Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:33:39 GMT

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۴۲۸۲

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر بر این باور است ۴۰ سال تهدید، تحریم، تجاوز و تهدید مانع توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نشده و تاکنون با سربلندی مسیر تعالی و پیشرفت را ادامه داده و می‌دهد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: این روند پیشرفت و توسعه باید همگانی شود و در این راستا علاوه بر دولت قوه‌های مقننه، قضائیه و عموم جامعه بویژه جوانان انقلابی باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این زمینه گروه‌های جهادی بهترین خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند و در قالب این گروه‌ها قشرهای مختلف دست به دست هم می‌دهند تا مشکلات ریز و درشت جامعه را برطرف کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: گروه‌های جهادی با کارکرد خود مصداق عمل صالح برخاسته از ایمان و شعار انقلابی بودن در شرایط کنونی هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان با تمام توان صادقانه به این جوانان کمک کنند چراکه آنها در کار عمرانی حوزه ساخت مسجد، مدرسه، خانه‌ نیازمندان و کارهای کشاورزی بصورت جهادی خدمت می‌کنند.

صفایی بوشهری گفت: حرکت گروه‌های جهادی حرکتی انقلابی و الهی برای کمک به محرومان و نیازمندان است که در این عرصه باید به آنان یاری و کمک شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت های خود با گرامیداشت میلاد امام هادی (ع) و سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس اظهار کرد: آزادگان هشت سال دفاع مقدس صبر و مقاومت کردند و برای ایران اسلامی افتخار آفرین شدند.

وی افزود: در این حوزه وظیفه مسئولان آن است که به آزادگان و مطالبات آنها توجه جدی داشته باشند.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: مسجد مرکز معرفت آموزی، جایگاه عبادت الهی و کانون کارآمد بصیرت سیاسی با رویکرد دینی برای نوجوانان و جوانان است.

وی گفت: عید غدیر مهمترین حادثه و واقعه الهی در راه نجات و کمال انسان است به همین خاطر در زبان بزرگان دین این عید به عنوان عید الله الاکبر معرفی شده است.

دیر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه دیر گفت: امامت رهبری دینی، سیاسی، تداوم خط رسالت و پاسدار مکتب و آئین پیامبر است و اگر نباشد رسالت تداوم پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه دیر افزود: بزرگداشت غدیر، بزرگداشت تداوم ولایت و امامت است و همواره باید این مناسبت مهم گرامی داشته شود.

امام جمعه دیر اضافه کرد: جشن‌ها و شادی‌های برگزار شده به مناسبت عید غدیر خم باید مومنانه باشد.

وی ادامه داد: با کنسرت و شادی حلال مردم مخالفتی نداریم و معتقدیم این نوع شادی‌ها باید بیشتر باشد اما با هنجارشکنی و مساله خلاف در شادی‌ها مخالف هستیم.

حسینی با اشاره به سالروز ورود آزادگان گفت: عزت، شرف، استقلال و امنیت کشور در گرو ایثارگری آزادگان سرافراز است و باید از این عزیزان تجلیل شود.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: مسجد در صدر اسلام مرکز فعالیت‌ها بوده امروز هم بانیان و ائمه جماعت مسجد را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن  فعال و پررونق نگه دارند.

وی افزود: برخورد رئیس قوه قضائیه با عناصر مفسد در درون دستگاه قضا و دانه درشت‌ها مایه امیدواری مردم شده است وباید این ادامه پیدا کند.

۷۲۰۷

گناوه

گناوه - ایرنا - امام جمعه موقت گناوه گفت: واقعه غدیر باید به عنوان یک جریان با عظمت زنده و پایدار بماند و به جامعه بخصوص برای جوانان بخوبی معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: ترویج فرهنگ غدیر زیر سایه امامت و ولایت فقیه لازمه مقابله با دشمنان و ظالمان است.

وی اظهار کرد: آحاد جامعه بخصوص جوانان برای شناخت و اهمیت روز غدیر باید کتاب‌های مرتبط با این واقعه مهم را مطالعه کنند. 

بدری اظهار کرد: عید غدیر از والاترین عیدهای مسلمانان است به همین دلیل مردم گسترده و پرشور در برنامه‌های این روز حضور یابند.

امام جمعه موقت گناوه گفت: آزادگان سرافراز میهن اسلامی و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت دارند و باید قدر آنان را دانست.

وی افزود: آزادگان با استقامت و فداکاری در زندان‌های رژیم بعثی عراق مرارت و سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا  کشور و نظام با اقتدار در منطقه و جهان بدرخشد.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به آزادشدن تانکر نفتکش گریس ۱ ایران گفت:  قدرت نمایی سپاه باعث شد کشتی که نیروی دریایی انگیس اقدام به دزدی آن کرده بود، آزاد شود.

۶۱۶۴

کنگان

بوشهر – ایرنا – امام جمعه کنگان گفت: غدیر مختص شیعه و یا سنی نیست و متعلق به همه مسلمانان است و همگان مکلف‌اند به آنچه پیامبر از ناحیه خدا آورده است ملتزم باشند.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: غدیر یک حقیقت انکار ناپذیر است و همه باید جشن‌های مخصوص این عید را با شکوه برگزار کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با هیات یمنی گفت: تجزیه یمن توطئه خطرناکی است که به فضل الهی ناکام می‌ماند.

محمودی افزود: جهادگران با برنامه‌ریزی متقن به یاری مددجویان و افراد بی بضاعت می‌شتابند.

وی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان افزود: سهم آزادگان در هشت سال دفاع مقدس کمتر از سهم شهدا نیست و همه باید با تمام وجود در مقابل آزادگان اظهار کوچکی کنیم.

امام جمعه کنگان گفت: رئیس جمهوری آمریکا آرزوی مهار انقلاب اسلامی و ساقط شدن نظام دینی را به گور خواهد برد.

۷۲۰۸

برازجان

بوشهر –ایرنا –امام جمعه برازجان گفت : امروز صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای فرمانده کل قوا و با اتکا به ایمان و توانمندی نخبگان جوان توانسته در عرصه های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی دست یابد که چشم جهانیان را خیره و هر اندیشه تجاوزگرانه ای را کور ساخته است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه افزود: با تحولات شگرف دفاعی امروز ایران اسلامی در زمره بزرگترین قدرت‌های نظامی جهان جا گرفته است

وی با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: مسجد همواره به عنوان مهمترین سنگر و جایگاه مسلمانان است وباید با شعار مسجد محوری همه فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی را تعریف کرد.

وی با اشاره به حادثه ۲۸ مرداد سالروز توطئه آمریکایی علیه نهضت ملی ایران گفت:امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبر ی حکیمانه ولی فقیه و مقاومت ملت، ایران در اوج عزت و استقلال قراردارد و هیچ قدرت و دولتی توان مقابله با ملت را ندارد.

مصلح گفت: انتصاب مدیران باید بر اساس لیاقت و صلاحیت باشد نه بر اساس وابستگی به اشخاص و باندهای سیاسی انجام شود.

وی تاکید کرد: شهرستان دشتستان ۶ ماه است فرماندار نداری به همین دلیل در بسیاری از امور شهرستان عقب است و با توجه به شرایط خاص و حساس کنونی لازم است استانداری هرچه سریعتر در این رابطه اقدام کنددر این زمینه اهتمام جدی شود.

۷۲۱۳

اهرم

امام جمعه موقت اهرم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با گروه‌های جهادی گفت: پیشرفت بیش از حد در کار های جهادی، کار جوانان است ولزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی ضروری است.

حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهرم افزود: گروه‌های جهادی  در حال کمک رسانی  به مردم در گوشه گوشه کشور بدون هیچ گونه توقع و چشم داشتی فقط در مسیر رضای خدا و خالصانه هستند.

وی برضرورت تجلیل و تقدیر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت روز مسجد تاکید کرد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان : عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی ، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!

روزنامه کیهان نوشت:   برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای همنوا با رسانه‌های ضد نظام و صهیونیستی تصاویری مربوط به ساعات قبل از شروع مراسم نماز جمعه را انعکاس دادند تا به خورد عده‌ای بی‌اطلاع از واقعیت بباورانند که نماز جمعه این هفته تهران خلوت بود. باید با این پایگاه‌های منافقین و استکبار برخورد شود تا ترویج دروغ نکنند.   به گزارش خبرآنلاین، ادعای کیهان در حالی است که تصاویر مربوط به جمعیت کم، مربوط به زمان خطبه خواندن صدیقی است و عکس او روی مانیتور نصب شده در مصلا کاملا مشهود است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • کیهان : عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی ، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟