Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نبرد رئال مادرید و بارسلونا برای برگرداندن نیمار به اسپانیا متفاوت از هر خرید دیگری است.
به گزارش آریا، حساب‌های مالی نیمه‌ اول سال بارسلونا، با تاخیر، همچنان به ما اطلاعاتی می‌دهد که خوب به نظر نمی‌آید. سربرگ اصلی حساب‌های سالیانه بارسلونا نشان می‌دهد که بارسلونا تنها 4.5 میلیون یورو سود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه در هفته‌های آخر ژوئن، 75 میلیون یورو بازیکن فروخته است. اکتبر گذشته آنها مجموع دستمزد سالیانه خود را منتشر کردند که با استهلاک محاسبه شده، به عدد 633 میلیون یورو در سالی مالی رسیده است که ژوئن تمام شد. چیزی که نشان از سوددهی کم فوتبال نسبت به باقی ورزش‌های کم درآمد دارد. این ساختار دستمزد بارسلونا حالا باید نیمار را هم در خود جا دهد که این مسئله یکی از دلایل بی میلی بارسلونا در پیشنهاد مالی به پاری سن ژرمن است.
با خرید آنتوان گریزمان و فرنکی دی یونگ، عدد دستمزد‌های سالیانه بارسلونا باز هم بالاتر خواهد رفت. با وجود تمام صحبت‌ها در مورد رقم سنگین انتقال نیمار به پاری سن ژرمن، اگر حساب مالی 2017/2018 که اکتبر گذشته منتشر شد را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اگر بارسلونا 222 میلیون یورو از نیمار به دست نمی‌آورد، قطعا ضرردهی داشت. آمار بارسلونا نشان می‌دهد که آنها برای پرداخت دستمزد‌ها حتی از بانک وام گرفته‌اند. 140 میلیون یورو، یکی از وام‌هایی بود که بارسلونا در فصل 2017/2018 از یک موسسه مالی در نیویورک دریافت کرده است. به شکل عجیبی، بارسلونا مدعی اول خرید نیمار است که 2013 از سانتوس به همین باشگاه آمد. انتقالی که به استعفای ساندرو راسل انجامید که متهم به استفاده غیر قانونی از پول برای خرید نیمار شده بود. ساندرو راسل با یک اتهام دیگر هم روبرو شد که به زندان افتاد و جوزپ ماریا بارتومئو جانشینش شد و به نظر می‌رسد این مدیر هم به اندازه روسل برای خرید نیمار اشتیاق دارد. بر خلاف رئال مادرید، بارسلونا بازیکنی به اسم فیلیپه کوتینیو دارد که می‌تواند در این دوئل از آن بازی بگیرد. یکی از دو بازیکنی که می‌تواند در مبادله بازیکن بین بارسلونا و پاری سن ژرمن برای رفتن نیمار به بارسلونا مورد استفاده قرار بگیرد. دو روز پیش، صحبت‌هایی در مورد ملاقات مدیران بارسلونا و پاری سن ژرمن در پاریس منتشر شد.
در مورد رئال مادرید، آنها قادر به فراهم کردن این رقم نیستند و حتی به آن نزدیک هم نشده‌اند. هیچ باشگاهی برای خرید گرت بیل، هامس رودریگز و ماریانو دیاز حاضر به پرداخت رقم بالایی نیست. در آخرین گزارش مالی منتشر شده در رئال مادرید خبری از رقم دقیق پرداختی ها نیست و کل دستمزد سالیانه باشگاه به تیم فوتبال و بسکتبالش با حساب کردن استهلاک 530 میلیون یورو است. این تابستان انتظار می‌رفت پل پوگبا، گزینه مورد علاقه زین الدین زیدان، جذب شود اما هنوز اتفاق رخ نداده و بازیکنان ورودی هنوز آن‌قدر خوب نبودند که به جز ادن هازارد در ترکیب ثابت قرار بگیرند. هزینه خرید هازارد 130 میلیون پوند است که در طول مدت قرارداد وی تقسیم می‌شود که رئال به راحتی می‌تواند آن را پرداخت کند.
با اینکه فروش متئو کواچیچ، مارکوس یورنته و تئو هرناندز برای باشگاه پول‌آوری داشته است اما برای خرید هازارد، یوویچ، مندی و میلیتیائو پول بیشتری هم هزینه شده است. با وجود شکایتِ پوگبا، به نظر می‌رسید یونایتد به هیچ عنوان گرفتنِ بازیکن دیگری در ازای فروش پوگبا را قبول نداشت. تلاش برای یافتن خریدار برای هامس به شکست منجر شده و او بعد از 2 فصل حضور قرضی در بایرن مونیخ به مادرید بازگشته است. تنها خریدار جدی فعلا ناپولی است که او را قرضی می‌خواهد. تغییرات تابستانی رئال مادرید با خرید 3 بازیکنی که زیدان به نظر می‌رسد زیاد علاقه‌ای به ثابت قرار دادن آنها ندارد، برای رئال مادرید به پایان می‌رسد. زیدانی که همچنان به بازیکنان قدیمی خود بیشتر از بقیه اعتماد دارد. بازیکنانی نظیر لوکا مودریچ که هیچ علاقه‌ای به حضور در داستان نیمار ندارد. وقتی حقوق بیل و هامس را در رئال مادرید می‌بینیم، به نظر می‌رسد که به جز چند باشگاه، بقیه توان پرداخت آن را ندارند.
بازگشت نیمار به بارسلونا، تنها در صورتی می تواند رخ دهد که سران بلوگرانا به خواسته پاری سن ژرمن، تن دهند. به گزارش پاریس یونایتد، رسانه نزدیک به باشگاه پاری سن ژرمن، مدیران تیم از شرایطی که نیمار در بازار نقل و انتقالات به وجود آورده، راضی نیستند و قرار نیست از مواضع خود کوتاه بیایند. بارسلونا برای راضی کردن پاریس، اریک آبیدال و سایر مدیران تیم را به فرانسه فرستاد. همچنین هواداران پاری سن ژرمن با توهین به نیمار، پرونده بازیکن برزیلی را بستند اما لئوناردو همچنان نظرش را تغییر نداده است. با توجه به اینکه هنوز 3 سال از قرارداد نیمار با پاری سن ژرمن باقی مانده، این تیم در صورت قبول کردن یک یا دو بازیکن، انتظار دارد حدود 140 میلیون یورو به صورت نقد دریافت کند. اگر قرار نیست بازیکنی وارد معامله شود، پاری سن ژرمن احتمالا چیزی حدود 200 میلیون یورو نقد را قبول خواهد کرد.
اریک آبیدال که قبلا در مورد به خدمت گرفتن آدریان رابیو، ناکام مانده، تحت فشار است که این انتقال را حداقل عملی کند. مبلغی که پاری سن ژرمن می خواهد، از دید سران بارسلونا بسیار زیاد است و آنها قبل از ارائه پیشنهاد بعدی، باید چند بازیکن را به فروش برسانند. موضع پاری سن ژرمن مشخص است. یا پولی که می خواهد را دریافت می کند یا نیمار حداقل برای یک فصل دیگر در تیم می ماند. مدیران تیم فکر می کنند که حتی رابطه بد بازیکن با هواداران، با مرور زمان حل می شود.
نشریه موندو دیپورتیوو مدعی شد نهایی شدن انتقال نیمار به نوکمپ منوط به درخواست شخصی خود این بازیکن و اعلام رسمی تمایل به بازگشت به بارسا است. بارسلونا برای خرید نیمار فقط مبادله بازیکنان را پیشنهاد داده و PSG خواهان کوتینیو، نلسون سمدو و پول نقد است. دستیابی به چنین توافقی در شرایط فعلی ممکن نیست زیرا نیمار هنوز خودش شخصا در مورد آینده صحبت نکرده و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، نهایی شدن انتقال او به بارسلونا دشوار خواهد بود. قرار بود جوزپ بارتومئو امروز و در بندر لیورپول با ناصر الخلیفی در مورد انتقال نیمار جلسه ای داشته باشد اما این قرار ملاقات منتفی شده است و بارسلونا معتقد است اگر نیمار علاقمند به بازگشت به نوکمپ است، حالا نوبت اوست که اقدام کرده و شرایط را برای تسهیل این انتقال فراهم سازد.
در شرایط فعلی بارسلونا شانس بیشتری از رئال مادرید برای خرید نیمار دارد. طبق ادعای بی بی سی اسپورت، کهکشانی ها پیشنهاد پول نقد، گرت بیل و خامس را به همتای فرانسوی برای خرید نیمار داده اند اما باشگاه فرانسوی علاقمند به جذب وینیسیوس جونیور بوده و می خواهد این ستاره جوان برزیلی را به جای نیمار جذب کند. اما رئال مادرید روی وینیسیوس جونیور برای آینده حساب باز کرده و حاضر به از دست دادن چنین استعداد درخشانی نیست و به همین دلیل، مذاکرات بین این دو باشگاه فعلا پیشرفتی نداشته است. به هر حال با توجه به عدم حضور نیمار در تمرینات و بازی های پاری سن ژرمن، باید به زودی تکلیف آینده این بازیکن مشخص شود و در شرایط فعلی به نظر می رسد بارسلونا نسبت به رئال مادرید از شانس بیشتری برای خرید نیمار برخوردار است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئال مادرید بارسلونا نیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد

دروازه‌بان رئال مادرید به ادعای بارسلونا پاسخ داد.

طرفداری | دروازه‌بان اوکراینی رئال مادرید برای اولین بار در مورد صحنه جنجالی ال‌کلاسیکو صحبت کرده است.

مهم‌ترین اتفاق ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا در استادیوم برنابئو، بدون هیچ تردیدی مربوط به اواسط نیمه اول این مسابقه می‌شود؛ جایی که لامین یامال ضربه‌ای به سمت دروازه رئال مادرید شلیک کرد که لونین آن توپ را برگشت داد. بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی بارسلونا اعتقاد دارند که آن توپ وارد دروازه رئال مادرید شده و داور گل آنها را دزدیده است. این موضوع حتی باعث شد تا خوان لاپورتا هم در بیانیه‌ای آتشین خواستار بررسی این صحنه شده و در صورت اثبات ادعای آنها این مسابقه دوباره تکرار شود. صحبتی که البته با مخالفت کمیته داوران اسپانیا روبرو شد و آنها گفتند که هیچ تصویر یا فیلمی در اختیار هیچ باشگاهی از جمله بارسلونا قرار نمی‌دهند.

آندری لونین که به همراه یامال یکی از چهره‌های شاخص این مسابقه بود در سوالی در رابطه با اینکه آیا توپ بازیکن بارسلونا از خط رد و گل شده است، صحبت کرد و سکوت‌اش را شکست.

توپ لامین یامال گل شد؟

نه.

اتفاق مشکوک ال‌کلاسیکو؛ شاهکار داوری یا دزدیده شدن گل بارسلونا؟ کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • فصل رویایی امباپه: رئال منتظر فوق ستاره
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد
  • یاد نیمار زنده شد؛ پاریس به دنبال تک‌ستاره بارسلونا
  • 7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم
  • برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا در نیوکمپ با گل های زیدان و مک منمن (لیگ قهرمانان اروپا - 2002/4/23) / فیلم
  • برتری 2-0 بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن با بریس نیمار (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • مکالمه جنجالی‌ترین صحنه رئال مادرید - بارسلونا منتشر شد؛ VAR هیچ مدرکی ندارد! / عکس