Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:32:13 GMT

لزوم آگاهی از فلسلفه غدیر برابر هجمه‌های فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۹۶۴

لزوم آگاهی از فلسلفه غدیر برابر هجمه‌های فرهنگی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر عباسی، امام‌جمعه قوشچی، ظهر امروز، ۲۵ مردادماه  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قوشچی، با اشاره به فلسفه غدیر و جایگاه آن اظهار کرد: عید غدیر تنها عید عبادی نیست، اگرچه در اعمال این روز نماز نیز ذکر شده، اما جنبه‌های تبلیغی نیز دارد.

وی ادامه داد: چنانچه خداوند متعال خطاب به نبی مکرم اسلام فرموده است علی را به‌عنوان مولا معرفی کن و اگر این کار را نکنی، رسالتت را به اتمام نبرده‌ای، یعنی مساله غدیر قضیه بسیار مفصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: وظیفه ما پیروی و حمایت از ولایت بوده که تنها برعهده یک شخص یا عده‌ای مشخص نیست و وظیفه تمام افراد و آحاد جامعه است که مساله غدیر را درک کرده و به آن عمل نمایند.

وی یادآور شد: امروز کشور ما در معرض هجمه‌های مختلفی از جمله فرهنگی قرار دارد و اگر خطبه و فلسفه غدیر را درک کنیم، می‌توانیم با اتحاد و همدلی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم‌.

امام‌جمعه قوشچی اظهار کرد: مراسم عید غدیر خم باید براساس خود غدیر برگزار شده و شایسته باشد و در این مراسمات باید در جهت آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی جوانان درخصوص غدیر گام‌های مناسب و موثری برداشته شود تا غدیر را به‌صورت شایسته به نسل جوان معرفی کنیم و تمام اقشار جامعه غدیر را درک کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن نماز جمعه قوشچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی