Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان بارسلونا در اولین دیدار این تیم در لالیگا، غایب است.

طرفداری- ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا، تایید کرد که لیونل مسی در دیدار نخست بارسلونا در لالیگا، برابر اتلتیک بیلبائو غایب خواهد بود. 

به گزارش مارکا، این اولین بار در 10 سال اخیر است که لیونل مسی در دیدار آغازین لالیگا، غایب خواهد بود. آخرین غیبت مسی در بازی نخست لالیگا، مربوط به آگوست 2009 می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، مسی از ناحیه مچ پا مصدوم بود و به همین دلیل، پپ گواردیولا، مربی وقت بارسلونا، او را در ترکیب تیمش قرار نداد. خط حمله بارسلونا در آن بازی، شامل زلاتان ابراهیموویچ، پدرو و بویان کرکیچ بود و بارسلونا در نهایت موفق به پیروزی 0-3 شد. بارسلونا در پایان آن فصل با 99 امتیاز قهرمان شد و لیونل مسی نیز با 34 گل، برترین گلزن لالیگا لقب گرفت. مسی در 9 دیدار اخیر بارسلونا در هفته اول لالیگا، موفق به زدن 14 گل شده است. او در 7 دیدار گلزنی کرده است، از جمله 5 بریس و 1 هت تریک.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فراگرفت

چند روز پیش بود که متخصصان بعد از مشاهده اولین نمونه‌ها از مورچه زرد دیوانه در شهر بارسلونا، به شهروندان این شهر در این رابطه هشدار دادند و همین هشدار، نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا پیش از این متخصصان فکر می‌کردند که این گونه مورچه در این شهر، ریشه‌کن شده است، ولی حالا از هجوم دوباره مورچه دیوانه زرد خبر داده‌اند؛ چرا که اولین نمونه‌ها از این مورچه‌ها را در بارسلونا مشاهده کرده‌اند و همین باعث افزایش نگرانی‌ها در این رابطه شده است.

ناامیدی در مبارزه با این گونه مورچه

طبق گزارش روزنامه لاوانگواردیا، سه شنبه گذشته بود که متخصصان اعلام کردند که تعدادی از این مورچه‌ها در مناطقی از شهر بارسلونا از جمله مونتجوئیک رویت شده است. کارلوس پرادرا، متخصص این زمینه در این رابطه گفته: «این منطقه بسیار وسیع است و در صورتی که بودجه کافی و عزم راسخ برای مبارزه با این گونه مورچه وجود نداشته باشد، این مشکل غیرقابل حل به نظر می‌رسد. من تقریبا نبرد علیه این گونه در بارسلونا را شکست خورده می‌دانم.»

کارشناسان علاوه بر رویت اولین نمونه‌های این گونه مورچه، تعدادی از لانه‌هایی که مورچه‌های دیوانه زرد در بارسلونا ساخته‌اند را نیز مشاهده کردند. بدتر این است که این لانه‌ها در مرکز شهر قرار دارند و در مناطقی مثل میدان کاتالونیا که مرکزی توریستی است و پسماند‌های غذایی زیادی روی زمین ریخته می‌شود، واقع شده‌اند.

لازم به ذکر است که اولین بار در سال ۲۰۱۹، این گونه مورچه در بارسلونا رویت شده بود و به نظر می‌رسید که در همان زمان ریشه‌کن شده است. در سال ۲۰۲۲ دیگر هیچ ردی از این مورچه در شهر دیده نشد. اما حالا متخصصان بر این باورند که این مورچه در آن زمان هم ریشه‌کن نشده بود و دست کم سه سال است که در بارسلونا زندگی می‌کند. پرادرا در این باره ادامه داد: «یک ملکه و چند کارگر برای ایجاد مجدد چنین جمعیتی کافی نیست. چرا که در ابتدا روند اشغال چنین منطقه وسیعی، کند است.» پس می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها هرگز ریشه‌کن نشده بودند.

آسیب‌های این گونه مورچه

گرچه در ابتدا به نظر می‌رسد که گونه مورچه دیوانه زرد، تهدیدی برای زندگی انسان‌ها نیست، اما واقعیت این است که حمله این گونه مورچه در سه شاخه مختلف خطرناک است: در ابتدا، از نظر اکولوژیک؛ چرا که این مورچه‌ها می‌توانند گونه‌های مشابه، حتی سایر بی‌مهرگان را مجبور به جابجایی کنند. دوما، بحث کشاورزی مطرح می‌شود؛ حمله مورچه‌های دیوانه برای محصولات زراعی خطرآفرین است و در نهایت بحث اجتماعی مطرح می‌شود؛ در صورت عدم کنترل جمعیت این مورچه‌ها، آن‌ها می‌توانند به شکل آفت وارد خانه ساکنان شهر بارسلونا شوند.

دیگر خبرها

  • تمامی گل های بارسلونا در فصل 2015/16 رقابت های لالیگا / فیلم
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • حسین نژاد همچنان دور از بازیکنان/ یوسفی غایب دیدار با تراکتور
  • انقدر گریه نکن، فوتبال بازی مردان است! | واکنش تند به حرکت یک ستاره
  • هجوم مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فراگرفت
  • لیونل مسی زمان خداحافظی خود را اعلام کرد
  • پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • دو نکته وزیر ارشاد از دیدار با رهبر انقلاب