Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:59:13 GMT

برگزاری جشنوارها در ایجاد نشاط اجتماعی تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۱۲۳

برگزاری جشنوارها در ایجاد نشاط اجتماعی تاثیرگذار است

 عباس رضایی پنجشنبه شب در دومین جشنوار کباب و اولین جشنواره لبنیات گلپایگان در پارک جنگلی این شهر افزود: حضور پر شور و نشاط مردم در جشنواره ها پیامی به دنیای استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار و شخص ترامپ است که برغم مشکلات معیشتی بواسطه تحریم ها، امید، شادابی و نشاط همچنان در بین مردم به کوری چشم دشمنان انقلاب، اسلام و رهبری وجود دارد و زندگی جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور با نشاط مردم گلپایگان و گردشگران در جشنواره کباب و لبنیات و دست اندرکاران که زمینه ساز این حضور را فراهم کردند قدردانی کرد و گفت:  مردم با این حضور همدلی و هم نوایی خودشان را با مسوولان نظام و دولت تدبیر و امید نشان دادند.

همچنین در یک نشست خبری در حاشیه برگزاری جشنواره نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد وابسته به نفت یکی از مشکلات در کشور و به طور قطع مانع جدی در راه توسعه است.

علی بختیار افزود : برای برای برون رفت از وابستگی به  در آمدهای نفتی باید به سمت درآمدهای گردشگری حرکت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین  جشنواره کباب و لبنیات در شهرستان گلپایگان با همت مسوولان گفت: این شهرستان در بخش های دیگر از جمله کشاورزی و دامداری زمینه برای اجرای برنامه های گردشگری دارد که نیاز به برنامه ریزی است.

فرماندارگلپایگان گفت:دومین جشنواره کباب همراه با جشنواره لبنات با کمک وبسیج دستگاه اداری ، نهادهای غیر دولتی و بخش خصوصی در حدود صد غرفه شامل پخت کباب ، لبنیات، صنایع دستی، سوغات ،توانمندی های تولیدی غذایی و برنامه متنوع در مدت دو روز ۲۴ و ۲۵ مرداد در پارک جنگلی این شهرستان در حال اجرا است.

حسین یار محمدیان با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار جشنواره کباب در شهرستان گلپایگان در همین مکان برگزار شد و حدود ۱۶ هزار بازدید کننده داشت افزود: برگزاری چنین جشنواره ها در رونق اقتصادی و گردشگری این شهرستان تاثیرگذار است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره دارای دو منظر اقتصادی و فرهنگی است افزود:از منظر اقتصادی به بهانه برگزاری جشنواره آداب و رسوم مردم یک منطقه معرفی می شود و مردم دیگر نقاط با آن آشنا می شوند. و با  رفت و آمدها زمینه برای کارهای اقتصادی شکل می گیرد.

ولی تیموری اظهارداشت به ازای هر گردشگر که در منطقه ما وارد کشور می شود یکهزار و ۳۵۷ دلار ارزآوری عاید آن منطقه می‌شود و گردشگر همین خرده فرهنگ ها و فرهنگ بومی و محلی ما را می بیند و هزینه می کند و منابع طبیعی را با خودش نمی برد و این صنعت می تواند برای ارز آوری جایگزین در آمدهای نفتی قرار گیرد.

تاریخ پخت کباب کوبیده سنتی گلپایگان به بیش از ۲ قرن می رسد و دارای شهرت و معروفیت خاص و منحصر به فردی در کشور است.

برای تهیه این غذا گوشت بره تازه به همراه پیاز و نمک پس از چرخ کردن به سیخ کشیده می شود و روی زغال طبخ می شود.

از شاخصه های اصلی این غذا در گلپایگان قطعه کردن گوشت تازه از قلاب، چرخ کردن و طبخ جلوی چشم مشتری است همچنین چراگاه های طبیعی و بکر منطقه نیز به طعم، مزه و لذیذ بودن و کیفیت این غذا افزوده است.

مهارت پخت کباب شهرستان گلپایگان در تیرماه امسال در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۶//۷۱۳۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلپایگان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 

مدیرعامل موسسه راوینو با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های تولیدی مردم پایه، به شکل‌گیری زنجیره تولیدات مردمی براساس آثار ارسالی به جشنواره‌هایی مانند جشنواره مدرسه عشق تصریح کرد: حضور موسسه راوینو در جشنواره مدرسه عشق، براساس یک ماموریت و همچنین دغدغه فراگیر رقم خورد که بخش اعظم آن معطوف به ساماندهی  و به میدان آوردن ظرفیت های مردمی است. 

سلمان نصیری، مدیرعامل موسسه شتاب دهنده راوینو در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق با تأکید بر این مطلب که ساماندهی  و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی مهمترین عامل جهش تولید به‌ویژه تولید محتوای فاخر است اظهار کرد:  بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌ها در پایان هریک از جشنواره‌ها به فراموشی سپرده شده و یا بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود. 

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم جهش تولید با مشارکت مردمی، می‌توان از درون همین ظرفیت‌های موجود در جشنواره‌هایی مانند« مدرسه عشق»، با ایجاد بستری برای عرضه تولیدات؛ شرایط ایده آلی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای محتوایی فراهم ساخت.

مدیر عامل مؤسسه راینو به مهجور واقع شدن برخی از تولیدات در رویدادها و جشنواره‌های مردمی اشاره و  تأکید کرد: اغلب جشنواره‌ها حول محور مساله تصویر و مولتی مدیا  برگزار می‌شوند و کمتر به حوزه صوت، پادکست و یا متن توجه می‌شود، این در حالی است که بسیاری از تولیدات فاخر از درون همین متون قوی شکل می‌گیرند.

نصیری ادامه داد:  اگر بازار مستعدی برای نمایش و عرضه محتوای نوشتاری و صوتی فراهم شود تا تولیدکنندگان فیلمنامه، مستند و... از این محتوا  بهره‌مند شوند طبعیتا آثار تولیدی از نظر کیفی، ارتقاء یافته در نتیجه شاهد رشد بازار کسب وکار در حوزه صوت و متن نیز خواهیم بود.

سلمان نصیری همچنین به لزوم ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی تأکید و  بیان کرد: عدم وجود بازاری مطمئن و همچنین ایجاد چرخه عرضه و تقاضایی مکانیزه در حوزه تولیدات محتوایی موجب شده تا بسیاری از آثار قابل عرضه صرفا در آرشیو جشنواره‌ها خاک بخورند. بنابر این به منظور جلوگیری از این روند، نیازمند ارائه پلتفرمی با قابلیت ایجاد چرخه ارزش آفرین محتوایی هستیم در همین راستا موسسه راوینو با توجه به توان فنی و همچنین بازارشناسی تدقیقی شرایطی را فراهم ساخته تا آثار جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق» و سایر رویدادهایی که قابلیت عرضه به بازار خرید و فروش را دارند، به کسب و کارهایی پایدار برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند تا ان شاء الله  در آینده در عرصه های منطقه‌ای و بازارهای دلاری حضور یافته و تولیدات خود را ارائه دهند.

گفتنی است، موسسه راوینو، مرکز بین المللی توسعه محتوا است که ضمن ایجاد زنجیره کسب و کارهای محتوایی با استفاده از ظرفیت های مردمی، در توسعه کمی و کیفی محتوا نیز به عنوان یک شتاب دهنده فعالیت می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان