Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای خروج از سازمان تجارت جهانی را ادامه سیاست بی ثبات کننده مقامات کاخ سفید خواند و آن را اقدام غیرمسئولانه دیگری از سوی واشنگتن خواند.

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی وزارت خارجه روسیه در شهر اورنبورگ گفت: کشورها دهها سال برای هماهنگ کردن اقتصادهای خود با سیستم سازمان تجارت جهانی وقت صرف کرده اند و ناگهان قدرت بزرگی (آمریکا) می گوید که امکان خروج از این سازمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تعجب از این موضع آمریکا، افزود: اقتصاد فقط اعداد و درصدها نیست بلکه سرنوشت بسیاری از انسانها و شرکت ها به آن بستگی دارد و ما نمی دانیم که آمریکایی ها چگونه می توانند اینگونه بدون احساس مسئولیت، سخن بگویند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی گفته است که اگر نیاز باشد آمریکا از سازمان تجارت جهانی خارج می شود.

روسیه اولتیماتوم آمریکا به ونزوئلا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از نشست خبری خود اولتیماتوم امریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد و  این مساله را بعید ندانست که اظهارات تحریک آمیز مقام های آمریکایی در مورد ونزوئلا بخاطر منافع بخش انرژی آمریکا مطرح می شود.

زاخارووا با متشنج خواندن اوضاع ونزوئلا اظهار داشت: درخواست ها از آمریکا برای لغو تحریم های این کشور به خصوص در بخش اجتماعی علیه ونزوئلا نادیده گرفته شده است و ادامه فشارهای واشنگتن بر مردم ونزوئلا وضعیت این کشور را هر روز سختر می کند.

وی ادامه داد: آمریکا به اقدامات خود علیه ونزوئلا برای محاصره کامل این کشور ادامه می دهد.

روسیه و آمریکا بر سر مساله ونزوئلا اختلاف دارند و در حالی که مسکو بر عدم مداخله در امور داخلی این کشور تاکید دارد، واشنگتن با اعلام حمایت از خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا خواهان برکناری نیکلاس مادورو است.

انتقاد از روزنامه هلندی

زاخارووا از مقاله روزنامه هلندی تلگراف که مدعی شده است روسها زنان خلبان اف-۱۶ را می ترسانند، انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این روزنامه مدعی شده است که اعضای خانواده های خلبانان ناتو از تماس های تلفنی افراد ناشناس با لهجه روسی نگران شده اند حال آنکه این ادعایی نادرست و تخیلی است.

تاکید بر ازسرگیری مذاکرات لیبی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از طرف های مناقشه در لیبی نیز خواست تا به جنگ و خونریزی پایان داده و پشت میز مذاکره بنشینند.

گفتنی است روسیه برای حل و فصل بحران لیبی و ایفای نقش فعال در حل مسائل این کشور تلاش می کند.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است، این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است.

از سوی دیگر داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی و «دولت طبرق» در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی» که ژنرال حفتر از آن حمایت می کند.

میخائیل بوگدانوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه وآفریقا پیشتر اعلام کرده بود که مسکو از وحدت و تمامیت ارضی این کشور بحران زده پشتیبانی و حمایت می کند.

تثبیت اوضاع قرقیزستان

زاخارووا ابراز امیدواری کرد که روند تثبیت اوضاع در قرقیزستان تداوم یابد و وضعیت به روال عادی برگردد.

قرقیزستان در آسیای میانه که شاهد دو انقلاب در مدت کمتر از دو دهه بوده است هم اکنون شاهد رقابت و جنگ قدرت بین "سورونبای جینبکوف" رئیس جمهوری با اتامبایف رئیس سابق دولت است که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۱۰۷ رییس جمهوری قرقیزستان بود.

این کشور که همواره به عنوان جزیره ثبات در آسیای میانه محسوب می شد اکنون شاهد جنگ قدرتی بین رئیس جمهوری کنونی و سابق است که هر کدام دیگری را به خویشاوندسالاری و فساد اداری متهم می کنند. 

جینبکوف و اتمبایف زمانی دوست و همپیمان بودند بطوری که اتمبایف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ از جینبکوف حمایت کرده بود . بحران کنونی پای روسیه را نیز به میان کشیده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته با رئیس جمهوری کنونی و سابق قرقیزستان دیدار کرد.

جامعه جهانی ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از نشست خبری خود از جامعه جهانی خواست تا از ادامه حمایت از ارتش اوکراین دست بردارد.

زاخارووا با اشاره به ادامه گلوله باران مناطق دونباس توسط ارتش اوکراین گفت که هدف احتمالی این اقدامات، بی ثبات کردن اوضاع منطقه دونباس است که اقدام تحریک آمیز به حساب می آید و کییف می خواهد با این کار بار دیگر بگوید که آتش بس در دونتسک و لوگانسک شکست خورده است.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کییف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کییف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، اگر چه محوبیت پوتین در روسیه چندبرابر شد اما آمریکا و غرب انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت‌ها و شرکت‌هایی که در کریمه فعالیت می‌کنند وضع کردند تا شاید کرملین از کریمه پا عقب بگذارد.

مخالفان روسیه همچنین در چند سال گذشته شروع به ارسال انواع سلاح و مهمات به اوکراین کرده اند.

اوضاع در شمال شرق سوریه نگران کننده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به بحران در سوریه نیز اشاره کرد و گفت که اوضاع مناطق شمال شرق سوریه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه رویکرد روسیه در این مساله تغییری نکرده است، اظهار داشت: روسیه همچنان خواهان دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در شمال شرق سوریه با احیای حق حاکمیت این کشور و گفت وگوهای ثمربخش دمشق و کردها به عنوان بخشی از مردم سوریه است.

در شمال شرق سوریه و در همسایگی ترکیه استانی به نام ادلب وجود دارد که اکنون به آخرین کانون تجمع تروریست ها در این کشور عربی تبدیل شده است.

ترکیه و روسیه شهریورماه پارسال به توافقی دست یافتند که به ترکیه اجازه می داد به تدریج تروریست ها را از این منطقه خارج کند توافقی که تا امروز موفق نبوده است.

روس ها نیز بارها به ترکیه اعلام کرده اند که این وضعیت نمی تواند تا همیشه ادامه یابد بنابراین هر لحظه ممکن است ارتش سوریه با همراهی روسیه برای بیرون کردن تروریست ها از ادلب دست بکار شوند.

با این وجود هر از چند گاهی تروریست ها به پایگاه های روسیه در نزدیکی ادلب یا ارتش سوریه شبی خون می زنند و روسیه نیز در مقابل کانون های تروریستی در این منطقه را بمباران می کند مساله ای که به سرعت واکنش رسانه ها و مقامات غربی را در پی دارد و ارتش سوریه یا روسیه را متهم به کشتار غیرنظامیان و افراد بی گناه در این منطقه می کنند.

گروه کلاه سفیدها هم که مقر آن در لندن است و تنها به دفاع یک طرفه از مخالفان دولت قانونی سوریه معروف است، هر از چندگاهی با افزایش احتمال یکسره شدن کار تروریست ها در ادلب، از احتمال حمله شیمیایی ارتش سوریه به مردم در این منطقه خبر می دهد، جعلی بودن گزارش های تصویری این گروه مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به برخی نقاط سوریه بارها با مدارک و شواهد ثابت شده است اما همچنان اخبار جعلی یا تصاویر ساختگی این گروه در سرخط مطرح ترین رسانه های غربی قرار می گیرد تا هزینه های بین المللی بر سوریه برای یکسره کردن اوضاع در ادلب دوچندان شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف سازمان تجارت جهانی ناتو جنگ سوریه ماریا زاخارووا قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد، که آمریکا با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت‌گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که ممانعت آمریکا از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت در خاک فلسطین تنها به طولانی شدن وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، که در اصل ناشی از ادامه اشغال سرزمین عربی توسط اسرائیل و اعمال فجیع‌ترین جنایات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد