Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:06:50 GMT

مسیر تمدن‌سازی اسلامی از خانواده شروع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۷۶۶

مسیر تمدن‌سازی اسلامی از خانواده شروع می‌شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه همایش«زندگی به سبک رضوی» در سالن جمعی حوزه علمیه به جایگاه خانواده و نقش‌آفرینی زوج‌ها در تربیت فرزندان صالح و شایسته اشاره کرد و بیان داشت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه است که اگر خوب به این جایگاه پرداخته شود، آینده درخشانی در این انتظار این جامعه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: افرادی که در جامعه موفق کار نمی‌کنند به طور معمول در خانواده خود نیز افراد موفقی نیستند.

وی از خانواده به عنوان تمرینی برای حضور در جامعه دانست که هرکس در مسوولیت خانوادگی خود موفق بود در پذیرش و ایفای نقش‎ها و مسوولیت‌های جامعه نیز موفق عمل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابرازداشت: هرکس نتواند این جامعه کوچک(خانواده) را اداره کند نمی‌تواند یک خانواده بزرگی مثل جامعه را اداره کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده لازمه و زیرساخت اصلی تمدن‌سازی در جامعه را سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: این ماموریت مهم برعهده زوج‌هایی جوانی است که به دنبال مدل زندگی به سبک اسلامی هستند

سطح توقعات را معقول کنید

امام جمعه بندرعباس سال‌های آغازین زندگی را سخت‌ترین دوران برای مدیریت خانواده دانست و افزود: اگر در زندگی گذشت نباشد این سطح از توقعات به زندگی آسیب می‌زند، لذا سال‌های آغازین زندگی‌تان را عاقلانه مدیریت کنید.

وی با بیان این‌که وی بیش‌ترین آمار طلاق‌های زوج‌های جوان مربوط به سال‌های آغازین زندگی است، تاکید کرد: گره‌های زندگی را با الفت و تفاهم باز کنید و سطح توقعات را معقول کنید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابرازداشت: کسانی که با زندگی عاقلانه برخورد کنند سال‌های سال باهم زندگی لذت‌بخشی خواهند داشت و کسانی که عاقلانه برخورد نکردند از هم جدا شدند.

عبادی‌زاده با اشاره به این جمله نه زن‌سالاری و نه مردسالاری؛ ابرازداشت: خطا در زندگی جزو اشتباه های اجتناب‌ناپذیر است اما مدیریت زندگی توسط مرد تکلیفی است که باید همراه با عشق، عطوفت و مهربانی باشد.

وی به پدر و مادرها توصیه کرد: مددکار و پشتیبان زوج‌های جوان‌ خود باشند و با دخالت‌های نابجا شیرازه زندگی جوانان را بهم نریزند.

امام جمعه بندرعباس افزود: ضمن این‌که زوج‌ها نیز باید نقش پشتیبانی پدران و مادران خود را نیز بپذیرند خانواده‌ها اجازه بدهند جوانان برای پیدا کردن استقلال و هویت جوان‌های خود از شما پدر و مادرها کمک و راهنمایی بگیرند.

آیین افتتاحیه «زندگی به سبک رضوی» به همت کانون خادم‌یاری خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و مرکز جامع تعالی خانواده هرمزگان بندرعباس برگزار شد.

در این آیین مریم یگانه مدیرکل اموربانوان و خانواده و فاطمه رکن‌الدینی مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان نیز حضور داشتند.

۹۹۸۷/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان آستان قدس رضوی خادم یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس همراه با دستیارانش تصمیمی ناگهانی در ترک ایران گرفتند و بلافاصله بعد از امضای فسخ قرارداد، تبریز را به مقصد استانبول ترک کردند.

خمس که حالا در کرونیا حضور دارد و خود را آماده تصمیم بعدی می‌کند، در حالی شغل سرمربی تراکتور را رها کرد که می‌گوید شرایط خانواده و اصرار آنها برای بازگشت مهمترین علت خروج از ایران بوده است.

در بخشی از یک مصاحبه کوتاه که مارکا منتشر کرده، او به پروژه خود در تراکتور اشاره می‌کند و می‌گوید که دو سال از قراردادش را برای ادامه زندگی در کنار خانواده‌اش بخشیده است.

پاکو خمس همچنین تاکید کرد که رابطه بسیار خوبی با باشگاه داشت و در ایران تجربه غنی را به دست آورد اما در نهایت تفاوت زندگی در این کشور باعث شد تا او شغل خود را رها کند و به اسپانیا برود.

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • شروع خوب ایران با غلبه‌بر افغانستان / شگفتی‌سازی قرقیزستان با پیروزی مقابل ژاپن
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • باخت زندگی تاوان یک اعتماد