Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر مواضع اصولی مسکو در این‌باره تأکید کرد که هر عملیاتی در خاک سوریه، به هر بهانه‌ای که باشد، باید با موافقت مقامات دمشق انجام شود و ترکیه باید بطور کامل به تعهدات خویش در چارچوب "تفاهم‌نامه سوچی" عمل کند. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هر اقدامی در خاک سوریه باید با موافقت مقامات دمشق صورت بگیرد، برای اینکه صحبت بر سر یک کشور مستقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: «اقدامات ضدتروریستی در خاک سوریه نیز باید با موافقت مقامات دمشق انجام شود و این  نخستین و غیرقابل انکارترین شرط در این زمینه است، برای اینکه صحبت بر سر یک کشور مستقل است.»

این دیپلمات بلندپایه افزود: «این موضع اصولی روسیه است که هیچ تغییری نمی‌کند و این مسئله در رابطه با عملیاتی نظامی ترکیه در خاک سوریه نیز مطرح است.بدون تردید ما در تماس با شرکای ترکیه‌ای خود در این باره هستیم. مسائلی هستند که پیش از این حل و فصل شده‌اند و مسائلی نیز وجود دارند که در حال حل و فصل شدن هستند. ولی این مسئله هیچ تغییری نمی کند که دولت سوریه به عنوان قدرت حاکمه قانونی در این کشور باید بر تمام خاک این کشور کنترل داشته باشد و حق دارد درباره اقدامات در خاک خود تصمیم گیری کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو با هر گونه تلاشی برای تجزیه سوریه به هر بهانه‌ای مخالف است. وی گفت: «ما این مسئله را به هیچ وجه قبول نداریم که منطقه‌ای از خاک سوریه به هر بهانه‌ای، مهم نیست که صحبت بر سر چه بهانه‌ای باشد، از این کشور جدا شود.»

زاخارووا افزود: «طرف روسی امیدوار است که ترکیه به طور کامل به تمامی تعهدات خویش در چارچوب به تفاهم نامه سوچی درباره سوریه عمل کند.»

به گفته وی، دشوارترین وضعیت مربوط به اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب می باشد که تروریست‌های ائتلاف تروریستی "هیئت التحریر الشام" (یکی از عناوین گروه تروریستی "جبهه النصره") حملات خود به تاسیسات نظامی روسیه و مواضع نیروهای دولتی سوریه را متوقف نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد تلاش روسیه و سوریه برای برقراری رژیم آتش‌بس از تاریخ دوم آگوست (11 مرداد ماه) از سوی ترویست‌های مسلح نادیده گرفته شد و بیشتر از 200 بار مورد نقض آتش‌بس به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها تعدادی از مردم غیرنظامی منطقه نیز قربانی شده‌اند. در پاسخ به این مسئله، ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه عملیات دقیقی را برای نابودی مواضع گروه‌های تروریستی انجام داده که این اقدامات برای تامین امنیت ساکنین غیرنظامی در منطقه کاهش تنش ادلب است.

آزادسازی 4 روستا در حومه ادلب و پیشروی ارتش سوریه به سمت «خان شیخون»گشت‌زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در منطقه تل‌رفعت سوریهعملیات پهپادهای ترکیه در شمال سوریه

ماریا زاخارووا افزود: «طرف روسی همچنان به تفاهم‌نامه سوچی درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب که در اواسط سپتامبر سال 2018 توسط روسای جمهوری روسیه و ترکیه در بندر سوچی به امضاء رسیده، پایبند است. البته ما تصور می کنیم که این سند نباید به عنوان بهانه‌ای برای برای دفاع و محافظت از تروریست‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل هم آنها را تروریست نامیده، مورد استفاده قرار بگیرد. ما امیدوار هستیم که شرکای ترکیه‌ای ما بدون هیچ شرطی و با جدیت به تعهدات خویش در چارچوب این تفاهم‌نامه عمل کنند.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه" اخبار "سوریه" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار سوریه اخبار روسیه اخبار ترکیه اخبار سوریه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق