Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدویان، رئیس اداره قلب وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنابر تحقیق و بررسی‌های انجام شده، امواج موبایل بر قلب تأثیرگذار است و ممکن است این عضو به خصوص در افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی بوده یا جراحی قلب انجام داده‌اند با قراردادن موبایل در نزدیکی این ناحیه، دچار مشکلاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: تأثیر امواج موبایل بر روی عملکرد قلب به طور علنی و قطعی ثابت نشده، اما این مسئله از سوی کارشناسان تکذیب هم نشده است.

مهدوی بیان کرد: هرقدر وسایل الکترونیکی و امواج از انسان و به خصوص اعضایی مانند قلب و مغز دور باشد، طول عمر و سلامتی بیشتر خواهد بود، اما همه این مسائل به طور قطعی از سوی کارشناسان مطرح نشده است.بیشتر بخوانید: آخرین روش‌های تشخیصی و درمان بیماری قلب و عروق+سن ابتلا به سکته‌ مغزی در ایرانرئیس اداره قلب وزارت بهداشت افزود: در زمینه امواج پارازیت، ضد و نقیض‌های زیادی در دنیا ذکر شده و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است؛ کارشناسان علوم پزشکی، نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر امواج پارازیت بر روی قلب و به خصوص بیماران و مبتلایان به عارضه قلبی مطرح کرده‌اند، اما این مسئله به طور دقیق ثابت نشده است و این کارشناسان نیز تأثیر پارازیت بر عملکرد قلب را رد نکرده اند.   انتهای پیام/ امواج موبایل بر قلب تأثیرگذار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم)
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)