Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@09:09:39 GMT

پیرزن ٨١ ساله تنها ساکن جزیره‌ای در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۵۱۲

ایسنا نوشت: در حال حاضر کره جنوبی این جزایر را جزایر "دوکدو" واقع در "دریای شرق" و تحت حاکمیت خود می‌خواند و ژاپن آن‌ها را جزایر "تاکشیما" می‌داند که در آب‌های اطراف کشورش با نام "دریای ژاپن" قرار دارد.

برای سال‌های زیادی این زوج تنها ساکنان این جزایر کوچک بودند، اگرچه افراد دیگری نیز مانند ماموران پلیس، متصدیان فانوس‌های دریایی و گردشگران به صورت دوره‌ای به این جزایر رفت و آمد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط وخیم آب و هوایی ممکن است ارتباط این جزایر را تا هفته‌ها با دیگر نقاط دنیا قطع کند اما آب‌های اطراف آن زمینه‌های غنی برای ماهی‌گیری محسوب می‌شود. 

کیم که اصالتا اهل جزیره "ججودو"ی کره جنوبی است تا سال ۲۰۱۷ میلادی و پیش از آن که ضعف جسمی او را دچار مشکل کند به عنوان غواص آزاد مشغول به کار بود. اما از زمان مرگ شوهرش، "کیم سونگ دو" در ماه اکتبر گذشته،‌ این زن ۸۱ ساله تنها ساکن دائمی این جزایر آتش‌فشانی به شمار می‌رود.

او اعلام کرده که از دست دادن شوهرش تصمیم او را برای زندگی در این جزایر تغییر نداده و این سبک از زندگی، ذهن او را در آرامش قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که این جزایر مورد مناقشه موجب تشدید وخامت روابط بین کره جنوبی و ژاپن شده است.

به باور ژاپنی‌ها، کره‌ جنوبی این جزایر سنگی را که به ادعای ژاپن از قرن ۱۷ مورد حاکمیتشان قرار داشته، به طور غیرقانونی اشغال کرده است و کره ادعا دارد که این جزایر که سرشار از منابع گازی زیرآبی است از قرن ششم به این کشور تعلق داشته است.

اگرچه این جزایر از هر دو کشور کره جنوبی و ژاپن بسیار دور افتاده است اما از لحاظ جغرافیایی به کره جنوبی نزدیک‌تر از ژاپن بوده و یکی از مقاصد گردشگری برای کره‌ای‌ها شمرده می‌شود.

کیم مدتی با دخترش در شهر "پوهانگ" در ساحل جنوب شرقی کره جنوبی زندگی کرد تا عملیات بازسازی محل زندگی‌اش در جزایر مذکور اتمام یابد.

اگرچه بسیاری از کره‌ای‌ها از مهاجرت و زندگی به این جزایر برای تثبیت مالکیت خود بر آن‌جا حمایت کرده‌اند اما مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند هیچ تصمیمی مبنی بر تشویق مردم برای سکونت در این جزایر نگرفته‌اند.

به گفته مقامات تنها فضای قابل سکونت برای یک خانوار در این جزیره وجود دارد با این حال با توجه به وخامت وضعیت سلامت کیم، دختر و داماد او قصد دارند در آینده نزدیک در این جزیره سکونت دائمی پیدا کنند.

دختر کیم در نظر دارد با استفاده از یک مجوز کسب و کار که از پدرش به او رسیده با فروش تمبر، صابون‌ها و غذاهای دریایی به گردشگرانی که از این جزیره دورافتاده بازدید می‌کنند، گذران زندگی کند.

سکونت این خانواده در این جزایر تنها راه‌اندازی یک کسب و کار نیست، بلکه نشان می‌دهد که شهروندان کره‌ای جزایر "دوکدو" را ترک نکرده و و هم‌چنان در آن اقامت خواهند داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش/ «پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد، آنقدر گفت تا باور کردم»

به گزارش خبرآنلاین، پسر جوانی که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده است، مدعی شد بدگویی‌های پدرش باعث شده او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.

همشهری آنلاین در خبری نوشت: ۲۱ آذر سال ۱۴۰۱ گزارش یک قتل به پلیس اعلام شد. پس از آن مأموران به محل درگیری در محله تهرانپارس رفتند و با جسد زن ۴۵ ساله‌ای به نام مریم مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند. در نخستین گام آنها به پرس و جو از همسایه‌ها پرداختند.

یکی از همسایه‌ها به مأموران گفت: در خانه بودیم که صدای فریادهای شهرام پسر همسایه‌‎مان را شنیدیم و از خانه بیرون آمدیم. ابتدا فکر کردیم کمک می‌خواهد اما او با صدای بلند می‌گفت که مادرش کشته شده است. ما هم به سرعت پلیس را در جریان قرار دادیم.

در ادامه مأموران به سراغ دو فرزند دیگر قربانی رفتند و آنها گفتند: پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند و مادرم از شهرستان به تهران آمد، برادرمان شهرام مدتی با پدرمان زندگی می‌کرد اما بعد به خانه مادرم رفت تا با هم زندگی کنند. درست از زمانی که مادرم به قتل رسیده شهرام هم ناپدید شده و ما فکر می‌کنیم او تنها مظنون به قتل مادرمان است.

به این ترتیب شهرام مورد ردیابی قرار گرفت و مشخص شد که وی پس از قتل به مشهد گریخته است. چند روز بعد مأموران انتظامی خراسان اعلام کردند که متهم متواری به علت خودزنی در یکی از بیمارستان‌های مشهد بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

با بهبودی نسبی متهم مأموران او را بازداشت کردند و وی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: ما در نیشابور زندگی می‌کردیم و من تازه مدرسه رفته بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند. من و مادرم خانه‌ای گرفتیم و باهم زندگی می‌کردیم اما همیشه دوست داشتم در تهران زندگی کنیم. ۶ سال بعد پدر و مادرم دوباره باهم ازدواج کردند اما باز هم بعد از ۳ سال جدا شدند و من با پدر معتادم زندگی می‌کردم.

متهم ادامه داد: ما خانه نداشتیم و من و پدرم کارتن خواب شده بودیم و در آن مدت پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد. آنقدر گفت تا باور کردم که مقصر بدبختی‌های ما مادرم است. تا اینکه دو سال پیش فهمیدم مادرم به تهران آمده و خانه‌ای گرفته است. از آنجایی که من هم دوست داشتم در تهران زندگی کنم به خانه‌اش آمدم و با هم زندگی می‌کردیم.

وی در ادامه اعترافاتش اظهار کرد: یک سال بعد با دختری آشنا شدم که به ماده مخدر گل اعتیاد داشت و من را هم آلوده کرد. مادرم به محض اینکه متوجه شد اعتیاد پیدا کرده‌ام به اجبار من را به کمپ ترک اعتیاد فرستاد و باعث شد تا همه کینه‌ای که از مادرم داشتم چند برابر شود و همانجا به فکر انتقام از او افتادم. وقتی از کمپ بیرون آمدم به سراغ متادون رفتم و حالا هم به آن اعتیاد دارم.

وی افزود: ۲ ماه قبل از اینکه مادرم را بکشم نقشه کشیدم و از عطاری قرص برنج گرفتم تا بعد از قتل، با خوردن قرص برنج به زندگی خودم هم خاتمه دهم. روز حادثه مادرم را کشتم اما قرص‌های برنج تقلبی بود و زنده ماندم و در نهایت به مشهد گریختم و آنقدر به من فشار عصبی وارد شده بود که در خیابان شاهرگم را زدم اما عابران اورژانس را خبر کردند و زنده ماندم.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به زودی پای میز محاکمه بایستد. در این میان خواهر و برادر متهم به عنوان اولیای دم از قصاص برادرشان گذشتند و درخواست دریافت دیه را مطرح کردند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896729

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر جزیره شیکوکو ژاپن را لرزاند
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش/ «پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد، آنقدر گفت تا باور کردم»
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • ۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴