Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:22:33 GMT

پاتک پلیس به 71 سارق در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۳۷۸

پاتک پلیس به 71 سارق در پایتخت

71 سارق کیف و موبایل که عمدتا با موتورسیکلت اقدام به سرقت از شهروندان می کردند، در نخستین مرحله از طرح صاعقه شناسایی و دستگیر شدند . سردار حمید هداوند جانشین رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای مرحله نخست طرح صاعقه گفت: برخورد با کیف و موبایل قاپان یکی از درخواست مردم از پلیس است و در همین راستا نیز طرح صاعقه با تدبیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح  24 ساعت گذشته و با مشارکت تمامی یگان های پلیس پایتخت در سطح شهرتهران به اجرا درآمد و در جریان آن ۷۱ سارق کیف و موبایل قاب که عمدتا با موتورسیکلت اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اینکه 55 نفر از دستگیر شدگان در 13 باند موبایل قاپی و کیف قاپی فعالیت داشتند،  گفت: این باندها منهدم شده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطان با این افراداز جمله مالخران در حال انجام است.

جانشین رییس پلیس پایتخت از کشف 123 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی خبر داد و گفت: همچنین 76 دستگاه موتور سیکلت مسروقه و دارای پلاک مخدوش که سارقان با استفاده از آنها اقدام به سرقت کرده بودند، توقیف شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تعطیل نشده و مراحل بعدی آن نیز ادامه خواهد داشت، گفت:  یکی از سارقان دستگیر شده در این طرح در اعترافات اولیه خود به ماموران گفت که 50 فقره گوشی تلفن همراه سرقت کرده و آن را به یک تبعه خارجی فروخته است که تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

جانشین رییس پلیس پایتخت در مورد سابقه دار بودن و محل زندگی متهمان گفت: در میان دستگیر شدگان تعدادی از آنها سابقه دار هستند. همچنین برخی از دستگیر شدگان ساکن تهران و برخی دیگر نیز ساکن شهرهای اطراف پایتخت بودند.

هداوند با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شدند.

به گفته جانشین رییس پلیس تهران بزرگ برابر آمارها با اجرای مرحله نخست طرح صاعقه میزان موبایل قاپی و کیف قاپی در سطح  تهران بزرگ در مقایسه با روز های قبل کاهش داشته است./ ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق منازل در کنگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا حبیبی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر سیراف و کنگان، بررسی موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: مأموران تجسس کلانتری ۱۲ سیراف و پلیس آگاهی با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی فردی که دارای ۲۲ سابقه کیفری اهل استان همجوار را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با اشاره به اینکه این سارق تاکنون به ۸ فقره سرقت از منازل در سطح شهر سیراف و کنگان اعتراف کرده است، افزود: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد، گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کد خبر 6086939

دیگر خبرها

  • ببینید | دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • فیلم/ بازداشت ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد