Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته آینده طرح سند سازگاری با شرایط کم آبی برای نخستین بار در کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تصویب و در خراسان جنوبی به عنوان پایلوت اجرا می شود. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، محمد صادق معتمدیان  شامگاه پنج شنبه در نشست بررسی مسائل صنعت آب و برق استان که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: 1000 پروژه طراحی شده وزارت نیرو در استان نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به استان مرزی خراسان جنوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پروژه ها در سه سطح آب، جمع آوری فاضلاب و تامین برق با سرمایه گذاری بیش از 8 هزار میلیارد تومان در استان طراحی گردیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با مدل هایی که طراحی گردیده امیدواریم پروژه هایی که از پیشرفت خوبی برخورداراست تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: 500 روستای خراسان جنوبی مشکل آب دارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند که با حمایت آب و فاضلاب در این حوزه، توزیع پنج هزار مترمکعبی آب را به 10 هزار متر مکعب رساندیم.

500 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شودتاکید نماینده ولی‌فقیه بر بازدید وزیر نیرو از وضعیت روستائیان خراسان جنوبیاجرای بزرگترین پروژه صنعت آب و برق خراسان جنوبی از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو

تصویب طرح انتقال آب از دریای عمان در روزهای آتی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی تا افق 1425 در استان پیش بینی شده است گفت: انتقال آب از دریای عمان نیز در روزهای آتی تصویب و به استان ابلاغ می‌شود.

 معتمدیان  اظهار داشت: پبیش از یک هزار پروژه با هشت هزار میلیارد تومان نشان از توجه ئیژه دولت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی است.

وی گفت: با توجه به اینکه روستاهای استان با مشکل کم آبی مواجه هستند با مطالبات وزارت نیرو و آب و فاضلاب اقدامات خوبی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود افزود: امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات مورد نیاز برخی از پروژه‌های وزارت نیرو تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

معتمدیان تصریح کرد: طرح سند سازگاری با کم آبی نیز تدوین شده که در تدوین آن تلاش تمام مسئولان استانی بوده که امیدواریم با تصویب نهایی در کارگروه ملی قدمی مثبت در آب استان برداریم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی تا افق 1425 در استان پیش بینی شده است ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان نیز در روزهای آتی تصویب و به استان ابلاغ می‌شود و با تصویب این دو سند استان از بلاتکلیفی درمی‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: در استان با بحران کسری مخزن مواجه هستیم و در چند سال گذشته مصرف آب استان به حدود 530 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

حسین امامی تصریح کرد: بسیاری از نقاط استان با خشکسالی شدید و نیمه شدید مواجه هستند و 100 کیلووات برق در مصارف ما کاهش داشته است؛ علی رغم دو دهه اخیر خشکسالی در استان هیچ شهری با تنش آبی مواجه نشده است.

وی افزود: تامین آب از دشت آهنگران به قاین و زیرکوه مصوب شده و منابع آب فردوس نیز از دشت سرایان تامین می‌شود که منطقه ممنوعه بوده و یک دغدغه است.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احداث باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست اجرا است و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت باند دوم اصفهان به اردستان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه یکی از پروژه‌های این اداره کل می‌باشد که در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: طول این پروژه ۱.۲ کیلومتر است و تاکنون با تلاش و اقدامات به عمل آمده پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه به ۴۲ درصد رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبار و مبالغ هزینه شده برای این پروژه بیان کرد: مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در این پروژه تشریح کرد: یک تن میلگرد، ۱۶۱ مترمکعب بتن‌ریزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی و هفت هزار مترمکعب خاک‌برداری برای پروژه فوق اجرا شده‌است.

گفتنی است: برای رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان اصفهان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اجرای باند دوم و احداث تقاطع‌های غیر همسطح اقدام به ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز می‌کند همچنین با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور است، لذا مباحثی همچون راه‌سازی، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند