Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:01:40 GMT

اصحاب رسانه، فضای مجازی را شفاف کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۸۸۸

اصحاب رسانه، فضای مجازی را شفاف کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح و به موقع اخبار، گفت: اصحاب رسانه در شفاف سازی فضای مجازی نقش کلیدی را ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، دکتر سید احمد هاشمی شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره سلامت و رسانه که به همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در فضای مجازی که امروزه فراگیر شده، برخی با سوءاستفاده به دنبال انتشار اخبار کذب هستند که در این حوزه خبرنگاران خط مقدم مبارزه با شایعات و انعکاس صحیح اخبار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امروز فضای مجازی را باید به عنوان یک فرصت بنگریم، اخبار حوزه سلامت را مهم خواند و ادامه داد: اصحاب رسانه در فضای مجازی اخبار صحیح از منابع معتبر را منتشر کنند و مردم را آگاه سازند.

 

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به رسالت حساسی که بر عهده دارد، تعامل خوبی با رسانه ها داشته و خبرنگاران را بازوی حمایتی دانشگاه در انعکاس مطالب خود می داند.

 

وی گفت: اصل بر انتقال پیام به جامعه از طریق اصحاب رسانه است و انتظار می رود خبرنگاران نیز مانند گذشته توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه عادت رفتاری است که ناخودآگاه بر اساس نیاز انسان ها شکل می گیرد، ترک عادت ها را هم خوب و هم بد دانست و یادآور شد: انعکاس اخبار بر پایه صحیح علمی از انتشار عادت های بد جلوگیری و عادت خوب را در جامعه تقویت می کند.

 

دکتر هاشمی برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی را بر همین اساس در گسترش عادت های خوب جامعه مفید دانست و افزود: مدیران نیاز به نقد خبرنگاران دارند.

 

وی انتقاد، تحلیل صحیح محتوا و تفسیر مسائل را از مهارت های ده گانه حوزه سلامت توصیف کرد و رسالت خبرنگاران را بر این پایه مهم ارزیابی کرد.

 

 وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت آسیب های زیادی وجود دارد، گفت: برای نمونه مبحث تغذیه در حوزه سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اطلاعات مربوط به آن باید از طریق مبادی رسمی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مخابره شود.

 

این مسئول بر فرصت علم آموزی و آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست تا اخبار خود را با شفافیت و از طریق مبادی رسمی بر اساس پایه علمی منتشر کنند.

 

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: به کمک اصحاب رسانه می توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را تقویت کرد.

 

بر پایه این گزارش 169 اثر به دبیرخانه جشنوراه سلامت و رسانه ارسال شد که پس از داوری آثار، از رسانه های منتخب فعال در حوزه خبر، تیتر، گزارش، عکس و گفت و گو با اهدای لوح تقدیر شد.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي گلپایگان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی روزنامه روزنامه ها غدیر شبستان یزد عید غدیر اصحاب رسانه فضای مجازی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888921

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • تنها شاخص منفی افزایشی طی تعطیلات نوروز در حوزه علوم پزشکی سمنان چیست؟
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است