Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام و المسلمین حسینی میر امینی امام جمعه شهرستان آبیک در دیدار اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بر لزوم توجه رسانه ها به تقوای رسانه تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین حسینی میر امینی امام جمعه شهرستان آبیک در دیدار اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با تاکید بر لزوم توجه رسانه ها به تقوای رسانه اظهار داشت: در این مقوله به دو نکته باید توجه داشت: نگاه اهل رسانه به خود و رسالتی که دارند و نگاه و برخورد دیگران با اصحاب رسانه!
 امام جمعه آبیک افزود: این دو مسئله نباید با هم خلط بشوند، بعبارت دیگر اینکه خبرنگاران بر اساس رسالتشان چگونه بدون تاثیر از دیگران کار خبری و اطلاع رسانی انجام بدهند و دیگر اینکه سایرین با خبرنگار چگونه تعامل و برخوردی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی در ادامه تصریح کرد: هرکدام از ما امتحانی داریم !؟ امتحان خبرنگار این است که چگونه بر اساس تقوی ، وجدان کاری و صادقانه کار می کند و امتحان مسئولان و مخاطبان اینکه چگونه در قبال آن ها عمل میکنند . این مطلب کاملا مهم است که اگر دیگران در امتحانشان درست عمل نکردند و برخورد شایسته ای نداشتند، خبرنگار نباید بی تقوی و غیر حرفه ای عمل کند و رسالت خویش را فراموش نماید.
 امام جمعه آبیک اظهار کرد: خبرنگاران باید توجه داشته باشند که قسمت متنی از هدایت افکار عمومی  دست آنهاست!
 کسی که کار رسانه‌ای می کند باید روح بلندی داشته باشد تعریف ها اورا شیفته و بد اخلاقی ها ایشان را دلسرد نکند ! باید با تقوا باشد و اگر این روحیه را نداشته باشد  کار رسانه برای او خَسَرالدُّنیا و الآخره می‌شود .
حسینی میر امینی اضافه کرد: بر اساس درسنامه ی تقوا که در خطبهای اول نماز جمعه تدریس میشود تعریف و تشویق و در عین حال تنبیه و توبیخ نابجای دیگران نباید در رای و نظر ما تاثیر بگذارد! اگر در کار فقط رضای خدا دیده بشود تاثیر پدیری ازنظر سایرین هم کم میشود.
 این موضوع در زمینه رسانه مهم و قابل توجه است که اگر مدیری یا مسئولی خدمات خوبی را ارائه کرد ولی تعامل و اخلاق مناسبی با رسانه ها نداشت، باید برای اصلاح برخودشان چاره جویی شود ولی این دلیلی نیست که خدمات او و کارهای مثبتش منتقل نشود باید خدمات وی گفته شود، مبادا به سبب رفتار او اقدامات مثبت ایشان منعکس نشود که موجبات دلسردی مردم گردد.
  امام جمعه آبیک با بیان اینکه اهل رسانه خیلی مهم است که با تقوا باشند اظهار داشت: تقوای به معنای درست کلمه مستقل بودن، یعنی وابسته به رفتار دیگران نباشند و تاثیری از رفتار دیگران در اجرای رسالت خویش نپذیرند .
وی تاکید کرد: سال گذشته توصیه کردم که رسانه ها مراقب باشند فضای جامعه را به چالش نکشیده و مسموم نکنند ، بدین صورت که قبل از طرح نقد ان را به فرد نقد شده منتقل کنند و نقد و جواب را باهم منتشر کنند که بحمدالله این موضوع غالباً رعایت شد.
وی افزود: نکته مهم امسال تقوای اصحاب رسانه است که باید در نظر گرفته شود و رسانه ها بدانند که وظیفه دارند مردم را دلگرم و امیدوار کنند. اهل رسانه استقلال روحی خود را حفظ نموده و مطالبات مردم را پیگیری نمایند.
 امام جمعه آبیک در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: تشویق نابجا برای رشد انسان سقف ایجاد می کند و موجب اضطراب برای رسیدن به آن سقف شده و این اضطراب خودشکوفایی را نابود خواهد کرد. کسی که وابسته به تشویق دیگران باشد ویا از تشر دیگران بترسد رشد نمی کند  و تقوا انسان را از قید و بند این ها رها می کند زیرا طبق قرآن کریم از نظر انسان متقی پاداش در گرو رضایت حضرت حق است و خدای متعال از مومنان در مقابل تهدیدات دفاع میکند .
حجت الاسلام حسینی میر امینی همچنین با بیان این که باید رسانه ها به عدم نتیجه گرایی هم توجه داشته باشند افزود: اگر برایتان مهم باشد که در انجام کار چه کسی از شما خشنود میشود و یا چه کسی غضب ناک میشود یا اینکه نتیجه چه میشود قطعا پر از اضطراب ، تشویش و تردید خواهید شد. نتیجه را بخدا بسپارید و عمل به تکلیف کنید.
وی گفت: تقوای رسانه باید مورد توجه اصحاب رسانه شهرستان باشد. احترام به اصحاب رسانه احترام به افکار عمومی است و مسئولان نیز باید سوای کرامت شخصی خبرنگار به حرمت مردم  به اصحاب رسانه پاسخگو باشند و درب اتاق آنها به روی اصحاب رسانه همیشه باز باشد.خدمتگزاران  مردم می دانند باید برای افکار مردم احترام قائل باشند و افکار مردم نیز در گرو اطلاع رسانی دقیق رسانه ها میباشد. وی گفت:
امام جمعه آبیک افزود:رسانه ها باید مطالبات مردم را مطرح کرده وجهت بدهند و حتی  برخی مطالبات را برای رفع مشکلات مردم سازماندهی نمایند، زیرا یکی از ارکان شکل‌دهی مطالبات، رسانه ها هستند و اگر یک مطالبه درست مدیریت نشود ممکن است به تنش کشیده شود. امام جمعه آبیک تاکید کرد:رسانه ها توجه داشته باشند که نگاهشان در کار رسانه‌ای نگاه خیر باشد،چگونه کار کنند که نتیجه کار به خیر باشد ن اینکه برای جلب مخاطب خبرهای نادرست و خلاف واقع منتشر کنند .
مراقب باشید برای جلب مخاطب مسئولان را مقابل هم قرار ندهید !
 وی گفت:مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان آبیک آب سالم آشامیدنی است و این مطالبه گسترده و به حق مردم باید از طرف رسانه‌ها پیگیری شود.مطالبه دیگر مردم نجیب ابیک، مسئله پیغمبر کوه است که آینده، اقتصاد، گردشگری، نشاط و سرمایه گذاری در شهر آبیک به پیغمبر کوه وابسته است و اینکه برخی مسئولان اعلام کردند دیگر مجوز جدید برای معدن نخواهیم داد موضوعیتی ندارد زیرا مطالبه عمومی، عدم شروع فعالیت جدید معدنی است و این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.
 وی افزود: موضوع بیمارستان هم از مطالبات جدی مردم شهرستان آبیک است که رسانه ها حتما پیگیری جدی در این زمینه داشته باشند.
امام جمعه آبیک در خصوص مشکلات مردم و ورود امام جمعه شهرستان به مسائل نیز اظهار داشت: مردم به اعتماد امام امت ره و روحانیت انقلاب کردند و ما خودمان را در قبال انقلاب و مردم مسئول می دانیم لذا در همه عرصه هایی که مردمِ ما مطالبه دارند ورود جدی داریم و فلذا برای ورود جدی در مسائل برای خود مدخلیت ضروری قائل هستیم زیرا که کوتاهی ها وکاستی ها در نهایت پای دولت ها نوشته نشده و اصل انقلاب است که مورد خطاب قرار میگیرد .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امام جمعه آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است