Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:52:31 GMT

مزایای تبصره ماده ۳۸ برای بسیجیان حاضر در جبهه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۲۴۸۲

مزایای تبصره ماده ۳۸ برای بسیجیان حاضر در جبهه

به گزارش ایرنا سردار محمد مطهری عصر پنجشنبه در آیین هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله و رزمندگان مدافع حرم در سالن سینمای آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد: برای بهره مندی  افراد از این تبصره شرایطی وجود دارد از جمله اینکه برای سربازان و بسیجیانی که در جبهه و دوران دفاع مقدس بالای ۳۰ درصد جانباز شده اند این امتیاز شامل حال آنها می شود که می توانند حداقل حقوق ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مطهری تصریح کرد: همچنین عده ای ممکن است در دوران دفاع مقدس بسیجی بوده اند این تبصره شامل حال آنها می شود و یا افرادی که اسیر بوده و بعد از اسیری کارت بسیج دریافت کردند می توانند با ارائه مدارک از مزایای این تبصره بهره مند شوند.

ویبا اشاره به اینکه باید در این زمینه  مدارکی وجود داشته باشد اظهار داشت : از سال ۶۲ مدارک  برای ما به صورت شناسایی چهره بچه ها بود لذا  مراجعات دوستان زیاد است متأسفانه مدارکی وجود ندارد و یا به سختی مدارک پیدا می کنند تا دوران بسیجی بودن خود را در دروان دفاع مقدس تأیید کنند.

سردار مطهری بیان کرد: برادران و رزمندگانی که در سال های ۵۹ تا ۶۵ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و دارای سوابقی هستند و نیز اگر نامه ای از ارگان و فرماندهی جبهه برای مدرسه و ادامه تحصیل گرفته باشند قابل پیگیری وتأیید است.

در ادامه توسط جانشین سپاه ثارالله استان کرمان برخی طرح های اعتلای سپاه استان از جمله طرح  اعتلای شهید بهنام محمدیو طرح اعتلای گشت رضویون تشریح شد.

وی در ادامه به اجرای طرح های اعتلای بسیج توسط سپاه در قالب های مختلف اشاره و بیان کرد: این طرح ها در جهت رفاه حال مردم، ایجاد امنیت،   معیشت و اشتغال مردم در حال اجرا است که  در سال های ۹۶ و ۹۷ شتاب گرفت.

مطهری خاطرنشان کرد: یکی از طرح های اعتلای بسیج طرح اعتلا گروه جهادی است ما بنا داریم برای هر پایگاه مقاومت یک گروه جهادی تشکیل دهیم؛ ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی باید تشکیل شود.

وی یکی دیگر از طرح های اعتلای سپاه را راه اندازی طرح صندوق قرض الحسنه دانست و گفت:  قرار است مردم بانی شوند و با این صندوق ها مشکلات محله برطرف شود در حوزه اشتغالزایی و کمک به نیازمندان هستند که سال گذشته ۱۶ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان راه افتاد و امسال هم ۱۶ مورد راه اندازی خواهد شد و آمار این صندوق ها به ۳۲ مورد افزایش می یابد.

سردار مطهری عنوان کرد: طرح دیگر اعتلا نیز به طرح شهید بهنام محمدی نام دارد که بر روی دانش آموزان مدارس اجرا می شود تا نیروهایی  برای انقلاب تربیت شود در سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد اجرا می شود ما در استان کرمان سال گذشته ۲۰۰ مدرسه دخترانه و پسرانه در این طرح اعتلا داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح اعتلای گشت رضویون را داریم که در محلات توسط برادران بسیجی اجرا می شود تا احساس امنیت در محله ایجاد شود و اگر به موردی برخورد کردند به نیروی انتظامی اطلاع می دهند ضمن اینکه متأسفانه  آمار سرقت در استان کرمان در همه زمینه ها بیشتر دام و سیم های برق  بسیار بالا است.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب حقوق دانش آموزان دفاع مقدس مدرسه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

مجلس شورای اسلامی در اصلاح مالیات بر عایدی سرمایه که از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته بود، بورس را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس‌ها) و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

طی ماه‌های گذشته شورای نگهبان ایراداتی به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح گرفته بود که از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی و صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات نخواهد بود.

صدر ماده ۱۲ به این شرح اصلاح می‌شود: یک ماده به‌عنوان ماده ۴۶ ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود.

ماده ۴۶- کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال‌دهنده "عین" یا "حق‌واگذاری محل" در خصوص انتقال دارایی‌های زیر مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند:

۱- املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل ۲- انواع خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی ۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و مسکوکات آنها و جواهرآلات ۴- انواع ارز

تبصره یک و دو مالیات بر عایدی سرمایه چگونه اصلاح شد؟

تبصره یک و دو ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره یک- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تنظیم وکالت بلا عزل با موضوع انتقال دارایی‌های موضوع بندهای یک و دو این ماده در این قانون در حکم انتقال است و مشمول مالیات موضوع این فصل می‌‎شود و موکل اصلی یا موکلین بعدی وکالت بلا عزل مسئول پرداخت مالیات متعلق هستند. مبلغ درج شده در صورتحساب الکترونیکی موضوع ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مبنای محاسبه عایدی سرمایه دارایی‌های موضوع این تبصره است.

آئین‌نامه اجرایی این تبصره حداکثر یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره دو- در این قانون و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تعویض شماره انتظامی (پلاک) دارایی‎‌های مشمول مقررات شماره‌گذاری، در حکم انتقال دارایی‌های مذکور تلقی می‌شود.

تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۳- اخذ مالیات موضوع این فصل مشروط به استقرار بستر اجرایی موضوع ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.

تبصره ۴- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، معاملات دارایی‌های موضوع بندهای یک و دو این ماده که مرتبط با فعالیت‌های شغلی نیستند، صرفاً مشمول مالیات موضوع این فصل هستند و مشمول مالیات موضوع ماده ۹۳ این قانون نمی‌شوند.

چه تبصره‌های دیگری اصلاح شد؟

تبصره ۵ و ۶ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۵- در صورت فروش دارایی‌های موضوع بندهای ۳ و ۴ این ماده توسط اشخاص غیرتجاری به اشخاص موضوع اجزای ۳ و ۴ بند " ث" ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عایدی حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور معاف از مالیات موضوع این فصل است. در صورت فروش دارایی‌های مذکور به سایر اشخاص، کل درآمد یا وجوه دریافتی حاصل از انتقال دارایی‌های فوق مشمول مالیات موضوع فصل ششم باب سوم این قانون می‌شوند.

تبصره ۶- اشخاص غیرتجاری بالای هجده سال که دارایی‌های موضوع بند ۳ این ماده را مستقیماً از اشخاص موضوع جز ۳ بند "ث" ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خریداری کرده‌اند می‌توانند دارایی‌ها را به سایر اشخاص غیرتجاری انتقال دهند.

ثبت این انتقال با درج شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی خرید اولیه در حکم صدور صورتحساب الکترونیکی است و صورتحساب الکترونیکی مذکور با درج بلاعوض بودن یا درج مبلغ معامله فوق به‌صورت خودکار به کارپوشه غیرتجاری خریدار منتقل می‌شود. خریدار مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه غیرتجاری، نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب الکترونیکی اقدام کند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله عدم تأیید صورتحساب الکترونیکی مربوط است.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس) ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

تبصره ۸ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۸- اخذ مالیات موضوع این ماده، مانع از اجرای سایر قوانین از قبیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست. همچنین سازمان موظف است مجموع درآمدهای موضوع این فصل متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کند.

منبع: فارس

کد خبر 747146

دیگر خبرها

  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس