Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای ورزش تورنتو نوشت: ایرج عرب نماد ناکامی در پرسپولیس شده و هواداران این تیم به هر بهانه ای به او اعتراض می کنند.

بی تردید ایرج عرب گزینه‌ای نبود که وزارت ورزش دوست داشت بعد از حمید گرشاسبی مدیر قرمزها شود اما او روی فشار گرشاسبی و رفقای قدیمی‌اش و در شرایطی خاص روی صندلی ریاست پرسپولیس نشست.

سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، علی رغبتی یا مهدی محمد نبی را به ایرج عرب ترجیح می داد اما دافعه شدیدی که میان این نفر و هواداران پرسپولیس وجود داشت، مانع از انجام این کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما انگار بار دیگر دعوای مدیریتی در پرسپولیس بالا گرفته است. دوباره زمزمه افزایش فشارها قوت گرفته، حمایت ها از مدیر تیم کاهش پیدا کرده و شرایط طوری مدیریت می شود که او خودش برود. عرب هم در برابر این شرایط تسلیم شده است و بالاخره استعفا داده است و منتظر پذیرش استعفایش است.

باید دید که وزیر ورزش در چند روز آینده با استعفای ایرج عرب موافقت خواهد کرد یا نه؟

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب

بعد از جلسه‌ای که امروز در ساعت و مکان مبهم و نامعلوم برگزار شد، تکلیف واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این خبر ادعای برنا، خبرگزاری متعلق به وزارت ورزش و جوانان است که در این جلسه‌ سرنوشت ساز که حتی نام حاضران آن هم منتشر نشده است، واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نهایی شد و برخلاف تصورات، سهام هر دو تیم پیش از پنجم اردیبهشت به مشتریان منتقل می‌شود. 

پس از برگزاری این جلسه، مقرر شد پرسپولیس به یک کنسرسیوم بانکی شامل بانک‌های شهر، ملت، صادرات و تجارت واگذار شود. بنابراین برخلاف ادعاهای هفته قبل، بانک سپه از جمع خریداران خارج شده است.

به این ترتیب بانک شهر که تراز مثبتی ندارد و با میلیاردها بدهی و تراز منفی متعلق به شهرداری تهران است، با ۴۰ درصد و دو صندلی مدیریتی، بیشترین سهم در سهام و هیات مدیره پرسپولیس را خواهد داشت. 

مابقی سهم‌ها ( هر بانک ۱۵ درصد) هم بین سه بانک دیگر تقسیم می‌شود و هر کدام یک صندلی در هیات مدیره پرسپولیس خواهند داشت. 

و اما سهام استقلال که هوادارانش نگران معامله بر سر حذف این تیم از لیگ نخبگان آسیا بودند، در همبن مرحله فروخته می‌شود. آنهم به یک مجموعه پرتوان اقتصادی با چندهزار میلیارد تومان سود سالانه و تراز مثبت ناشی از فروش محصولات نفتی فرآوری شده میادین نفتی ایران...

استقلال سرانجام به همان هلدینگ خلیج فارس واگذار می‌شود و این هلدینگ باید بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باید به دولت پول بدهد که البته پول خردش محسوب می‌شود. همچنین از این بانک‌ها و هلدینگ نفتی ، ضمانت نامه برای شرکت در مناقصه دریافت شد تا رسما واگذاری انجام شود.

البته صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال هنوز با تردید و شک مواجه است؛ چرا که برخلاف مصاحبه‌های مدیرعامل جنجالی این تیم، هنوز پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها بسته است و خیلی‌ها ادعای امضای تفاهم‌نامه با سانتاکلارا در ماجرای پرونده محبی را باور نمی‌کنند. نه فیفا در این زمینه تاییدیه‌ای می‌دهد و باشگاه پرتغالی حاضر است ادعای خطیر را با صدور اطلاعیه‌ای تایید کند!

به این ترتیب، دو تیم پرهوادار پایتخت بعداز حدود ۴۰سال از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج و به ارگان‌هایی که در نهایت در حیطه اختیارات و نظارت دولت هستند واگذار شد.

هر چند نام این نوع واگذاری را نمی‌توان خصوصی‌سازی گذاشت اما فعلا طرفداران پرشمار دو تیم ، همینکه از خطر حذف از رقابت‌های آسیایی فرار کرده‌اند، خرسند و راضی به نظر می‌رسند. در ترکیب جدید مالکیتی، مردم تنها ۱۰درصد سهام دو باشگاه را در اختیار گرفته‌اند و هیچ نقشی در تعیین مدیران آن ندارند و مثل خیلی از ارگان‌های حاکمیتی، تنها تماشاگر تصمیم آنها می‌نشینند. وزارت ورزش هم حدود پنج درصد از سهام این دو تیم را به عنوان یادگاری حفظ می‌کند و دیگر هیچ اهرم قدرتی در هیأت مدیره آن دو ، نخواهد داشت.

پرسپولیس و استقلال احتمالا از این پس مشکلات مالی برای تامین مخارج نخواهند داشت اما ناکارآمدی مدیریتی و ولخرجی و اتلاف منابع ، منحصر به وزارت ورزش نیست و هرجایی که اثری از دولت و مدیریت دولتی باشد، بساط ریخت و پاش ، اختلاس و تبانی و دله‌دزدی ، تصرف اموال عمومی و دلال‌بازی وجود دارد.

حالا باید دید این دو مجموعه بانکی و نفتی کشور، چگونه بنگاه‌داری ورزشی را برخلاف قوانین کشور تجربه می‌کنند. آیا دور ریختن چندصد میلیارد در سال ادامه می‌یابد یا اصول درآمدزایی در فوتبال حرفه‌ای دنبال می‌شود و صداوسیما را مجبور به پرداخت حق پخش واقعی این دو تیم خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • واشنگتن پست: نتانیاهو از ارتش خواست گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کند
  • خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا
  • فیلم| تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • وزیر ورزش و حضور گرم اسطوره‌ها در مراسم مالک تراکتور
  • (ویدئو) تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه را کنار گذاشت
  • استقلال بدون مشتری روی دست دولت!