Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش شهریور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنر فعلی سر در این پلیس راه با نام دو بخش کاملاً صحیح است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخشی از شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش های لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نصب تابلو این پلیس راه با حاشیه هایی همراه بود زیرا تنها عنوان "پلیس راه لواسانات" را داشت و سبب گلایه اهالی بخش رودبارقصران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان متولی پس از اعلام آنکه عمدی در این کار نبوده عنوان تابلو را به " پلیس راه لواسانات - رودبارقصران" تغییر دادند و حاشیه ها و گلایه ها نیز فروکش کرد.

با وجود این اما برخی افراد که خود را فعال رسانه ای معرفی می کنند و در برخی کانال های فضای مجازی که نوع فعالیتشان و اینکه مجوز دارند یا خیر نیز محل بحث و سؤال قرار دارد، حاشیه سازی هایی را با هدف ایجاد اختلاف بین اهالی این دو بخش برنامه ریزی کردند و حتی اصلاح عنوان تابلو مذکور را "اتفاق نامیمون" خواندند و مدعی درست بودن عنوان قبلی تابلو شدند که اعتراض برخی شهروندان شهرستان را به دنبال داشت.

البته این اقدامات با واکنش جدی و قاطع مسئولان متولی از جمله فرماندار مواجه و اعلام شد که حوزه فعالیت اداره مذکور هر دو بخش است.

مسعود کرمزاده شهردار اوشان، فشم و میگون نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: با توجه به مراجعات مردم و مطالبه عمومی برای درج مجدد نام بخش رودبارقصران در کنار لواسانات به دلیل جدا بودن این دو بخش از یکدیگر، شهرداری و شورای شهر مراتب گلایه شهروندان را صرفاً برای اطلاع پلیس راه از این نارضایتی عمومی به آنها ابلاغ کرد و پس از جلسه ای در این خصوص مشخص شد این حذف نام علت خاصی نداشته و قرار شد شهرداری بنر اصلاح شده ای را تهیه کند و به پلیس راه تحویل دهد.

وی در واکنش به مطالب بعضی کانال های تلگرامی علیه اقدام برای اصلاح عنوان تابلو مذکور گفت: مطلبی که بنده تکذیب کرده ام دخالت در امور خارج شهری بود چراکه تنها پلیس راه را از این اعتراض مردمی مطلع ساختم.

سرهنگ سیف الله فرهادی رئیس پلیس راه بخش های لواسانات و رودبارقصران شهرستان شمیرانات نیز در این زمینه اظهارداشت: تغییر بنر سردر مقر گردنه قوچک از ابتدا به این دلیل بود که اواخر تیر ماه امسال از زیر مجموعه سرکلانتری بزرگراه های تهران بزرگ (یکی از ۲۸ منطقه راهنمایی و رانندگی تهران) خارج و به پلیس راه تهران بزرگ تبدیل شدیم و این عنوان باید اصلاح می شد.

تهرام// ۱۰۰۸۹۸۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه شمیرانات پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود

در برنامه بالاتر موضوع معافیت مالیاتی ناشران مورد بررسی قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف بررسی شد. آقای مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی و آقای علی نقی، عضو کارگروه مالیات اتحادیه ناشران به سوالاتی پاسخ دادند.

مستوفی گفت: در سال ۱۴۰۱ که اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شد، بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ مودی در حوزه نشر فعالیت خود را اعلام کردند که این افراد بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد یا فروش ابرازی ناشی از فعالیت‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی ابراز کردند. در اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در این حوزه کاری ابراز شده است. از این میزان آن چیزی که توسط ما مورد تایید قرار گرفته بالغ بر ۸.۸ هزار میلیارد تومان آن مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و تفاوت این میزان یا بررسی نشده یا مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است. مالیات ابرازی این ناشران ۳۹ میلیارد تومان بوده و آن چیزی که صادر شده عددی معادل ۳۰۰ میلیون تومان مالیاتی بوده که تشخیص داده شده است.

او افزود: در برنامه بودجه ۱۴۰۳ که معافیت‌های مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی محدود شده، اما باز هم حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند. اما قانون یک شرط می‌گذارد و آن هم رعایت ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیت‌های مستقیم است. اما نظر من این است که ما باید معافیت‌ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می‌کنیم ببینیم. پیشنهاد ما در همه حوزه‌ها این است که شرایط اقتصادی را به طور یکسان برای همه فراهم کنیم و فعالین اقتصادی تصمیم بگیرند که در کدام حوزه فعالیت کنند و سودآوری خود را در حوزه فرهنگ ببرند.

مستوفی ادامه داد: وزارت فرهنگ به عنوان متولی این بخش باید برای معافیت‌های مالیاتی نشر، حوزه خرج تعیین کند و به عنوان مثال بگوید مالیات‌های حوزه کتاب، صرفا در راستای افزایش بار فرهنگی حوزه کتاب سرمایه گذاری کند که در حال حاضر چنین نیست.

علی نقی گفت: تنها بخشی از فعالیت‌های مربوط به حوزه نشر، تجاری محسوب می‌شود و یک جنبه فرهنگی هم دارد. کتاب پایه فرهنگ است و حمایت از ناشر و کتابفروش در سیاست‌های اصلی دولت‌ها است. سیاست قانون گذار این بوده که برای ترویج فرهنگ از کتاب فروشان حمایت کند تا با گسترش کار ناشر، فرهنگ توسعه پیدا کند. به همین دلیل قیاس کتاب با کالا‌های تجاری دیگر درست نیست. کمتر ناشری وجود دارد که شامل معافیت‌های شود و به بهانه‌های مختلف این مالیات گرفته می‌شود.

او افزود: درامد‌های مالیاتی از حوزه نشر، برای سازمان امور مالیاتی بسیار ناچیز است، اما این مبلغ ناچیز برای کتاب فروش و ناشر که به سختی فعالیت می‌کنند، قابل توجه است. در حال حاضر معافیت مالی که برای ناشران و کتابفروشان در نظر گرفته شده، عادلانه‌ترین حالت ممکن است. چرا که هر ناشر بر اساس فعالیت خودش از مالیات معاف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • ۴ مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • تصویری از یک تابلو که صاحبان سگ و گربه را می‎‌ترساند!