Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:09:52 GMT

بارش برف آلوده به پلاستیک در منطقه بکر قطب شمال

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۶۸۵

بارش برف آلوده به پلاستیک در منطقه بکر قطب شمال

مطالعات نشان داده است که حتی در محیط بکر قطب شمال هم برفی که از آسمان می بارد حاوی ذرات ریز پلاستیکی است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان می‌گویند تعداد این ذرات آنها را شگفت زده کرده که به بیش از ۱۰ هزار ذره در هر لیتر می‌رسد.

این بدان معنی است که تنفس حتی در این محیط هم می تواند ذرات میکروپلاستیکی را وارد ریه کند - هرچند پیامدهای آن برای سلامتی روشن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه یکی از آخرین محیط های بکر جهان تلقی می شود.

تیم متخصصان آلمانی-سوئیسی که نتایج مطالعه خود را در "ژورنال پیشرفت های علمی" چاپ کردند، همچنین شاهد ذرات و الیاف لاستیکی در برف بوده‌اند.

متخصصان نمونه های برف را از جزایر اسوالبارد جمع آوری کردند.

بررسی این نمونه ها در آزمایشگاه موسسه آلفرد وگنر در برمرهیون نشان داد که میزان آلودگی آنها به ذرات پلاستیکی خیلی بالاتر از حد انتظار است. بسیاری از آنها آنقدر ریز بودند که نمی توان با قاطعیت گفت از کجا آمده اند.

به نظر می رسید اکثریت آنها متشکل از مواد طبیعی مثل سلولز گیاهی و ذرات خز حیوانی باشند اما همچنین حاوی ذراتی پلاستیکی، قطعات لاستیک، ورنی، رنگ و الیاف مصنوعی نیز هستند.

دکتر ملانی برگمن سرپرست این مطالعه گفت: ما انتظار کشف آلودگی را داشتیم اما برخوردن به این همه میکروپلاستیک واقعا تکان دهنده بود.

او افزود: کاملا معلوم است که اکثریت این میکروپلاستیک های موجود در برف از هوا می آید.

میکروپلاستیک به ذراتی گفته می شود که اندازه آنها کوچکتر از ۵ میلیمتر باشد.

دانشمندان همچنین نمونه های برف در آلمان و سوئیس را تحلیل کردند که نشان داد میزان تراکم این ذرات در بعضی نقاط آلمان بیشتر از قطب است.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ محققان تصور می کنند میکروپلاستیک ها در اثر وزش باد در هوا معلق و سپس از طریق سازوکارهایی که به درستی شناخته شده نیست در اتمسفر به راه های دور منتقل می شوند. در نهایت نیز این ذرات در اثر بارندگی یا بارش برف راهی زمین می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی پلاستیکی قطب شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه موج جدید بارشی از فردا سوم اردیبهشت ماه وارد کشور می شود، گفت: فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت جوی همچنین در برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه  سه‌شنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد افزود:  روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز  چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب پایان می یابد، اما در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

وی افزود: سامانه بارشی روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • هشدار زرد و نارنجی برای این استان ها | تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور + فیلم
  • تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هیدروژلی که ریزپلاستیک‌ها را از آب حذف می‌کند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه