Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:58:38 GMT

وزیر صمت از شرکت های دارو سازی تویسرکان بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۹۶۸

وزیر صمت از شرکت های دارو سازی تویسرکان بازدید کرد

شهر تویسرکان به لحاظ ظرفیت هایی که در زمینه تولید دارو دارد، برای تبدیل شدن به قطب داروسازی کشور خیز برداشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز جمعه از صنایع دارو سازی تویسرکان به ویژه شرکت های "تدبیر، دارو، سلامت" و "هگمتان داروی غرب" بازدید کرد.

شرکت دارو سازی تدبیر، دارو، سلامت در شهرک صنعتی فرسفج واقع شده و از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و شامل دپارتمانهای مختلف تولید،آزمایشگاه کنترل کیفیت، آزمایشگاه میکروبی ،فنی مهندسی ،انبار و واحد HSE است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در سال ۱۳۹۴ عضو شرکتهای دانش بنیان شد و در سال ۱۳۹۶ به سندیکای مواد اولیه دارویی پیوست.

شرکت دارو سازی تدبیر دارو سلامت تنها کلینیک تخصصی تولید کنننده انواع پلت های دارویی، مکمل و گیاهی است.

واحد صنعتی دیگر که مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت، شرکت دارو سازی هگمتان داروی غرب بود که از بزرگترین واحد های صنعتی غرب کشور در عرصه تولید داروهای انسانی به شکل قرص، کپسول، شربت و مکمل های دارویی محسوب می شود. 

این شرکت دارای تائیدیه GMP از سازمان غذا و داروی ایران است و بارها مورد بازدید و تائید شرکت های خارجی از جمله کشور کانادا ،آلمان ، هلند و ایتالیا با هدف تولید و همکاری مشترک در ایران قرار گرفته است. 

در این شرکت از یک سامانه ارزشیابی کامل و استاندارد برای نظارت بر کیفیت استفاده می شود و تمامی فرآیند ها مطابق استانداردهای جهانی اجرا می شود.

در سالهای اخیر ساخت دارو در تویسرکان رونق گرفته و چندین شرکت داروسازی در این شهر کوچک راه اندازی شده است که افزون بر تامین بخشی از نیازهای درمانی داخل کشور در زمینه صادرات هم موفق بوده اند.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر صمت صنعت دارو همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی