Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله اعرافی به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: باید تاکید کرد که مسجد محور فرهنگ و پالایش اخلاقی و پایگاه فکر و فرهنگ جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 25 مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به مال حرام گفت: مال حرام موجب غذای حرام شده که اثرات مخربی در وجود انسان گذاشته و قصاوت قلب ایجاد خواهد کرد و غضب الهی را در برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه قم ابراز داشت: غذای حرام لعنت ملائکه را در بر دارد و از سوی دیگر این غذای حرام پرده و حجابی در برابر اعمال شده و مانع استجابت دعا خواهد شد و آثار غذای حرام حتی بعد از مرگ هم باقی خواهد ماند.

 

*غدیر عید آزادگی است

وی به فرارسیدن عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: این عید آزادی است و امیدواریم که امسال هم همانند سال های گذشته عید غدیر بزرگ داشته شده و با مراسم های گوناگون این حادثه بزرگ صدر اسلام که امروز هم راهنمای امت است، گرامی داشته شود.

 

آیت الله اعرافی به سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشت و گفت: آزادگان شهیدان زنده و پرچم های مقاومت و علم های هدایت و نمونه های مقاومت در راه خداوند هستند.

 

امام جمعه قم گفت: آزادگان از پایه های پیروزی ما در دفاع مقدس بودند و صبر و بردباری و جهاد و مقاومت آنها در کنار ایثارگران و جانبازان موجب قدرت و پیروزی ما شد.

 

*مسجد محور فرهنگ است

وی به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: باید تاکید کرد که مسجد محور فرهنگ و پالایش اخلاقی و پایگاه فکر و فرهنگ جامعه اسلامی است، اولین کاری که رسول خداوند انجام داد مسجد و جماعت و جمعه بود.

 

اعرافی گفت: امام راحل نیز فرمودند که مسجد سنگر است که باید حفظ شود، امروز با مسجد تراز انقلاب اسلامی همچنان فاصله داریم و باید شاهد هزاران مسجد در تراز انقلاب در کشور باشیم و در رونق و صفای مسجد و فعالیت های مسجدی کوشید.

 

*صنعت دفاعی ما قابل مذاکره نیست

امام جمعه قم همچنین به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: ایران قهرمان پس از دوره دفاع مقدس گام های بلندی در تقویت های پایه های رزمی و دفاعی و پیشبرد صنایع دفاعی برداشته است، این گام بلند موجب شد که ایران در دریا و زمین و هوا به اقتداری رسانده که دشمن به وحشت افتاده است.

 

وی گفت: تلاش جوانان و نیروهای مسلح و دانشجویان ما است که توانسته اند رشد کنند و ما در صنایع دفاعی در دنیا حرفی برای گفتن داریم و امروز در دریا و هوا نیروهای ما دشمن را به عقب رانده است و دنیا هم بداند که صنایع ما و قدرت دفاعی ما ناموس ملت است و مورد مذاکره قرار نمی گیرد و این صنعت در خط دفاع مقاومت دنیا را خار خواهد کرد.

 

*آمریکا قابل اعتماد نیست

اعرافی به سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد اشاره کرد و گفت: کودتایی که خود آمریکایی ها اذعان کردند بر خلاف مقررات بود و کودتایی که شاهی را در ایران تقویت کرد که بعد از گذشت ربع قرن، به جان مردم افتاد و آن شکنجه ها را در بر گرفت.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: این کودتا نشان می دهد که نمی شود به آمریکا اعتماد کرد و دلخوش به مذاکره و گفتگو با آنها بود، این یاغی های بین الملل با کودتای خود در کشور ما فساد به بار آوردند.

 

*هند از حقوق مسلمانان دفاع کند

وی با اشاره به مسائل کشمیر گفت: در آنجا اقدامی علیه قانون انجام شد و بر خلاف مسلمانان اقدامات انجام شد، خودمختاری منطقه لغو شد و انتظار است که دولت هند آرا مسلمانان کشمیر را محترم شمارده و از حقوق آنها دفاع کند.

 

اعرافی به اقدامات و درگیری ها در یمن اشاره کرد و گفت: در یمن شاهد کشتار مردم هستیم و متاسفانه امروز توطئه جدیدی در حال دنبال است که یمن را تجزیه کنند، آمریکایی ها به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند و می کوشند در کشورهای اسلامی این موضوع را دنبال کنند.

 

*محور مقاومت جلوی تجزیه طلبی ها را گرفت

امام جمعه قم تاکید کرد: ایران مقتدر در برابر تجزیه طلبی ها ایستادگی کرد و مانع شد و حتی در خط مقاومت در سوریه و عراق نیز مقابله کرد، امروز سعودی ها با الهام گرفتن از آمریکایی ها به دنبال این امر هستند.

 

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت یمنی گفت: ایشان تاکید کردند که باید در برابر این توطئه ایستاد و دنیا هم بداند که ایران در کنار مردم یمن هستند تا این توطئه شکل نگیرد.

 

اعرافی با اشاره آزاد سازی کشتی ایرانی گفت: شما جایگاهی ندارید شما کسانی بودید که کشتی ما را گرفتید و بعد مفتضحانه با ضرب شصت ایران مجبور شدید کشتی ایران را آزاد کنید و هیچ کاری از دست شما در برابر اراده و مقاومت ایران بر نخواهد آمد.

 

*وضعیت جمعیت کشور نگران کننده است

امام جمعه قم به موضوع جمعیت اشاره کرد و گفت: آمار جدیدی که در این خصوص داده شده بسیار نگران کننده است و این آمار خطرناکی است که آمار 1.8 است و این یعنی ما حتی جمعیت جایگزین هم نداریم.

 

وی گفت: مجلس شش سال است که طرح تعالی جمعیت در دستور کار است و هنوز اجرایی نشده و دولتمردان نیز باید عزم جدی برای حمایت از ازدواج داشته باشند و زمینه ساز ازدواج باشند و وضع جمعیت بحرانی است که باید دقت شود.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه اردبیل روزنامه ها خراسان جنوبي گلپایگان شبستان یزد خبرگزاری شبستان عید غدیر خطبه نماز جمعه امام جمعه امام جمعه قم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود

در متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ارتباط آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم. رژیمِ سفاک و درنده خویِ صهیونیستی، درمانده و گیج از سیلی محکم و مشتِ آهنین؛ درعمـلیـاتِ مـوفـق پهپادی ـ موشـکی «وعـدۀ صـادق» جمهوری اسلامی ایران درپی پاسخ به تجاوزاتِ نظامیِ مکرر و به تلافیِ خیرهِ سری‌هایِ اخیرِ این رژیمِ خبیث، ددمنش و مستأصل از رویارویی در «طـوفانٌ الاحــرار» روزِجهانیِ قدسِ امسال؛ همچنان ذلیلانه به دنبال فرافکنی و فرار از خفت و خواری و تبعاتِ جبران ناپذیر از این ضرباتِ کاری و شکست‌های مفتضحانۀ پی در پی در سطحِ منطقه و از گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران؛ زنان و کودکانِ بی‌گناه و بی‌پناه و مردمانِ غیرنظامی غزۀ این باریکۀ «عزّت و شرافت، مقاومت و ایستادگی» را زیر ضرباتِ خصمانۀ چکمه‌های خون آلود و حملاتِ ددمنشانه و وحشیانۀ خود؛ تحتِ سخت‌ترین ظلم‌ها و ستم‌های وصف ناپذیر قرار داده است.

نمازگزاران جمعه همچون ماه‌ها و هفته‌های گذشته با اعلام همبستگی بی‌قید و شرط با مردم مظلوم غزه، روز جمعه هفته جاری، پس از نماز جمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات نابخشودنی و تداوم نسل‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی، و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار توقف ماشین کشتار رژیم جعلی و آتش‌بس فوری در غزه بوده و حمایت خویش را از عملیات غرور آفرین وعده صادق در تنبیه رژیم متجاوز اعلان خواهند کرد.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود
  • پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است