Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سی و یکمین سالروز شهادت رهبر شیعیان پاکستان در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم یادبود «غلام محمد فخرالدین» از علمای پاکستانی قربانی حادثه منا و شهید «عارف حسین حسینی» از رهبران شیعه پاکستان، شب گذشته (پنجشنبه 24 مرداد) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت الاسلام «شفقت شیرازی» مسئول امور خارجه مجلس وحدت مسلمین پاکستان، «احمد امیرآبادی فراهانی» نمایند مردم قم و جمع کثیری از روحانیان و طلاب داخلی و خارجی حضور داشتند.


حجت الاسلام والمسلمین اختری حضور شیخ عیسی قاسم را نشان دهنده اهمیت این مراسم خواند و ابراز امیدواری کرد که ملت بحرین به زودی از ظلم و ستم آل خلیفه نجات یابد.


وی با اشاره به استقبال جمهوری اسلامی ایران از شهدای مدافع حرم و ولایت از کشورهای مختلف جهان گفت: شهادت به هیچ وجه سبب ایجاد رعب و هراس در دل مردم نمی شود بلکه عاملی برای پیروزی به شمار می آید. شهادت هم اکنون در میان بسیاری از ملت های منطقه به ویژه پاکستان و یمن نهادیه شده است.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حزب الله لبنان را به عنوان جنبشی قدرتمند در منطقه با وجود شک و تردیدها نسبت به آن در زمان تاسیس یاد کرد و اظهار داشت: سید حسن نصرالله تعریف می کند که در سال های گذشته برای ساخت مدرسه دینی نتوانستند مبلغ لازم را جمع آوری کنند اما این حزب در حال حاضر نقش مهمی در تشکیل دولت لبنان دارد.


حجت الاسلام شفقت شیرازی نیز از غلام محمد فخرالدین و عارف حسینی به عنوان شهدای مدافع حقوق مستضعفین و مروج معارف اسلامی در پاکستان خواند و ادامه داد: شهید عارف حسینی شاگرد امام خمینی(ره) در نجف بود و دشمن از اینکه خمینی دومی به وجود آید، او را به شهادت رساند. این شهید رهبر شیعیان پاکستان بود و هیچگاه میان شیعه و سنی تبعیضی قائل نشد.


وی ایستادگی عارف حسینی در برابر استکبار جهانی را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: وی همانند آینه ای شفاف به نشان دادن انقلاب اسلامی به جهانیان پرداخت و مبلغ ولایت در پاکستان بود. این شهید پرچمدار اسلام اصیل محمدی به شمار می آمد و با همه آزادگان جهان ارتباط داشت.


مسئول امور خارجه مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به قطع ارتباط 12 روزه مردم کشمیر تأکید کرد که ۷۲ سال است که مردم کشمیر متحمل ظلم و ستم شده و 700 هزار نظامی هندوستانی در این منطقه به جنایت می پردازند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه اردبیل روزنامه ها خراسان جنوبي گلپایگان شبستان یزد خبرگزاری شبستان عید غدیر شهید عارف حسینی شیخ عیسی قاسم پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، این مراسم معنوی از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی میرزاده در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع (شب نوزدهم)، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی (شب بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل (شب بیست‌وسوم) ادامه پیدا می‌کند.

مناجات‌خوانی در شب‌های قدر در دانشگاه تهران با نوای حاج مرتضی طاهری و کربلایی حامد فراهانی از ساعت ۰۰:۲۰ بامداد و مراسم قرآن به سر از ساعت ۱ بامداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی (شب نوزدهم و بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان (شب بیست‌وسوم) برگزار می‌شود.

حضور در مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برای عموم آزاد است.

کد خبر 6064167

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان برگزار می‌شود
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم امام خمینی (ره)
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس
  • ‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود