Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ سعید شعبانیان،‌ رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز، 25 مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، حدیثی از مولای متقیان علی(ع) را یادآور شد و گفت: آن حضرت فرمودند اگر طالب صلح هستید، آماده جنگ باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینكه 31 مردادماه در تقویم جمهوری اسلامی و بنا به دستور فرمانده معظم كل قوا به نام روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است، گفت: گرامیداشت روز صنعت دفاعی به معنای قدردانی از پیشتازان علم و فناوری و صنعت و همچنین ارج نهادن به خدمات كسانی است كه در امر دفاع كشور نقش اساسی ایفا می‌كنند.

در بهترین شراط دفاعی و امنیتی قرار داریم
شعبانیان ادامه داد: به لطف خداوند و ایستادگی و پایداری ملت، برنامه‌‌ریزی‌های دقیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش و كوشش جوانان برومند در صحنه‌های مختلف علمی و دفاعی به ویژه ایثار و فداكاری شهیدان و مدافعان حرم، كشور در عرصه دفاعی و امنیتی در بهترین شرایط در 40 سال گذشته قرار دارد.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار كرد: جنگ نرم و تروریسم اقتصادی كه رژیم تروریستی آمریكا بر ملت ایران تحمیل كرده، هرچند در اقتصاد كشور و معیشت مردم تأثیرگذار بوده است و آن‌ها را با تنگناهایی مواجه ساخته است اما به لطف خداوند و تلاش مردم و مسئولان، این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته قابل عبور خواهد بود.

محصولات مورد نیاز صنعت دفاعی را با كیفیت خوب ساخته‌ایم
وی با بیان اینكه در حوزه صنعت دفاعی توانستیم محصولات مورد نیاز خود را با كیفیت بسیار خوب بسازیم، گفت: این تجربه را در حوزه صنعت دفاعی كسب كرده‌ایم كه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تحت تحریم قرار گرفت در حالی كه با تهاجم همه جانبه نظامی رژیم بعث، تأمین تسلیحات و مهمات در اولویت قرار داشت.
شعبانیان بیان كرد: آن شرایط اضطرار و ادامه آن با تهدیدهای مكرر دشمنان در چهل سال گذشته، صنعت دفاعی را به جایی رسانده كه به حول و قوه الهی و همت متخصصان و دانشمندان جوان این كشور امروز نه تنها قادر به تأمین تمام نیازمندی‌های دفاعی كشور هستیم بلكه از ظرفیت‌های بالای صدور كالا و خدمات فنی نیز برخورداریم.

اعلام آمادگی صنایع دفاعی برای تأمین نیازهای فناورانه كشور
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأكید كرد: صنعت دفاعی كشور نه تنها به خودكفایی رسیده است و همه نیازهای نیروهای مسلح را تأمین می‌كند، بلكه برای تأمین نیازهای فناورانه كشور هم اعلام آمادگی كرده و نمونه بارز آن هم كمك به صنعت خودروسازی بوده است.
وی با بیان اینكه وزارت دفاع تلاش خود را به سمت تأمین نیازهای فناورانه ناشی از خروج شركت‌های خارجی معطوف كرده است، گفت:‌ صنایع دفاعی به ترتیبی عمل می‌كنند كه عرصه‌های بخش خصوصی برای تأمین قطعات خودرویی در كشور فعال باقی بماند و صرفاً خلأهای فناورانه ناشی از خروج شركت‌های خارجی پر شود.

امروز دشمن پرهیز از جنگ را جایگزین ادبیات گذشته خود كرده است
شعبانیان گفت: نیروهای مسلح پرافتخار كشورمان تحت هدایت حكیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده معزز كل قوا، امروز در سطحی از آمادگی قرار دارند كه دشمن زبون تأكید بر پرهیز از جنگ را جایگزین ادبیات گذشته خود كرده است.
وی یادآور شد: دشمنی كه سال‌های متمادی بر روی میز بودن گزینه‌ نظامی تأكید می‌كرد، ساقط كردن پهپاد پیشرفته و گران قیمت آمریكایی در فضای آب‌های سرزمینی‌مان در تنگه هرمز با سامانه كاملاً بومی پدافند هوایی، فرود آمدن نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عرصه نفتكش متخلف انگلیسی در حالی كه ناو جنگی آن كشور این صحنه را تماشا می‌كرد و جرأت واكنش به آن را نداشت، هدف قرار دادن مقرهای داعش در خاك سوریه از داخل ایران و حملات دقیق پهپادی و توپخانه‌ای مقر ضدانقلاب در شمال غرب و آن سوی مرزها همگی بیانگر این آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح است.

سیاست مقاومت فعال، از روی قدرت و اقتدار است
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر این نكته تأكید كرد كه سیاست مقاومت فعال در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم تروریست آمریكا در جنگ اقتصادی با مردم ایران، سیاستی از روی قدرت و اقتدار است كه توسط نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده و ناشی از این است كه نه در شرایط منفعلانه بلكه فعالانه و كنش‌گرانه قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه را كه در مقابل آن قرار گرفته بود، با جسارت و شهامت به شدت منكوب و آن‌ها امروز به شرایط ضعف و انفعال كشیده شده‌اند، گفت: تروریست‌های آمریكایی به خوبی درك می‌كنند كه دیگر دوره قلدری و زورگویی آن‌ها پایان یافته و جرأت تكرار اقدامات بی‌شرمانه در حمله به هواپیمای مسافربری و ناوهای نیروی دریایی در خلیج فارس كه در سال‌ها و ماه‌های پایانی دفاع مقدس اتفاق افتاد را ندارند و چنانچه دست از پا خطا كنند با حجم بالایی از موشك‌ها‌ی نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند مواجه خواهند شد.

خلیج همیشه فارس متعلق به ملت‌های منطقه است
شعبانیان بیان كرد: خلیج همیشه فارس متعلق به ملت‌های منطقه است و آن‌ها قادر به تأمین امنیت آن هستند و نیروهای مداخله‌گر فرامنطقه‌ای كه عامل اصلی ناامنی در منطقه هستند، هیچ‌گاه نمی‌توانند ادعای مشاركت در امنیت آن را داشته باشند.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به نقش و تأثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی كشور اشاره كرد و گفت: نمی‌توان گفت كه تحریم‌ها در صنعت كشور به ویژه صنعت دفاعی بی‌تأثیر نبوده است اما تأثیر آن باید از جنبه‌های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

از فرصت تحریم، بهره‌برداری كردیم
وی ادامه داد: در واقع تحریم را نه به عنوان تهدید و نه به عنوان فرصت بلكه به عنوان یك چالش تلقی كرده و سعی می‌كنیم تهدیدات ناشی از آن را كاهش داده و در حد امكان به فرصت تبدیل كنیم و از فرصت‌های آن نیز در حد امكان بهره‌برداری كنیم.
شعبانیان با بیان اینكه امروزه در دنیا حتی در كشورهای توسعه یافته صنعتی، مرسوم است كه صنایع بر حوزه مشخصی تمركز می‌كنند و در سایر حوزه‌ها بر واردات از خارج تكیه می‌شود، گفت: همچنین انتقال دانش و فناوری (البته عمل انتقال فناوری و حتی صنعت صورت می‌گیرد، نه دانش) از شیوه‌های مرسوم دنیاست كه البته با ملاحظاتی بین كشورها صورت می‌گیرد.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تصریح اینكه در رابطه با تأثیر تحریم‌ها بر صنعت دفاعی كشور البته در مقاطع زمانی مختلف شاهد تأثیرهای متفاوتی بوده‌ایم، گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های آغازین دفاع مقدس كه هنوز تدابیر حضرت امام(ره) در كشور در حوزه خودكفایی به ثمر ننشسته بود و از طرف دیگر نیروهای مسلح برای به‌كارگیری تجهیزات نظام كه اكثراً طی چند سال عدم رسیدگی عمدتاً از كار افتاده بودند،‌ نیاز فوری برای راه‌اندازی تجهیزات داشتند كه این كار با همت و تلاش متخصصان در نیروهای مربوطه به ویژه نیروی هوایی ارتش و همچنین متخصصانی كه در صنایع دفاعی دارای تجربه بودند، پیگیری و انجام شد كه البته با سختی‌های خاص خود همراه بود.
وی اضافه كرد: مقطع بعدی، دوره‌ای بود كه با تداوم جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح به تجهیزات جدیدی نیاز داشتند و هنوز هم تدابیر خودكفایی در صنعت دفاعی به نتیجه مطلوب نرسیده بود و صنعت دفاعی ما دوران بلوغ را طی می‌كرد و در این دوره هر چند با ابتكار، خلاقیت و پشتكار مهندسان و متخصصان اقدامات خوبی صورت گرفت، از جمله پل‌های شناور كه در هور و برای ارتباط با جزایر مجنون به كار گرفته‌ شدند و یا سرنگونی حدود 80 فروند هواپیمای دشمن در عملیات والفجر 8 كه با ابتكار متخصصان نیروی هوایی به خصوص شهید ستاری عملی شد.
شعبانیان گفت:‌ در این دوره بود كه صنایع غیرنظامی و حتی آزمایشگاه‌های تعدادی از دانشگاه‌ها در خدمت تأمین نیازهای تسلیحاتی نیروهای مسلح قرار گرفت و زیربنای اصلی صنایع دفاعی كشور كه امروزه از آن برخوردار هستیم گذاشته شد.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در این دوره كه تحریم‌ها تشدید هم شده بودند، ضمن اینكه برای تأمین نیازها از خارج نیز تلاش می‌شد و عموماً بی‌نتیجه بودند، ارتقای تجهیزات موجود و تلاش‌ها برای پی‌ریزی صنعتی كه دارای ریشه بومی بوده و از دانش بومی سرچشمه گیرد، متمركز شد.

عزم نیروها برای خوداتكایی در صنعت دفاعی جزم‌تر شد
وی با بیان اینكه در این مسیر از روش‌های مهندسی معكوس نیز به عنوان یك مسیر میانبر برای تأمین نیازها بهره‌گیری شد، گفت: در این دوره علاوه بر اینكه از ناحیه تحریم‌ها صدمات جدی را متحمل شدیم اما آنچه كه باعث جزم‌تر شدن عزم نیروهای خودی برای خوداتكایی در صنعت دفاعی شد، همین تجربه تحریم‌ها بود و اگر تحریم‌ها نبودند هرگز امكان چنین انگیزه قوی برای ادامه این راه فراهم نمی‌شد.
شعبانیان با یادآوری اینكه مقطع پس از پایان جنگ و دوره بازسازی دوره بلوغ و توسعه صنایع دفاعی بود، گفت: در این مرحله بود كه با ادغام صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع سابق با صنایع دفاعی كه در سپاه پاسداران و وزارت سپاه بر اساس نیازهای دفاع مقدس شكل گرفته بودند، ادغام و با هم‌افزایی، موجب رشد و بلوغ و تقویت صنعت دفاعی كشور شد.

پویایی از ویژگی‌های غیرقابل تفكیك صنایع دفاعی است
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تصریح اینكه این حركت همچنان ادامه دارد، گفت: پویایی و به روز شوندگی مستمر از ویژگی‌های غیرقابل تفكیك از صنایع دفاعی است كه صنعت دفاعی ما نیز به خوبی از آن برخوردار است.
وی یادآور شد: در این دوره، به رغم پایان دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس، تهدید دشمنان باقی بود در حالی كه تحریم‌ها نیز نه تنها ادامه یافتند بلكه شاهد تشدید آن نیز بوده‌ایم، بنابراین علاوه بر اینكه اولویت صنعت دفاعی كنار گذاشته نشد، بلكه ادامه تحریم‌ها، تداوم برنامه‌های خوداتكایی را ضروری می‌كرد ضمن اینكه نیروهای مسلح به عنوان كاربران اصلی محصولات صنایع دفاعی، دوره بازسازی پس از جنگ نیازهای متعددی را برای صنایع دفاعی تعریف و ارجاع می‌دادند. به طور همزمان، دانشگاه‌های فنی و صنعتی كشور مسیر رشد و بالندگی را طی كرده و به مرحله ثمردهی رسیده بودند.
شعبانیان افزود: البته صنایع دفاعی كشور به رغم تحریم‌ها، بهره‌گیری از دانش و تجربه كشورهای پیشرفته را نیز نادیده نگرفته و به شیوه‌های مختلف از آن‌ها بهره‌برداری كرده كه به شیوه‌های دور زدن تحریم‌ها معروف است.

دانش تسلیحاتی كشور تا حد زیادی بومی‌سازی شده است
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم كه دانش تسلیحاتی در كشور تا حد زیادی بومی‌سازی شده و به جای اینكه به دنبال تسلیحات مدرن در خارج از مرزها باشیم، تلاش می‌كنیم تسلیحات بومی را نوین‌سازی كنیم.
وی همچنین به وضعیت صنایع دفاعی در شرایط بلوغ اشاره كرد و گفت: صنعت دفاعی كشور به یك مرحله بلوغ دست یافته و نیازهای دفاعی كشور مبتنی بر الگوی تسلیحاتی كه نیروهای مسلح ارائه می‌دهند، تأمین می‌شود.

تداوم رونمایی و تحویل تجهیزات پیشرفته دفاعی
شعبانیان با بیان اینكه ملت ایران در سال گذشته رونمایی و تحویل تجهیزات پیشرفته در حوزه‌های مختلف رزم به نیروهای مسلح را شاهد بودند و این روند همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: در سال گذشته همزمان با روز صنعت دفاعی، رونمایی از هواپیمای جنگنده بومی پیشرفته كوثر انجام شد و در حالی كه دشمنان تلاش داشتند با تبلیغات سوء از عظمت آن نزد ملت ایران بكاهند، با تحویل اولین فروند از این هواپیما به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین رونمایی خط تولید آن، این ترفند هم خنثی شد و همین هواپیما در رژه روز 29 فروردین ماه امسال در تهران و در حضور مقامات خارجی نمایش قدرتی را با مانور خود بر فراز جایگاه نشان داد كه مورد تحسین دیپلمات‌های نظامی خارجی قرار گرفت.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار كرد: صنعت هوایی كه در سال‌های اخیر در اولویت قرار گرفته، به سرعت پیشرفت كرده و به زودی شاهد معرفی هواپیماهای دیگری خواهیم بود كه كاملاً به دست توانای متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

در ساخت انواع پهپادها جزو چند كشور اول جهان هستیم
وی با بیان اینكه امروز نیاز نیروی هوایی به موتور هواپیماها نیز با موتورهای بومی قابل تأمین است، گفت: در حوزه طراحی، ساخت و تولید انواع پهپادها جزو چند كشور اول جهان هستیم.
شعبانیان گفت: در صنعت موشكی نه تنها ملت ایران بلكه دشمنان ملت ما نیز واقف بر توانمندی بالای ما هستند و امروز این توانایی را داریم كه دشمن را در شعاع 2 هزار كیلومتری با انواع موشك‌های دقیق هدف قرار دهیم.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه كرد: برد دو هزار كیلومتری بردی است كه برای هدف قرار دادن دشمن بر اساس برآوردها كفایت می‌كند و تمركز این صنعت بر افزایش دقت، سرعت و قدرت انفجاری این موشك‌هاست كه شامل موشك‌های بالستیك، كروز زمینی، دریایی و هواپایه می‌شود.
وی بیان كرد:‌ در حوزه پدافند هوایی، برنامه ویژه‌ای طراحی نشده بود اما پس از برخورد با مشكلاتی كه در تأمین سامانه‌های اس 300 احساس شد، پروژه‌های توسعه سامانه‌های پدافند هوایی در ارتفاع بلند، متوسط و پایین در دستور كار قرار گرفت و در حالی كه از سامانه‌های متعددی در سطوح میانی و پایین رونمایی و عملیاتی شده‌اند و نمونه آن نیز سامانه‌ای بود كه پهپاد پیشرفته آمریكایی را در تنگه هرمز ساقط كرد، در ارتفاع بلند نیز به یك سامانه بومی پیشرفته دست یافتیم كه تحت عنوان باور 373 در روز صنعت دفاعی تحویل یگان‌های پدافندی می‌شود.
شعبانیان اضافه كرد: در صنعت دریایی علاوه بر توانایی طراحی و تولید انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی كه نمونه آن زیر دریایی فاتح بود كه در بهمن ماه سال گذشته به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد، تجهیز شناورها به انواع تسلیحات پیشرفته در دستور كار قرار دارد.
وی با بیان اینكه این پیشرفت‌ها در حوزه رزم زمینی نیز كسب شده است، گفت:‌ امروز نیروهای مسلح ما از تسلیحات با فناوری بالا از جمله مهمات هوشمند برخوردارند كه گلوله باران مواضع گروهك‌های ضد انقلاب در آن سوی مرز در شمال غرب كه اخیراً انجام شد، با استفاده از همین مهمات بود.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت:‌ در زمینه تجهیزات الكترونیكی و الكترواپتیك شامل انواع رادار، تجهیزات مخابراتی، جنگال و سایبر همانند سایر حوزه‌ها تحقیق و توسعه به طور مستمر پیگیری می‌شود و به جایگاه مناسبی در جهان دست یافته‌ایم.

تحریم‌ها نتوانست جلوی پیشرفت صنایع دفاعی را بگیرد
وی تأكید كرد: انواع تحریم‌های خارجی كه بی‌رحمانه بر ملت ما تحمیل شد، نتوانست جلوی این پیشرفت‌ها را بگیرد و ایران توانا و مقتدر همچنان سربلند به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد تا جایی كه اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز، تمام و كمال تحقق یابد.
شعبانیان با تأكید بر اینكه بهترین راه برای ما در تمام عرصه‌ها پیروی از ولایت است، گفت: معظم‌له برای ما به مثابه ساحل نجات است. موج‌ها و كف‌های ایجاد شده در دریا وقتی به ساحل می‌رسند از بین می‌روند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي صنايع دفاعي اقتدار دفاعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی رزمی و زرهی قرار دارند، گفت: اکنون به برکت رشادت‌های سپاه و ارتش در حوزه صنایع دفاعی کشور به دستاوردهای خوبی رسیده و هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

وی با بیان اینکه امروز کشور به توانمندی‌های خوبی در حوزه صنایع دفاعی دست یافته است، ادامه داد: در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است.

استاندار زنجان نیروهای مسلح ایران را نیروی توانمند و قابل اتکا عنوان کرد و گفت: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند، فرهنگ شهادت، اراده خدایی و عزم جزم برای دفاع از آرمان‌ها است.

افشارچی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره در تلاش هست به صورت‌های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، افزود: برای داشتن استقلال باید پایه‌های دفاعی و نظامی را محکم کرد، این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و دقت این مهم را محقق کرده اند.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» افزود: و امروز اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و در صورت هر تحرکی، ۱۰ برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

استاندار زنجان گفت: نظام از همان ابتدا راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفت.

کد خبر 6080584

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد، با پاسخ پشیمان کننده رو به رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران