Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

تکیه بر اعتقادات شیعی در کنار حفظ وحدت امری اجتناب‌ناپذیر است/ دشمن برای انحراف خواص از مسیر انقلاب دسیسه می‌چیند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به عید غدیر خم و اهمیت ماجرای غدیر، اظهار داشت: انکارکننده غدیر و ماجرای امامت امیرالمومنین(ع) ناچار است که به نقص دین اقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: این موضوعی جاافتاده و نماد اتمام دین است و بر همین اساس ابلاغ پیام خداوند به مسلمانان در این موضوع اکمال دین نامیده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: حاکم بودن ولایت امام علی(ع) در جامعه افتخار بزرگی است و بر همین اساس باید با تاکید بر اعتقادات جشن‌های بزرگ و درخور شانی بگیریم.

وی، ادامه داد: حفظ وحدت اسلامی در جامعه جزو اصول اساسی است اما در کنار این موضوع باید به حفظ اعتقادات خود نیز دقت کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشته و ابراز داشت: مقاومت این بزرگواران در برابر شکنجه‌های رژیم بعثی عامل رحمت الهی است و باید قدردان چنین دارایی‌هایی باشیم.

وی، گفت: آزادگان باید تلاش کنند تا سرمایه عظیم خود را تا نهایت حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه، ضمن یادآوری سالروز کودتای ۲۸ مرداد، این اتفاق را حاصل برخی فشارهای داخلی توسط عوامل آمریکا دانست و گفت: جنایات آمریکا نباید از ذهن مردم پاک شود چراکه این جنایات دائما بوده و امروز هم دسیسه‌گری های خود را ادامه می‌دهد.

وی، افزود: روش استعمارگران همیشه همین بوده که از طریق خائنان داخلی در میان مردم نفوذ کرده و با کشاندن انقلابی‌ها به سمت ریزش شرایط را برای نابودی انقلاب‌ها تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که دشمن در تلاش برای ساختن غیرخودی از نیروهای خودی است.

وی، پیام رهبر انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی را برای تمام مدیران لازم دانست و گفت: ایشان خدمت به محرومان را به نفع خود افراد دانسته‌اند و بر همین اساس باید تمام مدیران و مسئولان در تمام جایگاه‌ها به این پیام دقت کرده و برای خود به‌عنوان اساسنامه خدمت به محرومان ثبت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در خصوص مبانی انتخاب نمایندگان مناسب برای مجلس، بیان داشت: باید افرادی انتخاب شوند که صلاحیت و لیاقت کافی برای نمایندگی اقشار مختلف مردم را داشته باشند.

وی، تعصب نسبت به اسلام را جزو ضروریات نمایندگی عنوان کرد و گفت: برخی افراد وقتی برای خودشان تهدیدی پیش می‌آید اقدام و عکس‌العمل نشان می‌دهند اما در برابر تهدید دین ساکتند. این افراد شایسته نمایندگی نیستند.

حجت‌الاسلام قریشی، هزینه انتخاباتی بالا را یکی از شرایط عدم احراز صلاحیت برای خدمت دانست و تاکید کرد: اینکه نمایندگان همانند مردم عادی زندگی کنند و از هزینه و ریخت و پاش جلوگیری کنند را باید مدنظر داشت.

وی، دارا بودن تحصیلات و تخصص متناسب با شرایط روز را یکی از شروط اصلی و مهم نمایندگی نام برد و ابراز داشت: این اصل را باید مدنظر داشته باشیم که افراد شایسته را به میدان خدمت بفرستیم.

قدرت نظامی ایران، عامل اقتدار کشور و عقب نشینی دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: قدرت نظامی و دفاعی کشور و آمادگی نیروهای مسلح کشور در ابعاد مختلف، دشمنان را عقب رانده است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز به برکت تفکر جهادی و انقلابی نیروهای مسلح ما در زمینه های مختلف و سلاح های نظامی به پیشرفته ترین تکنولوژی ها دست یافته اند، افزود: ساخت انواع موشک، بالگرد، تانک و قایق ها و… در حوزه نظامی و دفاعی و خودکفایی در ساخت انواع تجهیزات نظامی و نیز صادر به ۳۲ کشور جهان به کوری چشم دشمنان از جمله توانمندی های نظامی و دفاعی ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: توان دفاعی کشور به عاملی برای اقتدار کشور تبدیل شده، و دشمنان را با وحشت روبرو کرده است.

حسن زاده اظهار کرد:تمدنی که این انقلاب آفریده، همان تمدن عزتمند و قدرتمندی است که دشمنان در مقابل آن سر خم می کنند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به پیام مقام معظم رهبری به حج امسال اشاره کرد و گفت: بلک واتر ها و داعش ها تروریست هایی هستند که مردم مظلوم را در منطقه به خاک و خون می کشند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: “برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا  به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکائی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزیهای امریکا و دستیارانش در منطقه‌ حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است.”

حسن زاده تصریح کرد: قانون اساسی کشور اسلامی برای همه آحاد مردم و مسئولان واجب الاطاعه است و تخلف و تخطی از قانون اساسی از هیچ کس قابل قبول نیست.

امام جمعه میاندوآب به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم به مساجد بها دهیم و برای رونق مساجد تلاش کنیم و این را در نظر داشته باشیم که رونق مساجد، پشت دشمن را به خاک می مالد.

وی با تاکید بر خلوص نیت در اعمال، افزود: اخلاص شرط قبولی اعمال است و برای اینکه عمل مورد قبول باشد باید برای خدا و قربه الی الله باشد.

از مسئولین شهرستانی بخاطر عدم شرکت در مراسمات مذهبی علی الخصوص جشن غدیر گله مندم

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه سلسله مطالب معاد به نعمات روحانی بهشت اشاره کرد و گفت : از انس ابن مالک روایت شد که پیغمبر نقل کردند که اهل بهشت خداوند را ملاقات خواهند کرد و متدینین با قلب درونی خود محو جمال رحمت الهی خواهند شد.

وی به بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت آزادگان سلحشوران به میهن اسلام اشاره کرد و ضمن تبریک این روز آرزوی توفیق برای تمام آزادگان علی الخصوص آزادگان شهرستان شاهین دژ کرد و تصریح کرد : رزمندگان ما با قصد قربت و به فرمان ولایت وارد جنگ شده بودند و اما رژیم منحوس بعثی با تمام خشونت با آزادگان ما برخورد کردند و الحمدالله رزمندگان ما با عنایات خاصه پروردگار روحیه متعالی با وجود شکنجه های این رژیم پلید سرافرازانه مقاومت کردند و با سربلندی از مصیبتها رهایی یافتند.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به فرا رسیدن روز عید غدیر اشاره کرد و ضمن تبریک این روز افزود :راویان اهل سنت جریان غدیر ، از راویان اهل تشیع بیشتر هستند به نحوی که روایات مختلفی در خصوص عظمت روز عید غدیر از سوی علمای اهل سنت اشاره شده است و احمد ابن حنبل در خصوص فضائل امام علی علیه السلام بسیار اشاره داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: غدیر فراموش شد که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را به آتش کشیدند و جریان عاشورا رخ داد بایست در خصوص عظمت غدیر بیشتر تلاش کنیم، اگر غدیر نبود دولت اسلامی نبود، بحث فصیح نیا نیست،مسئولین چرا در مراسم غدیر شرکت نمی کنید چرا در هفته دولت بنده شرکت میکنم ،مسئولین ادارات با وجود دعوت رسمی در مراسم غدیر شرکت نمیکنند و همه بایست در این خصوص تلاش کرده و کوتاهی صورت نپذیرد.وی بصورت سربسته تذکرات لازم را به برخی مسئولان شهرستانی داد و گفت :ورعایت مراتب امر به معروف ونهی از منکر میکنم واگر مسئولین گوش ندهند از این فراتر تذکر خواهم داد و امیدوارم برخی که خود میدانند چه کسانی هستند منظورم را درک و به راه راست برگردند.

صنعت دفاعی نماد خودباوری و اتکا به توان داخلی است

حجت‌الاسلام عیسی برادری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: تمامی آزادگان، جانبازان و شهیدان برای حفظ این مرز و بوم دوران سختی را در گذرانده و از جان و مال خود گذشتند  بنابراین نه تنها جامعه ایرانی بلکه تمام مسلمانان دنیا مدیون شهدا، آزادگان و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، افزود: آمریکا و انگلیس در این روز کودتای ننگینی را به دولت رسمی کشور که به وسیله رای مردم بر سرکار آمده بود، تحمیل کردند و این کودتا یک واقعه اسفناک در تاریخ ایران بود و آمریکا هر چقدر هم چهره عوض کند قطعا مردم ایران آن را فراموش نکرده و آمریکا را به عنوان دشمن و شیطان بزرگ یاد می‌کنند بنابراین تنها راه مقابله با این کشور مقاومت است.

امام جمعه تکاب ضمن تبریک روز ۱۸ ذیحجه، روز عید غدیرخم‌به تمامی شیعیان و مسلمان، عنوان کرد: عید غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ مسلمان و همچنین روزی است که پیامبر اسلام(ص)،حضرت علی (ع) را قائم به امامت می‌کند که این واقعه مورد قبول تمامی مسلمانان بوده و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است.

وی صنعت دفاعی را نماد خودباوری و اتکا به توان داخلی دانست و بیان کرد: هم‌اکنون کشور در صنعت دفاعی به جایی رسیده است که دشمنان قدرتمند و مجهز به سلاح‌های جنگی به آن اذعان کرده و باور دارند و امیدواریم در کنار ایمان و عظمت مردم ایران روز به روز  شاهد پیشرفت و تقویت صنعت دفاعی کشور باشیم.

برادری با اشاره به لغو خودمختاری کشمیر توسط هند تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون شاهد آزار و اذیت دولت مسلمان کشمیر توسط کشور هند هستیم که این امر خلاف قوانین حقوق بین‌الملل بوده و از وزارت و دیپلمات کشور انتظار داریم این موضوع را به جد پیگیر باشند تا به مسلمانان بی‌دفاع و بی‌گناه آسیبی نرسده و حرمت آنان حفظ شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایران سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی،  جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد. اجرای این برنامه را رسالت بوذری برعهده داشت.

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

در ابتدای این مراسم، محمدرضا باقری دبیر اجرایی هفته هنر صحبت کرد و گفت: بیش از 1000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نظرسنجی شدند و نفرات اولیه که حایز شرایط چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 1402 داشتند را انتخاب کردند.‌ ماحصل انتخاب این گروه، 96 نفر از اهالی فرهنگ و هنر بودند. سپس، جمعی از اعضای هیئت انتخاب گردهم آمدند و 5 نفر نهایی را انتخاب کردند. در نهایت، نزدیک به 130 نفر از نخبگان فرهنگ و هنر از بین این 5 نفر، چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: امسال هم به معرفی یک رویداد مهم در حوزه هنر انقلاب می‌پردازیم و همچنین چهره بین‌المللی هنر انقلاب هم معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شرف و عزت، سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اینجا سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. هنرمند مردمی از دل این مردم مجاهد و قیام کرده بلند می‌شود و به حق متعهد است. او فقط راوی عدالت و شجاعت و پیروزی نیست بلکه به جهاد و خیر هم داعی است و با آنها نسبت دارد. بسیار خوشحالم که هنرمندان بسیار زیادی را داریم که از این ویژگی برخوردارند.

محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری نیز در سخنانی گفت: معتقدیم که چهره هنر سال انقلاب باید در یک فرایند نخبگانی با مشارکت خبرگان فرهنگ و هنر انقلاب برگزیده شود و تلاش کردیم این فرآیند را هر سال ارتقا بدهیم. همانطور که آقای باقری گفت، امسال در معرفی نفرات برتر چهره هنر انقلاب و نامزدهای آن، تغییراتی حاصل شده بود که پیشتر نیز جزییات آن در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده بود. البته از همه دلسوزان درخواست داریم تا این فرایند را نقد کنند تا بتوانیم این آیین را ارتقا بدهیم. قطعا مشارکت اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند این روند را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: علاوه بر تغییراتی که اشاره کردم، توانستیم دامنه بین‌المللی برای هنر انقلاب تعریف و با این کار پدیده فطری هنر انقلاب را جهانی‌تر و گسترده‌تر کنیم. بدون شک هر کسی که فطرت پاک خود را پیش روی انوار قدسی الهی قرار داده باشد، می‌تواند منعکس کننده مفاهیم والای هنر انقلاب باشد. نباید از فرصت بسیار خوبی که امسال برای هنر انقلاب ایجاد شده به راحتی بگذریم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: در ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، یاد و خاطره شهید عالی مقام مرتضی آوینی را در حوزه هنری گرامی می‌داریم. فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری که یکی از بنیانگذاران آن رهبر معظم انقلاب است، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است؛ امروز‌ خوشحالیم که این نهال که به دستان ایشان کاشته شد، پرورش پیدا کرده به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز‌ هنرمندان اصیل ما در شاخه‌های مختلف شعر و کتاب، سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و ....رشد پیدا کردند و هنر انقلاب به شکوفایی رسیده است. این مسیر سخت با حضور چهره‌های شایسته هموار شده است، اگر چه با نقطه مطلوب فاصله داریم. این نقطه مطلوب همان چیزی است که امام خمینی در تعریفشان از هنر انقلاب ترسیم کردند.

براساس این گزارش، در مراسم شب گذشته، علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402، جایزه رویداد برتر 1402، چهره بین‌المللی هنر مقاومت و مراسم تقدیر از محمدرضا سرشار برگزار شد:

چهره هنر انقلاب در سال 1402: مسعود نجابتی

چهره بین‌المللی هنر مقاومت در سال 1402: «آریستید استبان ارناندس گررو» معروف به «آرس» کاریکاتوریست کوبایی

رویداد برتر سال 1402: انیمیشن «بچه زرنگ»

انتهای پیام/

 آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • استمرار و تداوم راهپیمایی جمعه‌های خشم
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد