Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@16:11:53 GMT

ضرورت افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۲۷۶۱

ضرورت افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی

خبرگزاری میزان- عضو مجمع نمایندگان استان تهران خواستار فراهم شدن زیرساخت‌ها برای افزایش سهم دوچرخه در حمل ونقل عمومی شد. تاریخ انتشار: 13:35 - 25 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۰۲۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سیده فاطمه ذوالقدر از سهم اندک یک درصدی دوچرخه در حمل و نقل عمومی انتقاد کرد و گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی پاک مانند دوچرخه باید در کشور افزایش یابد البته فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه به جای وسائل نقلیه شخصی باید مورد توجه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ضرورت افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی، افزود: استفاده از حمل و نقل پاک می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک سرسام آور پایتخت بسیار موثر باشد و همچنین دوچرخه سواری به عنوان ورزشی هوازی تاثیر زیادی بر سلامت عمومی و کاهش اضافه وزن دارد و نیاز است بخش خصوصی به شهرداری در این زمینه کمک کند.

شهرداری باید زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را فراهم کند

وی با بیان اینکه اغلب کشور‌ها به سمت استفاده از حمل و نقل پاک گام برداشته‌اند، ادامه داد: شهرداری باید زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را فراهم کند و البته بر اساس اظهارات حناچی، شهردار تهران استفاده از دوچرخه رو به افزایش است و این جای بسی خرسندی است.

مسیر‌های دوچرخه باید مشخص شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مسیر‌های دوچرخه باید به درستی مشخص و ایجاد شود.

ذوالقدر با تاکید بر ضرورت افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور، گفت: برای تسهیل استفاده از حمل و نقل پاک به ویژه دوچرخه باید وضع قوانین مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

منبع:خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان دوچرخه سواری دوچرخه حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت