Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حالا تقریبا یک سال از عاشورای ۹۷ که ناگهان خبر رسید مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز به خاطر نوشتن چند توییت بازداشت شده است، می‌گذرد. در این یک سال اتفاقات زیادی برای حاجتی افتاد که مهمترین اتفاق آن، صدور حکم یک سال زندان برای حاجتی بود. در همین ایام بگو مگوی تندی هم بین حاجتی و احمد رضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز رخ داد که اختلاف شدید بین این دو نفر در معرض قضاوت مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خرداد امسال که حاجتی به زندان افتاده، دستغیب تلاش زیادی کرد تا با معرفی عضو علی البدل، گزینه دیگری را به شورای شهر شیراز وارد کند.

یکشنبه و در آستانه عید قربان خبر رسید محمدرضا امیری فرماندار شیراز در پاسخ به پیگیری‌های دستغیب، اعلام کرده با توجه به انصراف علی راستگو (عضو علی‌البدل شورا و عضو خانه کارگر)، محمدتقی تذروی تندروی اصولگرا  برای جایگزینی به شورای شهر شیراز معرفی شده است.

تذروی همان فردی است که سال قبل بعد از بازداشت مهدی حاجتی، پرچم اسرائیل را به سردر شورای شهر شیراز آویزان کرد و مقابل شورای شهر، نماز جماعت برگزار کرد.

نکته جالب اینجاست که اگر این معارفه زمان دیگری برگزار می شد، فرصت حضور برای راستگو بیشتر فراهم بود چون او به خاطر احتمال نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم از عضویت در شورای شهر انصراف داده و بعید نیست رد صلاحیت شود یا رای نیاورد و به این ترتیب می‌تواند عضو شورای شیراز شود. عجله دستغیب اما فقط و فقط به نفع اصولگرایانی بود که برای ورود نفر شانزدهم انتخابات به شورای شهر شیراز، لحظه شماری می‌کردند.

این خبر البته بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و افرادی مثل مصطفی تاجزاده، شهربانو امانی، حجت نظری، آذر منصوری، ضیا نبوی، محمدعلی کامفیروزی و ... در صفحات اینستاگرام و توییتر خود به حمایت از مهدی حاجتی پرداختند و کم کم این زمزمه مطرح شد که بعضی اعضای شورای شهر شیراز، در حمایت از مهدی حاجتی و در اعتراض به این روند، در جلسه شورای شهر شیراز حضور پیدا نخواهند کرد. از گوشه و کنار خبر می رسید لیلا دودمان، سولماز دهقانی، نوذر امامی، عبدالرزاق موسوی و قاسم مقیمی قصد نداشتند در جلسه امروز شورای شهر شرکت کنند. ضمن اینکه نواب قائدی هم خارج از کشور بود.

خبرگزاری فارس در مطلبی ضمن تایید احتمال آبستراکسیون در شورای شهر شیراز، به توییت چند روز قبل مصطفی تاجزاده اشاره کرد و نوشت «تا این لحظه امکان آبستراکسیون و عمل به توصیه‌های تاجزاده توسط ۵ عضو تندرو شورا وجود دارد؛ هرچند رایزنی‌ها با این افراد برای انصراف از این تصمیم و گوشزد کردن هزینه‌های قیام در مقابل قانون ادامه دارد و ممکن است این افراد نیز در جلسه بعدازظهر امروز شرکت کنند. تنها چند ساعت دیگر همه چیز مشخص خواهد شد.».

اما ساعتی بعد خبر رسید تعداد افرادی که قصد نداشتند در جلسه شورا شرکت کنند باز هم افزایش یافته و به این ترتیب در صورت برگزاری جلسه، فقط دستغیب در جلسه حاضر خواهد بود. نکته اینجا بود که دستغیب تنها عضو اصلاح طلب شورای شیراز بود که بعد از بازداشت اول مهدی حاجتی، نامه حمایتی از او را امضا نکرده بود. سرانجام با نامه دستغیب، حذف مهدی حاجتی از دستور کار خارج شد.

پیش از این هم محبوبیت بالای مهدی حاجتی در شیراز ثابت شده بود و حتی جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز از او حمایت کرده بود. 

فرمانداری شیراز در توضیح وضعیت حاجتی می‌گوید از زمان قطعیت و صدور حکم محکومیت حاجتی و به ویژه پس از ابلاغ موضوع به فرمانداری شاهد پیگیری و سماجت افراد و جریان سیاسی بودم که در تلاش بودند فرد جایگزین وی به شورا معرفی شود و بدون اینکه به رعایت قانون توجه شود مکرر به طرق مختلف فرمانداری را تحت فشار قرار می دادند.

حاجتی یکی از منتخبین مردم و جوان شجاع، اندیشمند، و دلسوز مردم و جامعه است و فارغ از اینکه نتیجه رای هیات حل اختلاف چه خواهد شد، در این مرحله فرمانداری مکلف به اجرای قانون و امانت داری است و شخص حاجتی نیز از هواداران سرسخت اجرای قانون بود و در همین راستا موظفیم در پاسخ به نامه شورا، فرد جانشین را به شورا معرفی کنیم. سلب عضویت از شورا نشده و فرمانداری صرفاً حکم دادگاه را طی نامه‌ای جهت رسیدگی به هیات حل اختلاف استان ارسال کرده است. در ماده ۷ قانون شوراها آمده است که در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت یکی از اعضای شورا از عضو علی البدل به ترتیب بالاترین رای به عنوان جایگزین دعوت به عمل می آید. در تبصره ذیل همین ماده نیز ذکر شده،چنانچه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند و تا تعیین تکلیف وی که نباید بیش از شش ماه طول بکشد عضو علی البدل به ترتیب آرا به عنوان جانشین جهت شرکت در جلسات شورا معرفی می شود.

نکته جالب این که با وجود عجله زاید الوصف دستغیب و تذروی، هنوز زمان غیبت مهدی حاجتی به دو ماه نرسیده است. دستغیب البته تصویری از تلفن همراه خود منتشر کرده است که خطاب به تاجزاده گفته است «از راهنمایی شما در خصوص یاد گرفتن از رفتار رئیس شورای یزد تشکر می‌کنم، اما یادمان نمی‌رود که جنابعالی و دوستانتان، با همین طرز تفکر در مجلس ششم، موجب روی کار آمدن احمدی‌نژاد و وارد کردن خسارات بی‌شمار به  مملکت و اصلاحات شدید.» در واقع رفتار رئیس شورای شهر شیراز از این جهت اهمیت دارد که سعی دارد همسو با خبرگزاری فارس، آبستراکسیون اعضای شورای شهر شیراز را تحت تاثیر مصطفی تاجزاده معرفی کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مهدی حاجتی دستغیب شورای شیراز استان فارس بازداشت عضو شورای شهر شورای شهر شیراز بازداشت مهدی حاجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، به همراه معاونین فنی و حسابرسی و حقوقی این نهاد نظارتی با حضور در سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، آخرین تحولات اقتصادی و بودجه ای کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب، در این بازدید که به منظور نظارت بر اجرای بودجه صورت گرفت، با بررسی منابع و مصارف، علاوه بر پایش مستقیم عملکرد و توجه ویژه به مشکلات متولیان نظام مالیه عمومی و تصمیم گیران اقتصادی، بر لزوم حل مشکلات مرتبط با تامین منابع عمومی دولت و انجام پرداخت های اجتناب ناپذیر دستگاه های اجرایی، تاکید کرد.

این اقدام دیوان محاسبات کشور در راستای تحقق اهدافی نظیر نظارت مستقیم و به موقع، آینده نگری، گره گشایی و صیانت از شجاعت مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفت.

تمامی مدیران کل دیوان محاسبات کشور در استان ها نیز با دستور رییس کل این نهاد نظارتی در تامین منابع عمومی مرتبط با پرداخت های عمرانی پایان سال در راستای تحقق اهداف ساختار بودجه مشارکت داشتند.

در این بازدیدها اولین گام اجرایی اصلاح ساختار بودجه در راستای منویات مقام معظم رهبری با پیشنهاد ساز و کار اجرایی تخصیص اعتباری و عملیات مالی مرتبط با فاکتورینگ برای تامین منابع مورد نیاز استان خوزستان و ایلام در راستای اجرای بند م تبصره ۲ قانون بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است