Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه مطهر رضوی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: کلام ما در خطبه اول نماز جمعه در تصدیق مصادیق تقوا است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تقوا عامل سعادت است گفت: این مسئله در دعای عرفه نیز بیان شده است و دلیل اینکه امام (ع) به درگاه خدا بیان می‌دارد که من را به وسیله تقوا سعادتمند کن این است که سعادت معلول تقوا است، اما از نظر فلاسفه، گاه معلول مصداق علت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر به دنبال مصداق در سرنوشت انسان باشیم، مصداق تقوا، سعادت است.

امام جمعه مشهد همچنین گفت: مشکلات فضای مجازی زیاد شده است؛ پدر مادرها نمی‌دانند فرزندان مقابل مانیتور نشسته و کجا را سیر می‌کنند.

علم الهدی در ادامه با بیان اینکه این اضطراب آرامش را از خانواده‌ها گرفته است گفت: چطور می‌شود لذت خانوادگی را در این خانواده‌ها تأمین کرد؟ پاسخ این است که باید فرزندان و خانواده را در بستر تقوا بار آورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تنها در صورتی خانواده‌ها از اضطراب و نگرانی رها می‌شوند که تقوا بر زندگی آن‌ها حاکم شود.

امام جمعه مشهد در ادامه با تبریک میلاد فرخنده امام هادی (ع) با اشاره به مناسبت دیگری که روز شنبه است گفت: فردا سالروز ورود آزادگان به میهن است، همان‌هایی که تابلوی شفاف ایثار و مقاومت هستند و امید است که برکات این عزیزان در این موقعیت خاص گام دوم انقلاب در توسعه انقلاب مقدس اسلامی ما مؤثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: روش ائمه (ع) در مقابل دشمن چه بود؟ وقتی توطئه‌ای صورت می‌گرفت ائمه مشکل توطئه را به وسیله خود دشمن برطرف نمی‌کردند بلکه یک برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می‌کردند و دشمن را شکست می‌دادند.

علم الهدی تصریح کرد: امام هادی (ع) عامل کشف و شکست توطئه حکومت عباسی بود، با ولادت ایشان توطئه شیطانی مأمون شکست خورد و شکست این توطئه اعلام شد.

وی با بیان اینکه باید روش مقابله ائمه با توطئه را در دنیای امروز و در زندگی سیاسی و اقتصادی رعایت کنیم گفت: دشمن با تحریم اقتصادی درصدد سقوط انقلاب و نظام است و سفره ما را هدف گرفته است.

علم الهدی گفت: در مسئله اقتصاد دو نظریه وجود دارد؛ نظریه اول نظریه و اندیشه مقام معظم رهبری است که یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی با ثروت و فناوری هستید و یک اقتصاد مقاومتی خودکفایانه در زندگی برنامه‌ریزی کنید.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی باید ما را در شرایطی قرار دهد که در برابر توطئه دشمن آسیب‌پذیر نباشد.

علم الهدی تأکید کرد: از بیش از چهار سال گذشته مقام معظم رهبری عنوان این برنامه یعنی اقتصاد مقاومتی را ارائه و راهکار و مؤلفه و کیفیت اجرا و خصوصیات را نیز بیان کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نظریه دوم این است که برای برطرف کردن مشکل تحریم سراغ دشمن برویم و از طریق دشمن مشکل را برطرف کردیم که در مقابل نظریه اول است.

علم‌الهدی بیان کرد: چهار سال این را تجربه کردیم و در برجام و قصه آن معطل شدیم و این قضیه از این طریق برطرف نشد و معقول هم نیست برطرف شود زیرا دشمن برای براندازی ما توطئه دارد.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به یک توطئه جدید گفت: برجام را ۴ سال تجربه کردیم و اکنون نوبت اینستکس شده است. برنامه‌ای که رئیس جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه در موردش بحث می‌کند مشخص است برنامه کلاه‌برداری است.

وی افزود: اینستکس برنامه برطرف کردن مشکل ما نیست، در مسئله کاهش تعهدات برجامی این‌ها آبرویشان در دنیا رفته چون پیمان‌شکن بودند .

علم الهدی ادامه داد: مزدور بی‌جیره مواجب ترامپ ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما حرف می‌زند و اینستکس را مطرح می‌کند. در مسئله برجام رهبری مسئله‌ای را مطرح کردند و عمل نشد.

وی افزود: رهبری فرمودند هر مقدار آن‌ها در تعهدات عمل کردند عمل کنید اما متأسفانه این کار نشد؛ از همان اول سانتریفیوژ را حلب پاره کردند و بتون ریختند و آب سنگین اراک را از بین بردند و آن‌ها به تعهدات عمل نکردند. این‌ها گفتند فناوری را برگردانید و غنی‌سازی ۲۰ درصد را صورت ندهید و سانتریفیوژ را جمع کرده و دنبال آب سنگین اراک نروید تا اینستکس اجرایی شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اینستکس از برجام هم بدتر است اگر جوانب را ببینیم نباید آن‌ها امروز و فردا کنند، مگر در همین اینستکس ۷ ماه ما را معطل نکردند. این‌ها در مقام عمل باز عمل نمی‌کنند و ما فقط باید فناوری خود را متوقف کنیم و بعد با یک توطئه شدیدتر به ما فشار بیاورند؛ اینجا گوش به فرمایش مقام معظم رهبری دهید، یکجا گوش ندادید و ضرر کردید.

کد خبر 4693822

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب آیت الله علم الهدی خطبه های نماز جمعه اینستکس روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مشهد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند گفت: امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت: در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند