Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار جمعی از آزادگان استان به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن با تبریک این روز گفت: آزادگان دوران سختی را در اسارتگاه‌ها سپری کردند و خانواده‌های آن‌ها نیز متحمل رنج شدند.
وی به تفاوت آزادگان ایرانی با اسرای دیگر کشور‌ها اشاره کرد و افزود: آزادگان ایرانی تنها برای حراست از خاک وطن به جبهه‌ها نرفتند بلکه برای رضای خدا در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت، آزادگان را ستارگان آسمانی خدا در روی زمین دانست و تصریح کرد: نظام ها، نهضت‌ها و حتی جنبش‌های دینی مواجه با چالش‌هایی در درون خود می‌شوند، اما آزادگان همچنان در مسیری که آغاز کردند پایدار هستند و از آن برنگشتند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی و امام (ره) انسان‌هایی را ساخت که پس از ۴۰ سال همچنان راست قامت ایستاده اند، بیان کرد: هیچ قدرتی را نمی‌توان در تراز آزادگان و ایثارگران دانست بنابراین جامعه ایرانی بلکه تمام مسلمانان دنیا مدیون شهدا، آزادگان و ایثارگران هستند.

وی به احداث موزه دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: امر مذکور کار پسندیده و محمود است، اما مهم‌تر از آن آزادگان و ایثارگران هستند و می‌طلبد نسبت به تهیه مستند فیلم آزادگان توجه ویژه‌ای شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آزادگان اسطوره‌های ایثار و مقاومت هستند، خاطرنشان کرد: آزادگان همیشه باید زنده بمانند تا نسل‌های آینده به ایثارگران دفاع مقدس افتخار کنند.

آیت الله فلاحتی به پایداری و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران اسارت اشاره کرد و یادآور شد: آزادگان خواستند بمانند تا فاتح عرصه‌های مختلف باشند.

وی با اشاره به ایستادگی آزادگان در برابر همه قدرت‌های جهانی در ۸ سال دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: آزادگان در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و ملت قدردان این قشر از جامعه است.

امام جمعه رشت به توجه مقام معظم رهبری به مجاهدان عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وحی الهی، کتاب خدا، سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بزرگ‌ترین دلیل و وسیله برای حفظ آزادگان در دوران اسارت بود.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه آزادگان روحیه ایثارگری را همواره باید حفظ کنند، بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم فرهنگ ایثارگری را به نسل امروز و بعدی انتقال دهند.

وی ادامه داد: به دنبال سیاه نمایی نیستم، اما بعضی از مسئولان در پست‌های مدیریتی درد پول و پز را دارند ضمن اینکه فساد اقتصادی در جامعه معلول ناکارآمدی بعضی از مسئولان است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه لجام گسیختگی در مسائل فرهنگی و بی بندوباری در جامعه ایثارگران را رنج می‌دهد، تصریح کرد: می‌طلبد زیربنا‌های فکری و فرهنگی جامعه درست شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار انتقال فرهنگ ایثارگری توسط آزادگان به فرزندان خود شد و گفت: ایثارگران با مشاهده عیب و نقص‌ها موارد را بگویند، وارد عرصه شود و از حاشیه نشینی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها در تصدی مسئولیت‌ها تنها یک کراوات کم دارند، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها نمی‌توانند جامعه ایثارگری را تحمل کنند، اما بدانند این اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه رشت بر مطالبه گری ایثارگران تاکید کرد و یادآور شد: مشکلات را عاقلانه، منطقی و دلسوزانه باین کنید تا طرف مقابل متوجه باشد شما دلسوز هستید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در کنار ایثارگران و آزادگان بودن روز طلایی برای ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: آزادگان کتاب معرفت، علم، آگاهی و استقامت هستند.

گیلان ۲۶۹۳ آزاده دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ برگ دیگری از تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی رقم خورد و سالروز آزادگان، اسوه‌های ایثار را تبریک عرض می‌کنم.

عبدالله پاکاری، ۸۵ درصد از آزادگان ایرانی در دوران دفاع مقدس را رزمنده عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد از آزادگان از غیر نظامیان بودند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آزادگان ایرانی پس از مجروح شدن به اسارت در آمدند، تصریح کرد: امر مذکور نشان می‌دهد آزادگان تا آخرین لحظه مقاومت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از وجود ۲ هزار و ۶۹۳ آزاده در این استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۴۴ نفر از آزادگان استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/آ

لجام گسیختگی فرهنگی و بی بندوباری در جامعه، ایثارگران را رنج می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادگان آزادگان و ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی آیت‌الله فلاحتی با شعرای گیلان برگزار شد

ایسنا/گیلان سومین محفل «رمضان شعر» همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از شاعران استان در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد.

نشست صمیمی جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب استان با آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه ۷ فروردین ماه همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت با عنوان «رمضان شعر» در رشت برگزار شد.

آیت‌الله فلاحتی در این دیدار ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و شاعری در مکتب اسلامی، اظهار کرد: اشعار و آثار شاعران باید با مضامین عرفانی و الهی در آمیخته باشد لذا توجه به مضامین قرآنی و الهی و بکارگیری از آنها در خلق آثار ادبی بسیار اهمیت دارد.

در این دیدار شعرای جوان و پیشکسوت استان در وصف امام حسن مجتبی(ع) و موضوعات دیگر به شعرخوانی پرداختند. امسال سومین محفل «رمضان شعر» همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از شاعران استان در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاهای دنیوی حکیمانه است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • نخبگان قرآنی، قرآن را به سطح عمومی جامعه بکشانند
  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن تقارن خجسته‌ای است
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • نشست صمیمی آیت‌الله فلاحتی با شعرای گیلان برگزار شد
  • آیت‌الله نورمفیدی: عمل صالح شاعران، استفاده از این ذوق برای ارتقای جامعه است