Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم فرار ناوچه انگلیسی از دست شناوران سپاه پاسداران از مطالب پربحث این هفته الف بود. برخی از نظرات مخاطبین درباره این ویدئو را می‌خوانید:

*از اقتدار بدم نمیاد اما اقتدار یعنی نذاریم هر روز یه کارخانه بسته شه، لوازم زندگی گرانتر و ازدواج سخت تر بشه. این تصاویر ساده اسمش اقتداره ؟

*(در پاسخ به کامنت بالا)نظامی وظیفه اش پاسبانی است و وزارت اقتصاد یا صنایع و معدن و بازرگانی که تحت مدیریت ارباب لیبرالی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. وظیفه اش حمایت از تولید ملی و اشتغال و کارخانه دار. ببینم شما که دایم کاسه گداییتون به اسم مذاکره جلو اجنبی ها دراز بوده کدوم کار مهم را کردید . اقتصاد ما را همون تفکر غربگرایی که هیچ اعتقادی به نیروی داخلی نداره به این روز انداخته . هر جا بودجه ای سرمایه گذاری می شه باید در عمل جواب بده . نظامی ها با بودجه ای که در اختیارشون هست اژدر حوت ساختند که چهار برابر سریعتر از پیشرفته ترین اژدر دنیاست ، مدیریت غربزده و واداده مذاکرات بله قربانی هم پراید می سازه چهل برابر پس رفته تر از خودروهای استاندارد دنیا.

*یک روزی این روباه پیر برای ایران شاه انتخاب و عزل میکرد. نیروهایش را هروقت اراده میکرد وارد ایران میکرد. نفتش را مفت و مجانی میبرد. قحطی مصنوعی ایجاد میکرد و نصف جمعیت ایران را به کشتن میداد. و هیچ ایرانی ای حق هیچ گونه اعتراضی به آنها نداشت. کجایند رئیسعلی دلواریها و میرزا کوچک خان ها که ببینند فرزندان با غیرتشان نه تنها اجازه ی ورود بی اجازه به این اجنبی ها نمیدهند بلکه آنها را فراری میدهند

*شما اگر خیلی زرنگ هستید بروید دنبال دزدان میلیارد دلاری داخلی و مافیا و مفسدان اقتصادی کن.که فکر کنم راحت تر باشه تا داخل آب..

*دم سپاهیان گرم. کارشون عالی بود. هم در داخل در صف اول مبارزه با فساد اقتصادی با خیانتکارای داخلی سر شاخه و دستگیر و ميفرستشون زندان. به خدا اگر سپاه نبود مردم عادی یا دولت اصلا نميتونستن با مفسدهای اقتصادی مبارزه کنند. از بس که دم کلفت بودن و پول و قدرت داشتند. هم در مقابله با دشمنان خارجی در صف اوله. خدا نگهدار هر کس که به این مملکت خدمت میکنه باشه. و هر کس که خیانت میکنه نابودش کنه. شاید خیلیها از سپاه دلخوش نباشن. اما عاقلانه فکر کنید. همین دزدهاي اقتصادی گردن کلفت که تو زندان هستند سپاه گيرشون انداخته. وگر نه ما مردم عادی که زورمان بهشون نميرسد

***

انتشار خبر رضایت خانواده «میترا استاد» از قصاص محمدعلی نجفی با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که بعضی از آنها را می‌خوانید:

*من از کم و کیف موضوع چیزی نمیدانم. ولی معتقدم بخشش و جلوگیری از اعدام یک نفر با هر عنوانی که باشه ارزنده است.

*(در پاسخ به کامنت بالا)دقیقا برعکسه. الان چون توی امریکا طرف تاحدود زیادی خیالش از اعدام راحته روزی چند نفر میزنه به سرشون برن یه عده رو بکشن. قبلا سلاح گرم بود اخیرا با سلاح سرد هم راه افتادن. جلوگیری از اعدام خوبه اما به هرطریقی خوب نیست.

*لذتی که در بخشش هست، در انتقام نیست. کار خوبی کردند.

*(در پاسخ به کامنت بالا)من اصلا این جمله شما را قبول ندارم. می دونید چرا؟ چون در همین چند سال اخیر هر کسی بخود اجازه می دهد جان انسان دیگری را بگیرد و در نهایت نیز با روش های مختلف موفق به اخذ رضایت می شوند. اینگونه بخشش ها به صلاح نیست.

*خدا رو شکر. تا باشد درس عبرتی برای سایر مسئولین که اولا تعهد به خانواده رو سر لوحه کار و زندگیشون قرار بدن و از هوای نفسانی دوری کنن دوما بر خشم خود فایق آیند تا مبادا این چنین در دام شیطان قرار گیرند و خدایی ناکرده خون یک انسان ریخته شود. فقط امیدوارم سایر هموطنان از قضاوت های ناروا نسبت به برادر و خانواده خانم میترا استاد بپرهیزند تا نمکی نباشد بر روی زخم آنها چون خیلی از هموطنانمون تو کامنت ها و نظراتشون هی اسم پول و گرفتن دیه مطرح میکنن و صحبت از معامله بر سر جان عزیزشان میکنن

*لطفا مردم عزیز کاسه داغتر از آش نشوند و با نظرات و تحلیلهای آبکی و نیش دار آرامش دو خانواده را بهم نزنن بهرحال هرچه بوده بین خودشون و خدای خودشون بوده خدا انشالله به هر دو خانواده آرامش بده و آقای نجفی هم باید بداند که هرکس در این قضیه مقصر بوده مهم نیست چون از نظر دادگاه ایشون قاتل بوده و حکم هم قصاص پس زندگی دوباره را مدیون گذشت این خانواده هست پس بقول برادر مرحوم در این مدت عمر باقی مانده سعی در جبران گذشته خود کند

***

«اي كاش ظريف زودتر تحريم مي‌شد!»، عنوان یکی از  مطالبی بود که درباره تحریم ظریف در الف منتشر شد و با واکنش مخاطبین الف همراه شد. تعدادی از نظرات مخاطبین الف را می‌خوانید:

*هر چند انتظار ندارم که دیدگاه بنده منتشر شود کما اینکه در گذشته هم هیچ کدام از دیدگاههای بنده در مورد سایر مطالب منتشر نشد ولی حداقل فایده این است که شخص سانسور کننده دیدگاه بنده رو خواهد خواند. ایراد مهم وارد بر تحلیل نویسنده محترم در مطلب فوق این است که اگر برجامی در کار نبود اتفاقاً دپیلماسی عمومی که مد نظر ایشان است این طور اثر گذار نبود. ایران با امضای برجام به دنیا نشان داد که نه تنها کشوری صلح طلب است بلکه حاضر است برای منافع خود مبارزه کند. خروج غیر قانونی امریکا از برجام اولاً باعث شد که دیگر پروژه ایران هراسی امریکا موضوعیت نداشته باشد و جامعه جهانی امریکا را به عنوان یک دولت ناقض عهد بشناسد ثانیاً؛ این فرصت را برای دپیلماسی عمومی ایران فراهم نمود تا به جامعه جهانی اعلام کند که ما پای میز مذاکره بودیم و کسی که میز مذاکره را ترک کرد امریکا بود نه ایران. برخلاف اعتقاد نویسنده مذکور بنده باور دارم که اتفاقاً اثر گذاری دپیلماسی عمومی در حال حاضر محصول برجام است زیرا در دور قبلی تحریمها که اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته بود استفاده از دپیماسی عمومی آن طور که نویسنده ادعا نموده است اثر بخش نبود.

*(در پاسخ به کامنت بالا)البته جنابعالی و دولتمردان فعلی ما یک اشتباه کوچک دارید و آن اینکه فکر میکنید افکار عمومی دنیا هم مثل شما فکر میکنند که آمریکا میز مذاکره را ترک کرده. باید توجه داشته باشید که افکار عمومی دنیا را بلندگوهای بسیار قدرتمند تبلیغاتی که عمدتا تحت هدایت و سلطه صهیونیزم و امریکاییها هستند میسازند و مطمئن باشید آنها نمیگذارند دنیا مانند شما فکر کند.

*بزرگترین دستاورد برجام این بود که اگر خودمان آستین همت را بالا نزنیم و کار واقعی(نه سوداگری و رانت خواری با تولیدات کشورهای دیگه) نکنیم هیچ کشوری به فریاد مون نمیرسه و اوضاع اقتصادی کشور روز بروز از اینی هم که هست بدتر میشه.

*آقای ظریف در مصاحبه و گفتگوها قوی عمل میکنه اما در موضوعات سیاسی مثل برجام عملکردش جای پرسش زیادی داره. واقعا برجام به نفع ایران بود؟ نمیشد عملکرد بهتری داشت؟ من که برام سئواله

*نويسنده اين مطلب ظاهرا تجاهل العارف كرده كه اگر امروز ظريف پاسخش به منطق استوار هست و ميتونه افكار عمومي دنيا رو تحت تاثير قرار بده بر مبناي همون برجام و اثبات حسن نيت ايران و بدعهدي غرب هست . و الا اگر نبود اين اتفاقات كه تو دوران جناب قصه گو كه كل دنيا وقعي به منطق مذاكراتيش نميدادن. ٦ سال مذاكره رفت كرد و هربار تحريم روي تحريم و افكار عمومي كل دنيا عليه ايران. اگر اون زمان كاري به كار تيم مذاكرات نداشتن دليلش اين بود كه حرفشون از نظر دنيا پشتوانه اي نداشت و تاثيري نداشت. افكار عمومي كل دنيا عليه ايران بود و ايران زير قطعنامه هاي متعدد سازمان ملل. اگر امروز منطق ما برنده و برنده ( برش دهنده ) هست به خاطر اين هست افكار عمومي دنيا پذيرفته كه ايران به عهدش استوار بود و گام عملي برداشت ولي غرب بدعهدي كرد و همين باعث ميشه كه حرف تاثيرگزار بشه

* اینو بدونید همین ظریف چند سال هست که جونتون رو خریده و اگر نبود تلاشهای دیپلماسی و حرفهای قشنگ برای جامعه بین الملی و سرگرم کردن سایر کشورها بنام مذاکرات قطعا باید پنج شش سال قبل زمانی که اوبامای زیرک تمام عزمش جزم براندازی و تحریم بود به هدفش رسیده بود و الان هممون از گشنگی و تحریم چند میلیون درصدی مرده بودیم

*علت اینکه آقای ظریف به چنان سطحی از مقبولیت و تاثیر گذاری رسیده بخش مهم اش به موفقیت او در به سرانجام رساندن مذاکرات برجام بود. البته در همان مذاکرات هم همین منطق قوی نظام که از زبان گویا و رسای ظریف به طرف های مقابل تحمیل می شد ار مهمترین عوامل موفقیت در مذاکرات بود. پس باید درست تحلیل کرد که: ۱- مذاکرات موفق برجام (علیرغم بدعهدی بعدی امریکا و اذنابش) تصویر ایران را در افکار عمومی و رسانه های جهان اصلاح کرد و منطق قوی اش را شناساند و ایران را از فشارهای سیستماتیک ناشی از قطعنامه های نابحق سازمان ملل خارج کرد. ۲- در ادامه و در زمان بدعهدی امریکا همان تصویر مثبت مجال و امکان ایجاد اتحاد جهانی بر علیه ایران را از امریکا گرفت و امریکا در این مرحله تنها و منزوی ماند. ۳- سوم اینکه، آقای ظریف با قابلیتهای بالای خود سرمایه ای برای کشورمان است و افراد کوته بین و تندرو باید دست از تخریب او بردارند. تحریم ظریف بیش از پیش هم راستایی تندروهای داخلی و دشمنان خارجی را آشکار کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد گروه جدید برای تذکر حجاب در خیابان‌ها | فرمانده سپاه تهران از ورودی جدی «سفیران مهر» گفت

سردار حسن زاده گفت: گروه‌های آموزش دیده با عنوان "سفیران مهر"، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهتمام مضاعف در اجرای قانون رعایت حجاب اظهار داشت: مردم نجیب ایران همواره در رعایت عفت و حیا و حفظ محیط خانواده از گزند بیگانه زبان‌زد و الگو بوده‌اند و همیشه برای مردان و زنان ایرانی حفظ حریم خانواده و حجاب مساله جدی و حتمی بوده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به خصوص شهروندان تهرانی در رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تاکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آنها خواسته است که بسترهای انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه بشوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: امروز دشمن سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده تا شاید با نمایش فساد و بی‌عفتی، بسترهای انحطاط خانواده‌ها و به خصوص جوانان را فراهم‌کند تا از این طریق راهی برای ضربه زدن به سرمایه دینی و اجتماعی بویژه در میان جوانان به دست آورد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر با صرف هزینه هنگفت، راه‌اندازی رسانه‌ها، تقویت شبکه‌های اجتماعی بدون کنترل و استفاده از مزدوران خود کوشیده با تحمیل چالش حجاب و بی‌حجابی اباحه‌گری را افزایش دهد.

حسن‌زاده با تاکید بر تلاش دشمنان در وانمود کردن فراگیری بی‌حجابی در جامعه گفت: متأسفانه قلیلی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آنها گرفتار شده‌اند اما ما معتقدیم می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آنها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش دیده با عنوان "سفیران مهر"، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزش‌های انجام شده برای گروه‌های مردمی بر آمادگی بسیج در همکاری با تمام دستگاه‌های متولی و مجری بیان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را تقویت شده است و همه می‌دانیم که قاطبه مردم عزیزمان بر رعایت پوشش مناسب ملی و اسلامی تاکید جدی دارند و مطالبه آنها بر کاهش معضلات مربوط به این حوزه نیز یک‌خواست عمومی است، لذا بر این باوریم که اهتمام به اجرا و نظارت بر قوانین و ضوابط پوشش در محیط‌های عمومی ضمن شکست‌پروژه دشمنان در ایجاد چالش حجاب، سلامت و صیانت از خانواده‌ها و جامعه را تضمین خواهد کرد. البته در این خصوص باید گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب که در ازای دریافت پول یا وعده‌های دیگر تظاهر به بی‌حجابی و بی‌بندوباری می‌کنند را از مردم عادی یا ناآگاه جدا کرد و با اقدامات اطلاعاتی و رصد ارتباطات آنان نسبت به شناسایی و برخورد با ایشان اقدام کرد.

دیگر خبرها

  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • ایجاد گروه جدید برای تذکر حجاب در خیابان‌ها | فرمانده سپاه تهران از ورودی جدی «سفیران مهر» گفت
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی