Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور لهستان در حالی از آمادگی کشورش برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس سخن گفته که درباره نوع و چگونگی این حمایت حرفی نزده است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لهستان البته به طرز گنگ و مبهمی از آمادگی کشورش برای حمایت از آمریکا در ماموریت دریایی در خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یاجیک جاپوتوویچ» وزیر امور خارجه لهستان در گفتگویی با خبرگزاری آلمان از آمادگی کشورش برای حمایت از آمریکا در عملیات دریایی در خلیج فارس خبر داده و در این باره گفت: ما می دانیم که این شرایط نیاز به پاسخ دارد.

وی افزود: هر نوع پشتیبانی لهستان از تلاش های آمریکا و انگلیس در این راستا امکان پذیر است و این یک سیگنال مثبت است. وی البته این را مشخص نکرد که لهستان چگونه می خواهد از آمریکا حمایت کند.

دولت آلمان درخواست آمریکا به منظور مشارکت در این عملیات دریایی را رد کرده است. دلیل آلمان این است که نمی خواهد از استراتژی فشار حداکثری آمریکا در این راستا حمایت کند.

وزیر خارجه لهستان همچنین به تردیدها و قید و شرط هایی که کشورهای اروپایی در قبال این اقدام آمریکا نشان می دهند انتقاد کرده و گفت: ما اعتقاد داریم که اتحادیه اروپا باید در برابر استدلال های آمریکا خود را بازتر نشان دهد.

وزیر امور خارجه لهستان جدایی بین اتحادیه اروپا و آمریکا را برای لهستان و اروپای میانه خوب ندانسته و گفت: این خیلی بد است که آمریکا منافع و علایق خود در اروپا را از دست داده ببیند.

ایران تنگه هرمز را دور می‌زند/ امکان صادرات نفت از شرق تنگه هرمز در پایان 99اختلال در حمل و نقل دریایی از طریق تنگه هرمز به نفع هیچ کشوری نیستدستورالعمل دولت آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز

از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال تنها انگلیس برای حمایت از آمریکا در عملیات دریایی خلیج فارس اعلام آمادگی کرده و دو کشتی جنگی را به تنگه هرمز فرستاده است تا کشتی های تجاری انگلیسی را اسکورت کنند.

وزیر امور خارجه لهستان تاکید کرد که این شرایط جدی است و ما با شرکای خود در آمریکا و انگلیس همکاری می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنین دیگر کشورهای اروپایی هم به عملیات دریایی آمریکا در این منطقه خواهند پیوست گفت: من نمی خواهم از طرف دیگر کشورها صحبت کنم احتمالا پاسخ های متفاوتی به این درخواست وجود خواهد داشت.

آلمان و فرانسه نیز طرح ایجاد یک نیروی اروپایی برای نظارت بر امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس را بررسی می کنند.

وزیر امور خارجه لهستان روز سه شنبه نیز پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، از وجود اختلاف نظر در چگونگی تشکیل سازوکار امنیت دریایی بین آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خبر داد و گفت که این مساله همچنان در حال تبادل نظر و بررسی است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896286

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • حمایت کامل علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد | درخواست ویژه از آموزش و پرورش برای مدارس دخترانه!
  • واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی