Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@21:43:40 GMT

روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۷۴۶

روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۵۲ سنت (۰.۹ درصد) افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه سه درصد و روز پنج شنبه ۲.۱ درصد کاهش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۶۵ سنت (۱.۲ درصد) افزایش یافت و به ۵۵ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و روز پنج شنبه ۱.۴ درصد سقوط کرده بود.

آمار رسمی نشان داد میزان خرده فروشی آمریکا در ژوییه که تقاضای مصرف کنندگان برای مجموعه از کالاها افزایش یافت، ۰.۷ درصد رشد کرد.

با این حال جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: بهبود قیمتی که در معاملات اندک روز جاری مشاهده شده است ماهیت تصحیحی دارد و به معنای روند بهبود قیمت نفت نیست.

پس از هفته پر از آمار اقتصادی که کاهش رشد تولید صنعتی چین و کاهش صادرات آلمان را نشان داد، رشد قیمتها احتمالا محدود خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت برنت تحت تاثیر اجرای توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس که تا مارس سال ۲۰۲۰ تمدید شده است، از ابتدای امسال تاکنون همچنان حدود ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف تقویت قیمت ها، در ژوییه توافق کردند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت را تا مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دهند. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، اواخر هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت خود را در اوت و سپتامبر پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد تا به پایین رفتن سطح ذخایر نفت کمک کند.

اما رونق تولید نفت شیل آمریکا بخشی از تلاش‌های این گروه را تحت تاثیر قرار داده و قیمت نفت را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرده است. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۱.۶ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر نفت آمریکا حدود سه درصد بالاتر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک پلاس قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۱ هزار

کد خبر 846948 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱