Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی شنبه ۲۶ مردادماه مراسم اختتامیه این رویداد تئاتری در محله قدیمی سنگلج با تدارک برنامه‌های ویژه‌ برای مردم برپا خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی ستاد جشنواره، این برنامه در دو بخش برگزار می‌شود که یکی در خیابان بهشت در محله سنگلج و از ساعت ۱۹:۳۰ است و دیگری از ساعت ۲۰:۳۰  در تماشاخانه سنگلج با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح جزییات مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آمده است:

«آنچه برای اجرا در خیابان بهشت تدارک دیده شده، قرار است برمبنای زندگی سنتی ایرانی باشد یعنی علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف آیینی توسط گروه‌هایی مثل موسیقی و حرکات آیینی استان‌های مختلف کشور و ورزش‌ها و آیین‌های پهلوانی، با خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و هنرهای دستی و نمایشی که یادآورزندگی سنتی ایران هستند از میهمانان این جشن پذیرایی خواهد شد.

 خیابان بهشت هنگام برگزاری مراسم در تماشاخانه سنگلج همچنان میزبان مردم و علاقه‌مندان به نمایش‌های آیینی و سنتی خواهد بود و در این فاصله علاوه بر برپایی خیمه‌های پذیرایی و شهر فرنگ نمایش‌های سنتی و ایرانی نیز اجرا می‌شود. این در حالی است که در بخش دیگر مراسم که در تماشاخانه سنگلج با اجرای افشین هاشمی برگزار می‌شود نیز زمان یک ساعت درنظر گرفته شده تا در این مدت از چهار هنرمند  قدیمی عرصه هنرهای نمایشی تجلیل شود.

 غلامعلی ایوبی، شبیه خوان برجسته کشور که در سال ۱۳۱۹ در روستایی از توابع قزوین دیده به جهان گشوده یکی از چهار پیشکسوتی است که بزرگداشتی به پاس سال‌ها فعالیتش در عرصه هنرهای نمایشی آیینی برگزار خواهد شد. محمدرضا (نادر) شهسواری فرد هم از شیراز دیگر هنرمندی است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد. او که متولد سال ۱۳۲۹ است، از ۹ سالگی با بچه خوانی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و یکی از پیشکسوتان نمایش‌های تخت حوضی شناخته می‌شود. ضمن اینکه ابوالفضل کبابیان، شبیه گردان، شبیه خوان و نمایشنامه نویس متولد قم نیز در این مراسم تقدیر می‌شود. شغل اصلی او منبت کاری است اما به دلیل عشق به اهل بیت از ۱۷ سالگی وارد تعزیه خوانی شده است.

 پرویز سنگ سهیل نیز از هنرمندان شناخته شده نمایش‌های آیینی و سنتی است که او هم سابقه بازی در نمایش‌های سنتی تخت حوضی و سیاه بازی را دارد و هنر خود را نزد هنرمندانی همچون فریدون کوچکیان فرد، داوود فتحعلی‌بیگی، حسن عظیمی، جعفر راستگو و داوود داداشی آموخته است.

کارگردانی مراسم در بخش داخلی برعهده اتابک نادری و در بخش خیابانی برعهده میلاد نیک‌آبادی است. همچنین با توجه به بسته شدن بخشی از خیابان بهشت برای حضور مردم از ساعت ۱۹ تا ۲۲، اقدامات لازم با همراهی و همکاری شهرداری منطقه ۱۲ تهران، پلیس راهور و دیگر دست‌اندرکاران مربوط انجام می‌شود.»

کد خبر 4693903 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره نمایش های آیینی و سنتی مراسم اختتامیه تماشاخانه سنگلج تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر جشنواره آیینی و سنتی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رادیو نمایش بازیگر تئاتر جشنواره نوایش موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس در تاریخ ۷ خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی یوسفی در حاشیه جلسه علنی امروز -دوشنبه بیست و هفتم فروردین- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین جلسه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و در این روز مراسم اختتامیه مجلس یازدهم برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم افزود: آغاز به کار مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خردادماه است که در همان روز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم بر اساس پروتکل‌ها و مدارک مندرج در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بر این اساس، ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز نماینده مورد نظر خود را نشناختند تا در مرحله دوم انتخابات مجلس که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، تکلیف این ۴۴ کرسی مدنظر مشخص شود.

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر»، ۲۱ حوزه برای رقابت نامزدهای مورد نظر آنها در تاریخ مذکور هستند.

کد خبر 744818

دیگر خبرها

  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم