Web Analytics Made Easy - Statcounter

«متاسفانه مسئولان هیچ حمایتی از برگزیدگان جشنواره «دف؛ نوای رحمت» انجام نمی دهند. من بارها گفته‌ام که باید از برگزیدگان این جشنواره دعوت به همکاری شود، اما از من می پرسند در کدام بخش؟! در حالی که اداره‌های کل ارشاد، آموزش و پرورش و صداوسیما از مهم ترین متولیان موسیقی هستند.»

بخشی از سخنان بیژن کامکار درباره جشنواره بین المللی «دف؛ نوای رحمت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، بیژن کامکار دبیر افتخاری نهمین جشنواره بین المللی «دف؛ نوای رحمت» درباره هدف برگزاری جشنواره بین المللی «دف؛ نوای رحمت» بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره و تمام جشنواره‌ها این است که به پیشرفت حوزه تخصصی خود کمک کنند در غیر این صورت برگزاری آن‌ها زیر سوال می‌رود. به نظر می رسد جشنواره دف نوای رحمت با در اختیار گذاشتن فرصت دیده شدن برای جوان‌ترها، این فضا را فراهم کرده است.

این هنرمند تصریح کرد: هر یک از مراکز استان‌ها دارای واحد فرهنگ و هنر هستند که به اشتباه اداره ارشاد خوانده می‌شود. همه این بخش‌ها باید ارکستر داشته باشند. اگر در هر یک از 31 استان، یک ارکستر فعال باشد و هر یک از ارگان‌های عنوان شده نیز برای تشکیل ارکستر اقدام کنند، می‌توان از این نیروهای جوان و هنرمند کمک گرفت.

کامکار معتقد بود که این روزها، موسیقی درحال نابودی موسیقی است. در واقع موسیقی مبتذل به موسیقی واقعی ضربه می‌زند و ما مجبور به اذعان این مساله هستیم! برای مثال سالن میلاد شبی 40 میلیون اجاره داده می‌شود اما سوال اینجاست که چرا این سالن برای حمایت از موسیقی ایرانی با قیمت کمتر در اختیار گروه‌های موسیقی ایرانی قرار نمی‌گیرد که حمایتی هم صورت گرفته باشد؟

او اضافه کرد: ما را به نوعی از موسیقی که امروزه پاپ شناخته می شود ولی من به همه شان جاز می گویم، عادت داده‌اند. البته ما به موسیقی یکبار مصرف هم نیاز داریم اما نباید تمام امکانات را در اختیار آن گذاشت. اگر موسیقی پاپ ما موفق شود همه جایزه‌های دنیا را بگیرد، در نهایت این موسیقی غربی و اروپایی است که موفق شده است. بنابراین جای موسیقی ایرانی این میان کجاست و ما برای موفقیت آن چه تلاشی کرده ایم؟

کامکار با بیان این که لازم است بخشی از توجه‌ها به سمت موسیقی ایرانی و مقامی بازگردد، عنوان کرد: اهالی رسانه وظیفه مهمی را در این زمینه بردوش دارند. علت استقبال از این جشنواره و جشنواره‌های دیگر نیز همین است. اگر برای فرهنگ و هنر سرمایه گذاری نشود، رشدی را شاهد نخواهیم بود.

دبیر افتخاری جشنواره با ارزیابی این رویداد گفت: جشنواره بین المللی دف نوای رحمت مسیر خوبی را طی کرده است و مشعل موسیقی ایرانی را روشن نگه داشته است. جوانان هنرمند و دف نواز به شوق این که سال بعد در این رویداد شرکت کنند، یکسال تلاش می‌کنند اما باید برای این هنرمندان فضای کار نیز در نظر گرفت و بخش‌هایی نظیر وزارت آموزش و پرورش، رادیو و تلویزیون و وزارت فرهنگ می‌توانند با راه اندازی ارکستر این فرصت را فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به تعبیری از موسیقی خاطر نشان کرد: موسیقی بیان احساسات پاک انسانی است اما امروزه گاهی به اشتباه از منبع عصیان‌ها و سرکشی‌ها ساخته می‌شود. زیرا هنرمند منبع الهامش را به جای عشق، مادر، طبیعت و دریا و کوه و جنگل، عصبانیت‌ها قرار می دهد.

نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به همت حوزه هنری استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر در سنندج در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیژن کامکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار می‌گردد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی خواهد بود و گروه‌های سرود دختران و پسران استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا خواهند گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: امید مهرنیا مسؤول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان ویژه این جشنواره می‌باشد که داوری این جشنواره نیز در کنار داوران برجسته استان به عهده خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان دانست و افزود: این برنامه توسط مسؤول خانه سرود و موسیقی بسیج در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار می‌شود.

عالی زاده، اهدای جوایز به برگزیدگان مرحله استانی در ۲ بخش دختران و پسران در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسران و همخوان برتر دختران، رهبر برتر و همچنین معرفی گروه‌های برتر به مرحله کشوری، را از شاخصه‌های این جشنواره بیان کردند.

کد خبر 6086160

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان