Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@04:40:00 GMT

تلاش متجاوزان سرخورده از جنگ برای تجزیه یمن

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۸۹۰

تلاش متجاوزان سرخورده از جنگ برای تجزیه یمن

خرداد؛ شورای انتقالی یمن (وابسته به امارات) که از هفته گذشته با نیروهای دولت مستعفی منصور هادی (مورد حمایت عربستان) در شهر عدن وارد درگیری مسلحانه شد با صدور بیانیه ای از اداره مستقل استان های جنوبی توسط این شورا خبر داد.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این شورا تاکید کرد که هدف نهایی آن، تشکیل دوباره کشور "یمن جنوبی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جدایی طلبان یمنی وابسته به متجاوزان به این کشور همچنین خواستار حمایت کشورهای منطقه و جامعه جهانی از خود شدند.
در همین حال طرفداران استقلال جنوب، روز گذشته (پنج شنبه) به خیابان های عدن آمدند تا حمایت خود از شورای انتقالی را اعلام کنند.
ناظران معتقدند که این شورا قصد دارد با برگزاری راهپیمایی در عدن و دیگر شهرهای جنوب، در جلسات مذاکره با نمایندگان  هادی که قرار است روزهای آینده با میانجیگری عربستان در ریاض برگزار شود، دست برتر را داشته باشد.
وزارت خارجه دولت مستعفی یمن نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای، امارات و نیروهای شورای انتقالی را به کودتا علیه خود متهم کرد.
دولت مستعفی در بیانیه روز پنجشنبه خود از امارات خواست تا حمایت نظامی از نیروهای جدایی طلب را متوقف کند و درعین حال از حملات ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان به مواضع نیروهای شورای انتقالی حمایت کرد.

بر اساس اعلام رسانه ها نیروهای موسوم به کمربند امنیتی که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب و تحت حمایت مستقیم امارات متحده عربی قرار دارند، موفق شدند طی هفته گذشته ابتدا مناطق نظامی، پادگان‌ها و مراکز حیاتی شهر عدن و پس از آن کاخ ریاست جمهوری را که در واقع مرکز حکومت
منصور هادی به شمار می‌ رفت را تسخیر کنند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواست، به کاخ  ریاست جمهوری "معاشیق" عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.
«شورای انتقالی جنوب یمن» در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن تشکیل شد.
امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌ کنند.
کارشناسان معتقدند درگیری میان نیروهای منصور هادی و شورای انتقالی در عدن، بیانگر شکاف عمیق در ائتلاف متشکل از عربستان و امارت در حمله به یمن است و اکنون شواهد و قرائن نشان می دهد که ابوظبی بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران به تل آویو

رئیس جمهور آمریکا پس از نشست با تیم امنیت ملی خود در تلاش برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل اعلام کرد که تعهد واشنگتن نسبت به امنیت اسرائیل در برابر «تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن» قاطع و مستحکم  است

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی در اظهارنظری مداخله جویانه برغم هشدارهای تهران به واشنگتن برای عدم دخالت در پاسخ ایران به حمله رژیم سرائیل به کنسولگری اش در دمشق سوریه اعلام کرد: «من به تازگی با تیم امنیت ملی خود برای اطلاع از حملات ایران علیه اسرائیل ملاقات کردم. تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن، قاطع و مستحکم است.»

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • بوشهری‌ها از اقدام سپاه پاسداران حمایت می‌کنند
  • ضرورت تلاش مضاعف برای جلوگیری از اخلال‌آفرینی دشمن زخم خورده
  • راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب
  • سخنگوی سابق فدراسیون عربستان: حمایت از رونالدو بس است
  • تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران به تل آویو
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل
  • تشکیل «شورای انتقالی» در هائیتی پس از یک ماه هرج‌ومرج و آشوب
  • شکار پهپاد صهیونیست‌ها توسط «سرایا القدس» در جنوب غزه