Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:31:24 GMT

ادعای ترامپ: ایران و چین می‌خواهند با ما توافق کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۹۳۵

ادعای ترامپ: ایران و چین می‌خواهند با ما توافق کنند

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در شهر منچستر بار دیگر ادعای تأییدنشده خود مبنی بر اینکه ایران و چین به دنبال توافق با او هستند را تکرار کرد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در شهر «منچستر» در ایالت نیویورک بار دیگر ادعای خود را مبنی بر اینکه چین و ایران قصد توافق با او را دارند تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفت: «همان‌طور که دیدید ما به فاجعه ایران خاتمه دادیم. به آنها 150 میلیارد دلار پول و 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادیم. پول نقد، نقد، نقد! چیزی به دست نیاوردیم. آنها هم می‌خواهند توافق کنند. چین می‌خواهد توافق کند و این را به شما بگویم: آنها هم می‌خواهند توافق کنند چون تحریم‌های برایشان خوب نیست. آنها خوشحال نیستند. باید ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود، ولی کار دست کاردان است.»

علی‌رغم آنکه کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی در آمریکا اعتراف کرده‌اند که هیچ نشانه‌ای از قصد ایران برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد ترامپ تا کنون چندین بار این ادعا را مطرح کرده است.

ترامپ معتقد است که همه رؤسای جمهور سابق آمریکا وارد معامله‌هایی شده‌اند که کاملاً به ضرر آمریکا بوده است. او درباره توافق هسته‌ای برجام که در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ایران حاصل شد هم مدعی شده که این توافق کاملاً یکجانبه و به سود ایران بوده است. 

با این حال، شمار زیادی از کارشناسان معتقدند که ترامپ در مخالفت با برجام در واقع به‌دنبال دست یافتن به توافقی با همان مختصات است که فقط نام خودش روی آن باشد.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر‌کل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور‌هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

آمریکا حدود سه ماه قبل با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

لاوروف: آمریکا می‌داند چین به مذاکرات کنترل تسلیحات نمی‌پیونددگزارش|مصرف‌کنندگان آمریکایی بازنده بزرگ جنگ تجاری ترامپ با چین

 

انتهای پیام/

 

R36444/P/S8,87,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار چین اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟

یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق پرسپولیس در آستانه بازگشت به فوتبال قرار دارد.

امروز خبری مبنی بر توافق باشگاه تراکتور با یحیی گل‌محمدی منتشر شد و گویا این مربی پرافتخار درآستانه بازگشت به فوتبال قرار دارد. یحیی بعد از کلی حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب در نیم فصل از پرسپولیس جدا شد، در این مدت به پیشنهاداتش جواب رد داد و منتظر فرصتی بود تا با یک تیم خوب و پرهوادار به فوتبال برگردد. یحیی در این مدت با فولادی‌ها به توافق نرسید و در چند مرحله هم پیشنهاد تیم ملی امید را رد کرد.

بعد از جدایی پاکو خمز از تراکتور، این تیم با محمد نصرتی کارش را ادامه می‌دهد و هواداران در انتظار معرفی سرمربی جدید تیمشان هستند. گل‌محمدی چند روز قبل با مدیران و مالک تراکتور مذاکراتی را انجام داد ولی توافق صورت نگرفت. بزرگترین مشکل بین طرفین در دور اول مذاکرات مربوط به مسائل مالی و البته بودجه تیم در نقل و انتقالات بود که خیلی برای گل‌محمدی راضی کننده نبود.

بعد از اینکه باشگاه تراکتور با یحیی در ابتدا به توافق نرسید، سراغ گزینه‌های خارجی رفت ولی شواهد نشان می‌دهد حضور مربی خارجی در تبریز منتفی است. از همین رو مدیران تراکتور دوباره به سراغ گل‌محمدی رفتند که جدی‌ترین گزینه ایرانی هدایت این تیم بود. مالک تراکتور پیشنهاد اولیه خود را بیشتر کرد و البته قول‌های مهمی هم به یحیی داد. فعالیت مستقیم یحیی در نقل و انتقالات، اختصاص دادن بودجه کافی برای جذب نفرات مدنظر گل‌محمدی و حضور چند ستاره، قول‌هایی بود که از طرف تراکتوری‌ها به یحیی داده شد و مورد موافقت سرمربی سابق پرسپولیس قرار گرفت.

در صورت انتخاب یحیی به عنوان سرمربی جدید تراکتور، او باید در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل استقلال قرار بگیرد. اگر یحیی از استقلال امتیاز بگیرد، کمک بزرگی به تیم سابقش خواهد کرد که بسیار جالب توجه خواهد بود. گفتنی است طی ۴۸ ساعت آینده تکلیف گل‌محمدی برای حضور در تراکتور مشخص خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

tags # یحیی گل‌محمدی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران