Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:37:21 GMT

آتش افروزی آمریکا از خلیج فارس تا هنگ کنگ و مسکو

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۳۲۳

آتش افروزی آمریکا از خلیج فارس تا هنگ کنگ و مسکو

در این گزارش که امروز جمعه منتشر شد آمده است: آمریکا از یک سو در خلیج فارس ائتلاف نظامی به اصطلاح حفظ امنیت کشتیرانی درست می کند که خود باعث ایجاد تنش در منطقه است، از سوی دیگر در هنگ کنگ فتنه گران را تحریک به خشونت می کند و قصد دارد این مرکز مالی بین المللی را فلج کند در عین حال واشنگتن در مسکو هم با آتش افروزی می خواهد انقلاب رنگی جدیدی به راه بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: ابتکار آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با برخورد سرد همپیمانانی مانند آلمان، فرانسه، ژاپن و استرالیا مواجه شده است، اما در نهایت در 14 مرداد انگلستان از عضویت در این ائتلاف خبر داد سپس اسرائیل هم برای حضور در این ائتلاف نظامی ابراز تمایل کرد.

نویسنده این گزارش می گوید همه می دانیم هدف اصلی ائتلاف نظامی به بهانه حفظ امنیت آمد و شد کشتی ها، در حقیقت ایران است که البته سبب انزجار شدید ایران شده است به طوری که  «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه هشدار داده است هر گونه حضور اسرائیل در آبهای خلیج فارس ممکن است درگیری را شعله ور کند پیش از آن نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تصمیم اسرائیل به پیوستن به ائتلاف دریایی، خلیج فارس را «یک شاهراه حیاتی» برای کشور خواند و حضور نیروهای غیرمنطقه‌ای و خارجی را منشاء ناامنی دانست.

رادیو بین المللی چین در این گزارش می گوید هر جایی که آمریکا در آن دستی دارد، ناآرام می شود آبهای خلیج فارس آرام بود، اما آمریکا همیشه در صدد تحریک و کشمکش است حفظ امنیت کشتیرانی برای آمریکا اهمیتی ندارد، این کشور دیگر چندان نفتی از خاورمیانه وارد نمی کند، بلکه برایش مهم این است که تنش و فضای جنگی در خاورمیانه ایجاد کند تا سلاح هایش را به کشورهای ثروتمند منطقه بفروشد.

گزارش در ادامه به نقش آمریکا در ناآرامی های هنگ کنگ پرداخته و نوشته است آمریکا آشفتگی های اخیر هنگ کنگ را هم فرصتی دیده و سیاست بازانش یکی یکی پشتیبانی خود را از فتنه گران بیان می کنند به طوری که معاون رییس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا جداگانه با مخالفان چین و فتنه گران هنگ کنگ دیدار می کنند و برخی سیاستبازان غرب به بهانه هایی چون «حقوق بشر» و «دمکراسی» بی پرده معیار دوگانه در پیش گرفته و اقدامات خشونت بار را تظاهرات صلح آمیز جلوه می دهند و به دولت منطقه ای هنگ کنگ و اقدامات عادلانه و منطقی پلیس هنگ کنگ اتهام وارد می کنند و با سیاه نمایی، دولت مرکزی چین را به تضعیف آزادی و حقوق هنگ کنگ متهم می کنند.

عکسهای تماس و ملاقات مخفیانه مقام سرکنسولگری آمریکا در هنگ کنگ با سرکرده های فتنه گران هنگ کنگ در این روزها در شبکه های اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حتی آشکارا از این اقدام تقدیر کرده است چنین اقداماتی دخالت گستاخانه در امور داخلی یک کشور دیگر و پایمال کردن قوانین بین المللی و قواعد مناسبات بین المللی بی شرمانه و خبیثانه است.

گزارش رادیو بین المللی چین همچنین به موضوع روسیه پرداخته و نوشته است آمریکا همچنین چنگال های خود را به سوی روسیه دراز کرده است از 20 ژوئیه به این سو در مسکو، چندین هفته پیاپی در روزهای آخر هفته چهار مورد راهپیمایی و تظاهرات برگزار شده که سه مورد از آنها غیرقانونی و بدون مجوز بوده است چندی پیش یک شرکت کننده در تجمعات غیرقانونی مسکو در پایگاه اینترنتی ویدئویی، فیلمی منتشر کرد که نشان می دهد یک تبعه آمریکایی به خاطر مشارکت در تجمعات غیرقانونی بازداشت می شود و حتی در بازداشتگاه شیوه چگونگی مقابله با پلیس را به بازداشت شدگان آموزش می دهد طبق گزارش رسانه های روسی، سفارت آمریکا در روسیه در پایگاه اینترنتی رسمی خود اطلاعاتی برای راهنمایی معترضان منتشر کرده است برخی نیروهای بیگانه با سوء استفاده از رسانه هایی مانند یوتوب مردم روسیه را تحریک می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا خود را پلیس جهان می داند اما پلیسی است که از آرامش جهان می هراسد و از نظم محفاظت نمی کند، بلکه فقط در پی آتش افروزی است و هر جا که شعله بی ثباتی ظاهر می شود، اگر آنجا متعلق به همپیمانان خودش نباشد، ناگهانی هیجانزده می شود و خود را در جایگاه برتر قضاوت و عدالت قرار می دهد یا در مقام معلم ظاهر می شود و مستقیماً وارد میدان می شود.

در پایان این گزارش آمده است بسیاری از کشورها پی برده اند که آمریکا مدتی طولانی در راه یک ابر قدرت شیطانی گام برداشته است اما اگر آمریکا همچنان قوانین جهانی و مقررات روابط بین المللی را نادیده بگیرد و با دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، به حق حاکمیت و امنیت کشورها آسیب برساند، فقط با مخالفت شدیدتر در جامعه جهانی روبرو می شود و در نهایت سرش به سنگ خواهد خورد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین قاسمی افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید رخ داد که بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.
وی گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.
قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

بیشتربخوانید:  انسداد و یک طرفه شدن بخشی از جاده بندرعباس به خمیر و لار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.
وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب