Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مسئول بیمه حج تمتع 98از پرداخت خسارت اموال حجاج ایرانی توسط شرکت بیمه گر پس از بازگشت آنان به کشور حداکثر تا سقف سه میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، محمدحسن اناری گفت: بیمه مسئولیت بار حجاج شامل مفقود شدن، سرقت، آتش سوزی، آسیب‌دیدگی جدی و از بین رفتن بار در مسیرهای تردد یا در زمان حضور در کشور عربستان است که با ارایه گزارشی که به تایید مسئولین کاروان ها رسیده باشد، در سقف تعهدات به صورت ریال ایران به خسارت دیدگان پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اموال هر یک از زائرین در زمان رفت تا سقف ده میلیون ریال (یک میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ 30میلیون ریال (سه میلیون تومان) تحت پوشش بیمه قرار دارد. به گفته وی، خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر 25درصد استهلاک تا سقف 10میلیون ریال (یک میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد اما برای گوشی تلفن همراه هیچ غرامتی پرداخت نمی شود.
وی افزود: علاوه بر تلفن همراه، وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، دارو و مواد غذایی، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد، از تعهدات بیمه گر خارج است و جبران خسارت نخواهد شد.
به گفته مسئول بیمه حج 98، بار همراه بیمه شده حجاج شامل ساک و سایر متعلقات تحت مالکیت زائر که از نظر عرفی بار محسوب می شود و نیز، دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری است. وی افزود: محاسبه خسارت بار بر اساس قیمت روز اجناس در بازار ایران و پس از کسر 25درصد استهلاک تا سقف تعهدات است.
اناری اظهار داشت : محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مسیر رفت از زمان تحویل بار هریک از بیمه شدگان به مدیر کاروان و یا شرکت هواپیمایی تا هنگام ورود به کشور عربستان است.
وی افزود: محدودیت زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مدت اقامت و مسیر برگشت از زمان ورود به کشور عربستان و مدت اقامت تا زمان تحویل به بیمه شده در کشور ایران خواهد بود.
به گفته مسئول بیمه حج 98، مدت زمان اعتبار بیمه ها تا 72ساعت پس از ورود زائران به کشور تعیین شده است. بازگشت حجاج ایرانی از امروز جمعه 25مرداد به کشور آغاز می شود و تا 17شهریور ادامه خواهد یافت. 86هزار و 550حاجی ایرانی قرار است در این مدت با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به کشور منتقل شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد

محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته (ششم فروردین) در اغلب مناطق استان شاهد بارندگی بودیم که این بارندگی سبب طغیان بسیاری از رودخانه های فصلی در مناطق مختلف استان شد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در بسیاری از محورهای استان یزد یادآور شد: بارندگی‌ها و جاری ‌شدن سیل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به امور زیربنایی و کشاورزی استان وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: بخش عمده خسارت به ابنیه و راه به طول ۳۵ کیلومتر، خسارت به رویه‌ جاده‌ها، تخریب بیش از هفت دهنه پل، ۵۰ آبنما و شستگی شانه جاده در محورها فرعی استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ادامه داد: دو محور کنج کوه و مروست فعلاً محدودیت‌هایی دارند که عوامل راهداری در منطقه حضور داشته و مدیریت راه را در دست دارند.

ملک‌زاده گفت: در بخش کشاورزی نیز خسارت به تعدادی از قنوات وارد شد همچنین جاده‌های روستایی دچار خسارت شد و بخشی از باغات و زمین‌های کشاورزی در مهریز، خاتم و تفت خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار کرد: همچنین هفت خودرو هم به علت پارک نامناسب دچار حادثه شدند.

گفتنی است؛ بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک، رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات نیمه جنوبی تا اوایل فردا سه‌شنبه ادامه دارد و در روز سه‌شنبه هم عمدتاً در نیمه شرقی استان ورزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما پیش‌بینی ‌شده است.

کد خبر 6063208

دیگر خبرها

  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • یاقوت البرز؛ محور تبلیغات تلویزیونی در ایام نوروز
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • ◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود