Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@21:52:25 GMT

تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش «گریس۱»

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۴۴۴۷

تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش «گریس۱»

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران هیچ تعهدی مبنی بر نرفتن نفتکش گریس-۱ به سوریه نداده است.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا ایران برای آزادی نفتکش گریس-۱ ضمانتی به انگلیس یا دولت جبل الطارق داده است؟ گفت: از سوریه در همه حوزه‌ها از جمله نفت و انرژی حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ بی اعتنایی جبل‌طارق به درخواست آمریکا فیلم/مراحل آزادسازی نفتکش «گریس۱»

او  ادامه داد: این کار قانونی است و به هیچ کشور ثالثی ربط ندارد. جمهوری اسلامی ایران به هر مشتری قدیمی و تازه‌ای که بخواهد، نفت خود را می‌فروشد.

موسوی با اشاره به توییت وزیر امور خارجه و سفیر کشورمان در لندن عنوان کرد: آنچه علنا اعلام کردیم صرف بیان واقعیت در مورد مقصد کشتی گریس یک بود که از ابتدا هم قرار نبود به سوریه برود.

وی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد: ایران برای آزادی نفتکش گریس-۱ هیچ تعهدی مبنی براینکه به سوریه نرود نداده است، زیرا از ساعات اولیه توقیف نفتکش اعلام کردیم که مقصد نفتکش سوریه نبوده و تا انتها هم بر سر همین حرف باقی مانده و تاکید کردیم که اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم‌هم به کسی ربطی نداشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: درحقیقت آنها  بخاطر خروج آبرومندانه از این اقدام غیر قانونی و دزدی دریایی، بحث تعهد را مطرح کردند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی انگلیس جبل الطارق نفتکش ایرانی سید عباس موسوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «سید عزت الله ضرغامی» با تکذیب اخبار خروج ایران از ایکوم و ایکوموس گفت: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی است و خورج از ان را تکذیب می‌کنم.
وی با اشاره به فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: این فعالیت‌ها به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • تکذیب حذف ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • ادعاهای تل‌ آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است
  • ادعاهای تل‌آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است