصوص اینکه محموله نفتکش گریس ۱ به سوریه نرود را تکذیب کرد و گفت: بحث هیچ تعهد و ضمانتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدا نیز اعلام کرده بودیم که مقصد این نفتکش سوریه نبوده است.

وی افزود: اگر مقصد نفتکش هم سوریه می بود، هیچ اقدام خلاف حقوق بین الملل از سوی ایران صورت نگرفته بود و بر عکس اقدام انگلیسی ها در توقیق نفتکش حامل نفت ایران دقیقا نقض حقوق بین الملل بود.

 برخی رسانه ها مدعی شده اند که ایران تعهدنامه کتبی داده است تا محموله نفتکش مزبور به سوریه نرود.

نفتکش گریس ۱ در ۱۳ تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد و امروز آزاد شد.ایران در همان ابتدا این اقدام انگلیس را راهزنی دریایی خواند و بر رفع توقیف هر چه سریع تر آن تأکید کرد.

 سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز یکشنبه ششم مرداد ماه پیش از برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق را نقض برجام خواند و تصریح کرد: کشورهای عضو برجام نباید هیچ مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

محمد رهاوی یکی از کارکنان زندان مرکزی یزد با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد مبلغ ۲۴ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد و با این اقدام موجب تداوم پنجشنبه‌های مهربانی ستاد دیه یزد شد.

این نیکوکار یزدی در خصوص این اقدام گفت: این اقدام را به نیت خشنودی خداوند متعال و جهت شادی روح اموات اهدا کردم و امیدوارم با این اقدام دل یک خانواده که چشم انتظار آزادی پدر خود هستند شاد شود.

گفتنی است بسیاری از خیرین استان یزد پنجشنبه‌ها با حضور در ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت شادی روح اموات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این اقدام در قالب پویش رضوان و پنجشنبه‌های مهربانی در این استان معروف گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران