Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: متاسفانه تمامی دستگاه‌های موثر در اجرای قانون مدیریت پسماند‌ها نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند. تاریخ انتشار: 13:39 - 25 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۰۱۸

علیرضا شریفی فرد، معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به این که دستگاه‌های متعدد دولتی و غیر دولتی در قانون مدیریت پسماند‌ها وظایف مختلفی را بر عهده دارند، گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی سازمان محیط زیست ایران متولی موضوع پسماند در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد از جمله مهم‌ترین متولیان قانون مدیریت پسماند‌ها در کشور هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: متاسفانه تمامی دستگاه‌های موثر در اجرای قانون مدیریت پسماند‌ها نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که قوانین کشور باید به صورت دوره‌ای مورد اصلاح قرار بگیرند، عنوان کرد: روند توسعه در هر کشوری ایجاب می‌کند که قوانین به صورت مستمر متحول شوند.

علیرضا شریفی فرد تاکید داشت: در حال حاضر تمامی مواد موجود در قانون مدیریت پسماند‌ها به مرحله اجرا نرسیده‌ا ند.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌های پیش بینی شده در قانون مدیریت پسماند‌ها بی استفاده مانده‌اند.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان محیط زیست ایران در قبال قانون مدیریت پسماند‌ها مسئول است، بر این اساس باید پاسخ مناسبی برای عدم اجرای کامل این قانون داشته باشد.

وی با اشاره به این که مدیریت پسماند یک چرخه است، عنوان کرد: پروسه‌های تولید زباله، ذخیره سازی و انتقال و مراقبت‌های پس از دفع زبانه شامل چرخه پسماند می‌شوند.

علیرضا شریفی فرد ادامه داد: هر کدام از مراحل موجود در چرخه پسماند می‌تواند متولی تخصصی و منحصر به خود را داشته باشد.

وی افزود: به دلیل عدم حضور دستگاه‌های مختلف در روند اجرای قانون مدیریت پسماندها، شهرداری در این حوزه به عنوان مدیریت اجرایی با چالش‌های متعددی مواجه شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه جمع آوری و انتقال زباله‌ها در عدم انجام وظیفه دستگاه‌های مختلف ریشه دارند.

وی با بیان این که پسماند تهدیدی برای محیط زیست است، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های مشخص شده در قانون مدیریت پسماند‌ها در قبال تمامی پسماند‌های کشور وظایف مختلف دارند، در حالی که برخی از دستگاه‌ها به واسطه تولید بیشتر پسماند باید وظایف بیشتری را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری مدیریت پسماند محیط زیست پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدام ارزشمند کالا برگ الکترونیک برای تأمین معیشت اقشار کم‌درآمد جامعه طرح ارزشمندی است، ابراز داشت: این طرح اگر چه مزیت‌های خوبی دارد اما در برخی قوانین آن یک بازنگری نیز نیاز دارد.

وی ضمن بیان اینکه شرط دو برابر خرید برای استفاده کالا برگ می‌بایست تجدید نظر شود، افزود: انتظار می‌رود برای بهبود این طرح در قسمت‌هایی که چالش وجود دارد، موانع رفع شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها دیگر موردی که می‌تواند به جهش تولید کمک کند، افزود: برای رسیدن به این مهم می‌بایست رفع مشکلات تعاونی‌ها در اولویت دولت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی را برای استفاده از انرژی خورشیدی در تولید برق دارد، ابراز داشت: هیأت دولت می‌تواند در این حوزه سرمایه گذاری و با افزایش ظرفیت تولید برق، کمبودها در حوزه تولید و تحقق شعار سال را جبران کند.

مطیعی ضمن بیان اینکه همچنان ضعف‌هایی نیز در بخش‌های بهداشت و درمان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان پر تردد بوده و نیازمند به درمان و دارو است لذا رفع این کمبودها باید مورد توجه دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی افزود: توسعه تخت‌های بیمارستانی برای استان سمنان دیگر خواسته مهمی که انتظار می‌رود دولت سیزدهم تحقق آن را در اولویت این سفر قرار دهد.

کد خبر 6082093

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری