Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:02:31 GMT

احتمال حصول توافق تجاری بین ژاپن و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۸۸۴

احتمال حصول توافق تجاری بین ژاپن و آمریکا

«ان.اچ.کی» روز جمعه گزارش کرد در این مذاکرات که از روز سه شنبه در واشنگتن آغاز شد، مقررات منشا که شرایط مربوط به مکان های تولید محصولات کشاورزی و صنعتی به منظور تعیین میزان تعرفه بر آنها را مشخص می کنند، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند.

پس از پایان گفت و گوی روز گذشته یک مقام عالیرتبه دولت ژاپن در جمع خبرنگاران اظهار داشت که دو طرف نقطه نظر مشابهی دارند او افزود از لحاظ مسائل کلیدی، مسیر حصول توافق بین دو کشور در حال پدیدار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت های ژاپن و ایالات متحده آمریکا به این مذاکرات سرعت داده اند تا در ماه میلادی آینده توافقی بین دو طرف حاصل شود.

قرار است «توشیمیتسو موتگی»، وزیر ژاپنی مسئول مذاکرات تجاری با طرف آمریکایی و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا، گفت و گوهای نهایی را پیش از برگزاری اجلاس سران گروه ۷ در فرانسه در پایان ماه میلادی جاری انجام دهند.

طرف آمریکایی خواهان یک بازار بازتر برای محصولات کشاورزی است و ژاپن نیز خواستار تعرفه های پایین تر بر خودروهای صادراتی است.

توجه بر این امر متمرکز شده است که دو کشور چگونه می توانند در رابطه با این مسائل حساس سازش کنند.

آمریکا در حال حاضر در دو جبهه چین و ژاپن در حال مذاکره برای تحقق یک توافق تجاری است اما در مورد چین علیرغم برگزاری 13 دور گفت و گو ، این توافق تا کنون به ثمر نرسیده است اگرچه به نظر می رسد این گفت و گوها با توکیو وضعیت بهتری دارد و احتمال حصول توافق بیشتر است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین


به گزارش تابناک، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد