Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شماربسیاری از روستا‌های خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند و مردم حتی اندازه یک فنجان آب برای استفاده ندارند.

وی از وزیر نیرو خواست با سر زدن به این مناطق پای صحبت‌ها و درد و دل این افراد بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین افزود: اهمیت وزارت نیرو بر هیچ کس پوشیده نیست و این وزارتخانه نقش مهمی در اقتصاد و تمام فعالیت‌ها دارد.

اردکانیان وزیر نیرو هم در این دیدار گفت: در ۲۱ ماه گذشته جلسات متعددی با استاندار و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی داشتیم و خوشبختانه وزارت نیرو در حال حاضر با وجود تحریم‌های سنگین در بحث طرح‌های عمرانی و با اجازه رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح‌ها مشکلی نداشتیم و وضعیت مطلوبی داریم.

او افزود: در حال حاضر هزار و ۳۶۰ طرح با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم که ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که برخی از آن‌ها تا پایان سال، برخی تا پایان دولت دوازدهم و یا بعد از آن به اتمام می‌رسد.

اردکانیان گفت: در خراسان جنوبی نیز طرح‌های مهمی از جمله کارخانه زغال سوز طبس، آبرسانی به روستاها، بهره برداری از نیروگاه ۷ مگاواتی سربیشه و عملیات اجرایی آب رسانی به طبس و بیرجند را داشته ایم.

وزیر نیرو گفت: با اجرای این طرح‌ها و فعال کردن نیروگاه طبس شاهد اشتغال پایدار و پیشرفت خراسان جنوبی در آینده نزدیک خواهیم بود.

اردکانیان با اشاره به تامین آب خراسان جنوبی در بلند مدت گفت: مطالعات طرح‌های سازگاری با کم آبی و پیروی از الگوی مصرف مناسب آب در بخش‌های مختلف از جمله صنعتی و کشاورزی را در دستور کار داریم که مستلزم همکاری بین دستگاه هاست و در خراسان جنوبی استاندار پیگیر این موضوع است.

وی راه حل دوم تامین آب خراسان جنوبی برای بلندمدت را انتقال آب از دریا عنوان کرد و گفت: مطالعات این طرح به ثمر رسیده و وزارت نیرو تا هفته آینده طرح انتقال آب از دریا را انجام می‌دهد.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو در آینده نزدیک همکاری‌های بیشتری را با اخراسان جنوبی در بحث اقتصادی و عرصه‌های تجاری بین ایران و افغانستان خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: به علت کاهش نزولات آسمانی، کاهش منابع آبی و افزایش دمای هوا در سالیان اخیر با کم آبی مواجه شدیم و بیشترین مصرف آب استان در بخش کشاورزی بوده که اشتغال کمتری را نیز داشته است.

معتمدیان افزود: با پیگیری‌هایی که با وزارت نیرو داشتیم درصدد تصویب سند سازگاری کم آبی هستیم که مهم‌ترین بخش آن مدیریت منابع موجود آب است و امیدواریم شاهد تحول در مصارف فعلی آب باشیم.

انتهای پیام/ک

روستا‌های بدون آب خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر مسئولان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: تا کنون به ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز :

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله می‌گوید که از زمان حمله اسرائیل به غزه در اکتبر ۲۰۲۳ نیرو‌های مسلح یمن به ۸۶ کشتی در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند حمله کرده است. 

محمد الحوثی در یک سخنرانی که شبکه المسیره یمن آن را پخش کرد گفت، تا کنون ۸۶ کشتی مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

وی اضافه کرد که نیرو‌های مسلح به حمایت از مقاومت فلسطین به شیوه‌ای موثر و فعال ادامه خواهد داد. 

محمد الحوثی همچنین گفت که نیرو‌های مسلح یمنی به چندین هدف در جنوب اسرائیل در بندر ایلات نیز حمله کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • کاهش محسوس دما هوا در خراسان جنوبی
  • انصارالله: تا کنون به ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌ایم
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد