Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@17:00:22 GMT

حذف آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز بندرعباس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۵۸۴

حذف آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز بندرعباس

بندرعباس_شهردار بندرعباس از اجرای طرح‌هایی با هدف حذف آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، عباس امینی اظهار کرد: توسعه فضای سبز بلوار امام حسین(ع) همزمان با توسعه شبکه آبیاری غیرشرب با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تامین لوازم مورد نیاز به منظور توسعه شبکه آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت آبیاری با آب غیرشرب از برنامه‌های جاری شهرداری بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندرعباس از اضافه شدن ظرفیت تولید ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب غیرشرب در پارک داماهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم تغییرات خوبی در حوزه فضای سبز شهری ایجاد کنیم.

امینی‌زاده عنوان کرد: بهسازی میادین شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری بندرعباس برای بهسازی نما و منظر شهری است.

وی تأکید کرد: حذف آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

شهردار بندرعباس از اجرای طرح محافظت و رنگ آمیزی تنه درختان با استفاده از ترکیب کائولن خبر داد و افزود: این طرح با هدف محافظت از درختان در مقابل عوامل محیطی از جمله سرما و گرما، آفات، بیماری‌ها و افزایش طول عمر درختان در دستور کار سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

امینی ادامه داد: طرح رنگ‌آمیزی درختان با استفاده از ماده کائولن و ترکیبی از سموم قارچ‌کش و باکتری‌کش به صورت مستمر و در بخش‌های مختلف شهر انجام می‌شود.

کد خبر 385967

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهرداري بندرعباس فضاي سبز شهري شیوه های نوین آبیاری شهر سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت بهاره در استان با کاشت چغندر قند آغاز شد و امسال طبق الگوی کشت ابلاغی ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی به این محصول اختصاص می‌یابد که سطح ابلاغی برای کشت این محصول نسبت به سال گذشته یک‌هزار هکتار کاهش یافته است.

علی دیانتی با اشاره به اینکه امسال آرایش کشت مورد نظر به صورت ۵۰ در ۲۵ یا ۴۰ در۶۰ به کشاورزان و کارخانه داران ابلاغ شده، ادامه داد: آبیاری قطره‌ای یا نوار تیپ نیز نوع آبیاری مورد نظر برای این محصول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این وضعیت به هر یک از بوته‌های چغندرقند امکان می‌دهد که به حداکثر نور و مواد غذایی دست یابند و کمترین رقابت بین گونه‌ای را داشته باشند و در نهایت به حداکثر ظرفیت رشد و تولید خود برسند.

دیانتی با اشاره به اینکه انجام عملیات مکانیزه داشت مزرعه از قبیل کوددهی، مبارزه با آفات و برداشت مکانیزه توسط ماشین آلات در آرایش کشت مورد توجه است، افزود: صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب افزایش تراکم بوته و سهولت در اجرای سیستم آبیاری تیپ از مزایای این نوع ابیاری است.

وی گفت: این اقدام در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و بالا بردن راندمان آبیاری در کشت قرار دادی انجام می‌شود و تمامی مطالبات چغندر کاران استان نیز پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به کشاورزان توصیه کرد: منابع کودی را با مراجعه به مراکز تامین کنند و به محض مساعد شدن هوا آن را مصرف کنند.

دیانتی با بیان اینکه در ایام نوروز کشیک‌های نوروزی معاونت تولیدات گیاهی مشغول به کار هستند، افزود: در حوزه زراعت باغبانی و حفظ نباتات و سایر بخش‌ها کارکنان اماده ارائه خدمات و پاسخگویی به مراجعان هستند.

وی با اشاره به محصولاتی که در کشت بهاره کاشت می‌شود، افزود: حبوبات، نباتات علوفه‌ای و چغندرقند بخشی از این محصولات هستند که در کنار انواع سبزی و صیفی جات کاشته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در استان یزد
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • جنجال در کشتی؛ قاسم‌پور: برخی مربیان حد و حدود خود را بدانند
  • حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است