Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای سیاستگذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهیم آسیب‌های فضای مجازی، طلاق و گسترش مواد مخدر را کاهش دهیم، راهی ندارد مگر این که نقش مسجد را بیشتر از گذشته کنیم.

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام گنابادی نژاد، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: روز جهانی مسجد از مناسبت‌هایی است که به عنوان مناسبت مذهبی و انقلابی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس با بیان 5 ویژگی مسجدی‌ها که خداوند در قرآن کریم بیان کرده، خاطرنشان کرد: اولین ویژگی، ایمان به خداوند است، مسجد خانه خدا، مرکز توحید و دانشگاه زیست برپایه اعتقاد به پروردگار و مبارزه با بت پرستی است.

وی افزود: امروز باید افتخار کنیم که انقلاب حاصل تفکر مسجدی است، زمانی که مبارزه با طاغوت شروع شد بسیاری سؤال کردند که نیروی انسانی امام خمینی(ره) در کدام پایگاه و دانشگاه تربیت می شود؟ بعدها که انقلاب به پیروزی رسید و خرازی‌ها، همت‌ها و باکری‌ها برای اسلام ایستادند آن زمان معنای جمله سربازان من در گهواره هستند، مشخص شد چرا که همه آن ها تربیت یافته مسجدها بودند.

عضو شورای سیاستگذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که در تمام مراحل پیروزی انقلاب، مسجد کانون تاثیرگذار در ابعاد مختلف بود، اظهارکرد: در زمان جنگ تحمیلی مساجد پایگاه پشتیبانی جبهه‌ها بودند که در اختیار مادران و خواهران قرار داشت.

گنابادی نژاد دومین ویژگی خادمان مسجد را ایمان به آخرت دانست و عنوان کرد: مسجد جایی است که برای دنیای متصل به آخرت باید خدمت کرد، براساس آیات و روایات اهالی مسجد باید باور و ایمان به آخرت داشته باشند.

وی در خصوص سومین ویژگی اهالی مسجد تصریح کرد: خدمت کنندگان باید اهل اقامه نماز باشند، اصیل‌ترین کارکرد مساجد باید نماز جماعت باشد و در کنار اقامه نماز بحث‌های اخوت و گسترش فعالیت‌های دینی که از رویش‌های عبادت است،گسترش یابد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، یادآورشد: با همت ائمه جماعت مشهد در 5سال گذشته آمار مساجدی که اقامه نماز صبح داشتند 2 برابر شده و در حال حاضر 500مسجد نماز صبح برگزار می کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد ویژگی چهارم اهل مسجد را اهتمام به زکات و واجبات مالی عنوان و بیان کرد: اگر فرهنگ فردی مسجدی باشد، نباید کم فروشی، اختلاس، ارتشاء و فسادهای مالی و مادی زیاد شود و شیوع این معضلات، ریشه در فاصله گرفتن از مسجد دارد.

گنابادی نژاد با بیان اینکه خادمان مسجد فقط از خدا می‌ترسند، یادآور شد: ترسیدن از خدا همان فرهنگی است که رزمندگان ما داشتند، فرهنگی که با آن در لحظه لحظه تاریخ انقلاب اسلامی توانستیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب عده‌ای حاضر نشدند مبارزه خود را از مسجد آغاز کنند، عده‌ای از مسجد شروع کردند اما منحرف شدند و بعضی نیز توفیق زیادی نداشتند، اما امروز در گام دوم نقش مسجد و مسجدی‌ها بیش از گذشته است و ما اگر می‌خواهیم آسیب‌های فضای مجازی، طلاق و گسترش مواد مخدر را کاهش دهیم، راهی نداریم مگر این که نقش مسجد را بیشتر از گذشته کنیم.

عضو شورای سیاستگذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، یادآورشد: وجود بیش از هزار پایگاه بسیج در مساجد به عنوان طراز اندیشه انقلابی، مجموعه دوره‌های آموزشی برای خدام و هیأت امنا و ائمه جماعت، توجه کامل به موضوع ارزیابی مساجد و تداوم این ارزیابی‌ها از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه به نماز 3 وعده باید بیش از گذشته توجه شود، یادآورشد: باید نسبت به حضور کودکان و نوجوانان اهتمام ویژه‌ای به وجود آید،  اعتمادی به فضای رسانه و مجازی نباید داشت، جایی که بچه ها را ایمانی تربیت می‌کند مسجد است و مسجدی‌ها باید به نوجوانان فرصت حضور بدهند.

وی به لزوم احیای جلسات قرآنی در مسجد تاکید و متذکر شد: مسجد باید پایگاه فعالیت‌های قرآنی باشد و جلسات قرآن در مساجد باید احیا شود چرا که این جلسه‌ها فقط برای جامعه قرآنی نیست و جلسات سنتی قرآن بزرگ‌ترین پایگاه تربیت نیروی مومن است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس در خصوص ضرورت تکمیل بسته فرهنگی مساجد تصریح کرد: فعالیت فرهنگی مساجد نباید به چند عنوان محدود شوند، چرا در کتاب‌خوانی فعالیت نداشته باشند؟ چرا دارالقرآن نداشته باشند؟ چرا فعالیت ورزشی نداشته باشند؟ چرا برنامه‌های هنرهای دینی نداشته باشند؟ باید بسته فرهنگی مساجد توسعه و تکمیل شوند.

منبع :فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام گنابادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی