Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:51:41 GMT

جشنواره دف نوای رحمت در کردستان به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۳۰۵

جشنواره دف نوای رحمت در کردستان به پایان رسید

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در کردستان برگزار و در پایان نفرات برتر این جشنواره مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با گرامیداشت محمدجلیل عندلیبی، موزیسین کرد، با حضور مسئولان ارشد استان کردستان و هنرمندان و دفنوازان سراسر کشور در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه موسیقی خوش نوایان به سرپرستی پیمان سلیم فرد، پنج قطعه از آثار استاد محمد جلیل عندلیبی را در این آیین به اجرا درآورد.

پیمان سلیمی فرد از شاگردان استاد محمد جلیل عندلیبی و سرپرست گروه خوش نوایان قطعات "هرکسی کسی داره"، "از دست عشق"، "هی گل"، "بی همگان به سر شود" و "میهن" را در قالب یک اثر تنظیمی به خوانندگی رضا صلواتی از نوادگان استاد سید علی اصغر کردستانی اجرا کرد.

در این گروه در کنار رضا صلواتی به عنوان خواننده و پیمان سلیمی فرد که سرپرستی تنظیم قطعات و نوازندگی سنتور را بر عهده دارد؛ صابر نذرگاهی به عنوان نوازنده تار، زانیار رپندار به عنوان نوازنده عود، فراز معروفی به عنوان نوازنده کمانچه، افشین خرامان پور به عنوان نوازنده تمبک و مختار زندسلیمی به عنوان نوازنده دف حضور داشتند.

جشنواره دف به محور وحدت و همدلی تبدیل شده است

به گزارش ایسنا، امین مرادی در در این آیین، اظهار کرد: حوزه هنری به خود می بالد که جشنواره دف نوای رحمت، به درخت تنومند و صحنه ای برای نمایش وحدت و همدلی و همگرایی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: اگر تا دیروز دف تنها محدود به مرزهای داخل ایران بود امروز خوشبختانه از مرزهای کشور فراتر رفته است و در این دوره از جشنواره شاهد حضور گروه هایی از کشورهای خارجی بودیم که هنر خود را نیز به نمایش گذاشتند.

دبیر جشنواره دف نوای رحمت عنوان کرد: برگزاری جشنواره دف در سنندج در راستای ادای احترام به بزرگان دفنواز شهر سنندج از گذشته تاکنون بوده که همراه با دف نوای حق را سرداده‌اند.

مرادی اضافه کرد: همچنین حوزه هنری به خود می بالد که علیرغم محدودیت های اعتباری متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگ است و جشنواره دف نیز به برند و اعتباری برای کردستان تبدیل شده است.

وی در ادامه به روند برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اشاره و تصریح کرد: فراخوان این دوره در اردیبهشت ماه امسال منتشر شد که هنرمندانی از ۳۰ استان کشور ۳۰۴ اثر به دبیرخانه ارسال کردند و سه گروه خارجی هم در بخش بین الملل جشنواره شرکت کردند.

وی ادامه داد: در بخش تکنوازی آقایان و بانوان در مجموع ۲۴۲ اثر ارسال شده بود که ۴۸ اثر به بخش نهایی رسید و در بخش گروهی نیز ۶۲ اثر ارسال شده بود که  ۲۰ گروه به بخش نهایی راه پیدا کردند.

مرادی اعلام کرد: در بخش جنبی نیز همچون سنوات گذشته شاهد تجمع دفنوازان بودیم که این بار در پارک استقلال سنندج در زیر بارش باران برنامه آوای دوست و تجلی دو رحمت را برگزار کردیم.

وی همچنین برپایی نمایشگاه عکسی از عکس های سنوات گذشته جشنواره دف نوای رحمت با آثاری از عکاسان خبری استان و اکران فیلم "پرنده نادر" در مورد زندگی مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی دفنواز نامور کرد را از دیگر بخش های جنبی این جشنواره بود.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه اظهار کرد: هرسال جشنواره دف نوای رحمت به گرامیداشت یک هنرمند کرد اختصاص می یابد که این دوره به تجلیل از سال ها خدمت استاد محمد جلیل عندلیبی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم اختصاص یافته که ایشان سال‌ها در خلق آثار فاخر و ارزشمند و تربیت و معرفی شاگردان بسیاری همت گماشته‌اند.

نفرات برگزیده نهمین جشنواره دف نوای رحمت معرفی شدند

به گزارش ایسنا، هیات داوران نهمین جشنواره دف نوای رحمت نفرات برگزیده بخش‌های مختلف این جشنواره را به شرح زیر اعلام کردند.

نفرات برگزیده تکنوازی بانوان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال؛ رتبه اول را مهتاب کرامتی از مشهد از آن خود کرد، رتبه دوم به آرینا ایوبی از سنندج و رتبه سوم به الیسا قدسی از شهررضای اصفهان رسید.

نفرات برگزیده تکنوازی آقایان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال؛ مقام اول به رضا دزایی پور از ساری رسید، مقام دوم را علی صیادپور از آمل از آن خود کرد و مقام سوم هم به آران حسن زاده تعلق گرفت. جایزه ویژه هیات داوران نیز به تایماز محسنی از آذربایجان اهدا شد.

نفرات برگزیده تکنوازی بانوان رده سنی بزرگسال؛ رتبه اول و دوم به ترتیب به سیران ادیب فر و مژده رحمانی هر دو از سنندج رسید و رتبه سوم به فاطمه دوستی از مشهد تعلق گرفت.

نفرات برگزیده تکنوازی آقایان رده سنی بزرگسال؛ رتبه اول به عرفان مرادی از سنندج اهدا شد، رتبه دوم به علی اصغر کرمی از آمل اختصاص یافت و رتبه سوم به صورت مشترک به متین رحمانی از سنندج و آرمین رستگاری از بیجار تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران در بخش تکنوازی بزرگسالان به محمد مرادی از سنندج اهدا شد.

بخش گروه نوازی؛ مقام اول به گروه نوانس به سرپرستی پویا رحمانی از سنندج تعلق گرفت، مقام دوم به گروه آراس به سرپرستی نیلوفر کریمی از یزد اهدا شد و مقام سوم هم به گروه آوین به سرپرستی مریم گلسرخی زاده از یزد تعلق گرفت.

بخش مداحی خوانی؛ مقام اول به گروه سوزی دل به سرپرستی مهران حسینی از سنندج رسید، مقام دوم به گروه بیدل از تربت جام خراسان رضوی اهدا شد و مقام سوم را نیز گروه محمد رسول الله به سرپرستی فرید منصوری از آن خود کرد.

نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت توسط حوزه هنری کردستان و مؤسسه سپهر سوره هنر 22 تا 25 مرداد در سنندج با شعار هنر، همگرایی و مهربانی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در روز دوم در رشته‌های شنای بانوان و تنیس روی میز تیمی و انفرادی آقایان به میزبانی شهر کرمان برگزار شد.

نتایج مسابقات به شرح زیر است:

 تیمی تنیس روی میز آقایان:

مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی سیرجان

مقام سوم: آموزش و پرورش شهرستان زرند

انفرادی تنیس روی میز آقایان:

مقام اول: رضا خالقی (آموزش و پرورش ناحیه ۲)

مقام دوم: معین لطیفی (آموزش و پرورش ناحیه۲)

مقام سوم مشترک: مسعود دیانی (دانشگاه علوم پزشکی سیرجان) و هادی شفیعی (دانشگاه علوم پزشکی جیرفت)

شنای بانوان:

رده سنی ۱۳۴۰_۱۳۴۵: مقام اول عذرا ریاحی

رده سنی ۱۳۵۲_۱۳۵۶: مقام اول نرجس مرشد زاده

رده سنی ۱۳۵۷_۱۳۶۱: مقام اول محدثه مرشد زاده

رده سنی ۱۳۶۲_۱۳۶۶: مقام اول سوده پدرام، مقام دوم مونا نحوی

رده سنی ۱۳۷۰_۱۳۷۱: مقام اول حسنا حمیدی، مقام دوم پگاه صنعتی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • گره هنر و خلاقیت در تار و پود فرش کردستان