Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مرد عنکبوتی" فرانسه امروز (جمعه) با بالا رفتن از آسمانخراش ۶۸ طبقه‌ای در هنگ‌کنگ پرچمی را که نماد سازش بین چین و این دولتشهر است، به اهتزاز در آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "آلن رابر" که به اسپایدرمن فرانسوی معروف است، بدون تجهیزات و با دست خالی از آسمانخراش "مرکز چئونگ کونگ" واقع در منطقه تجاری هنگ‌کنگ بالا رفت و این پرچم را که نماد سازش و مصالحه بین چین و هنگ‌کنگ است، به اهتزاز درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام از سوی این مرد عنکبوتی در حالی صورت گرفته که هنگ‌کنگ چندین هفته است که درگیر ناآرامی و تنش است و قرار است یک راهپیمایی بزرگ دیگر هم امروز و روزهای آتی در این دولتشهر برگزار شود.

این سومین باری است که این مرد فرانسوی از این آسمانخراش بالا می‌رود.

۱۰ هفته مداوم تقابل میان مردم و پلیس در هنگ‌کنگ و اعتراضات گسترده در این شهر باعث شده تا این قطب تجاری چین به محلی از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها بدل شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران بیم آن را داشته باشند که در تجارت خود دچار مشکل شوند.

علت اصلی اعتراضات طرح لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی بوده که به درخواست‌هایی برای برکناری "کری لام"، مدیر اجرایی این دولتشهر نیز گسترش یافت؛ بیش از ۷۰۰ تن در جریان این اعتراضات که از ژوئن آغاز شده، دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ مرد عنکبوتی آسمانخراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده و اختلاف در قالب پویش "به حرمت علی(ع) می بخشم" در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی افزود: این پویش از پنجم بهمن ماه گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن در ۲۳ فروردین ادامه داشت.

عتباتی اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

وی گفت: این میزان سازش در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می بخشم" نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری همچون پویش های فرهنگی شاهد سازشهای بیشتر در آذربایجان‌غربی باشیم.

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان