Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیست‌ و پنجمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بازگشت متفاوت رضا بابک با فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به سینما اشاره کرد. تاریخ انتشار: 16:30 - 25 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۰۵۱

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از بیست‌ و پنجمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بازگشت متفاوت رضا بابک با فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به سینما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور متفاوت «رضا بابک» بر پرده نقره‌ای/اکران «بنفشه آفریقایی» همچنان در بلاتکلیفی اکران

فیلم سینمایی بنفشه افریقایی از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد اما هنوز فرصتی برای اکران پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، وضعیت اکران در سینما همواره مورد نقد بسیاری از فیلمسازان سینما بوده است، اکران در سال جاری نیز منتقدان فراوانی داشته و بسیاری از فیلمسازان یا از وضعیت اکران آثارشان راضی نیستند یا به کل هنوز پشت صف اکران مانده‌اند. 

در این میان عدم اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر همواره یکی از مهمترین مشکلات چرخه اکران بوده است، جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران بهترین تولیدات یکسال سینما را در خود جای می دهد، اما مشخص نیست چرا بهترین آثار سینما در سال در چرخه اکران مورد بی مهری قرار می گیرند. 

فیلم سینمایی بنفشه افریقایی از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد اما هنوز فرصتی برای اکران پیدا نکرده است. 

فیلم بنفشه افریقایی دومین تجربه مونا زندی در مقام کارگردان است. وی پیش از فیلم سینمایی "عصر جمعه" را در سال ۱۳۸۲ راهی سینما‌ها کرد و حال بعد از ۱۲ سال دومین فیلم خود را با بازیگرانی حرفه‌ای راهی سینما و جشنواره فیلم فجر کرده است.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۳ با عکاسی آغاز و تا سال ۱۳۷۸ در سمت منشی‌گری صحنه و دستیاری فعالیت داشت. پس از آن سال ۱۳۷۸ اولین فیلم کوتاه ۳۵ میلی متری اش را ساخت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

صلوات بر حضرت «محمد(ص)» بهترین ذکر در روز‌های جمعه/از ثواب خواندن نماز «صاحب الزمان(عج)» غافل نشویم

کارشناس علوم قرآنی گفت: نماز «امام زمان (ع)» و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد بهترین و بزرگ‌ترین عباداتی است که به آن می‌توان اشاره کرد، صلوات بر محمد و آل محمد به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه از پنج‌شنبه بعد از ظهر تا غروب جمعه از ثواب بسیاری برخوردار است.

صالح باغ‌شیرین کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جمعه را یکی از اعیاد مسلمان دانست و گفت: روایات فراوانی در خصوص روز‌های جمعه بیان‌شده است، زیرا این روز به‌عنوان روز عید مسلمانان شناخته می‌شود روزی که در آن مومنین مأمورند تا بهترین عبادات را انجام دهند.

وی در همین راستا ادامه داد: اهمیت این روز به‌ قدری است که در روایات آمده «امام صادق(ع)» تأکید داشته‌اند که بهتر است این روز بر مؤمنی نگذرد مگر اینکه اعمال این روز را انجام داده باشد.


باغ شیرین اظهار کرد: از جمله اعمالی که در روز جمعه وارد شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است انتظار ظهور است و توقع می‌رود در این روز ظهور اتفاق بی‌افتد. همان‌گونه که در بحار الأنوار جلد جلد ۹۹ و صفحه ۲۱۵ آمده است: «هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ، وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ، وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ، وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ، وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ، امروز روز جمعه و روز توست، روزی که ظهورت و گشایش کار اهل ایمان به دستت در آن روز و کشتن کافران به سلاحت امید می‌رود، و من‌ای آقای من در این روز میهمان و پناهنده به توأم، و تو‌ای مولای من بزرگواری از فرزندان بزرگواران، و از سوی خدا به پذیرایی و پناه دهی مأموری، پس مرا پذیرا باش و پناه ده، درود‌های خدا بر تو و خاندان پاکیزه‌ات».

وی ابراز کرد: نکته مهم‌تر اینکه روز‌های جمعه ما میهمان «حضرت مهدی (ع)» هستیم و قطعاً صاحب‌خانه که ایشان هستند به‌ عنوان بهترین صاحب‌خانه نیز معرفی‌شده و بهترین پذیرایی را از میهمانان خود خواهند داشت و چون همه مسلمانان انتظار ظهور و انتظار میهمانی خاصی را داریم این روز به جمعه‌های ظهور و انتظار مشهور شده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نمی‌خواهم مردم مرا با نقش‌های ضعیف ببینند/پیشنهاد زیاد دارم اما بیشتر آنها را رد می‌کنم

بازیگر فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» گفت: اصلاً اهل گلایه و این حرف‌ها که کار کم شده‌ام نیستم، اتفاقاً پیشنهادات زیادی داشتم اما خودم نمی خواهم مردم با نقش‌های ضعیف مرا ببینند، اهل این حرف‌ها نیستم که بگویم همه بیکار شده اند و خانه‌نشین هستند.

سعید داخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به کاری نیستم اما فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی را در صف اکران دارم. 

وی درباره دلیل کم کاری خود در عرصه بازیگری افزود: واقعیت امر پیشنهادات زیادی طی ماه‌های گذشته داشته‌ام اما خودم ترجیح دادم که آنها را رد کرده و بازی در این آثار را قبول نکنم.

بازیگر فیلم سینمایی «خون خدا» در همین راستا ادامه داد: برای من به شخصه فیلمنامه حرف اول را می‌زند، وقتی در فیلمنامه نقش‌ پیشنهاد شده را دوست نداشته باشم چرا باید در آنها بازی کنم، فعلاً کاری که مرا به عنوان بازیگر به چالش بکشاند به من پیشنهاد نشده است. 

وی دلیل عدم قبول نقش‌های پیشنهاد شده را اینگونه توصیف کرد: بالاخره هر بازیگری بعد از گذشت زمان برخی انتخاب‌هایش عوض می‌شود و در انتخاب‌هایش سختگیر می‌شود، من هم وسواس‌های شخصی خودم را دارم و همین وسواس باعث شده به هر قیمتی بازی نکنم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

جایگاه بسیار مهم سیدالشهدا در قلب «امام دهم(ع)»/سیره «امام هادی(ع)» اساس مذهب شیعه است

کارشناس علوم قرآنی گفت: شخصیت «امام هادی(ع)» نگارنده اساسنامه شیعه است، تفکرات وی و سیره آن بزرگوار به عنوان اساس مذهب شیعه است که در زیارت ایشان یعنی زیارت جامعه کبیره در ماه ذی الحجه بر ما ارزانی شده است.

ابراهیم بهاری کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون سالروز ولادت «امام هادی(ع)» گفت: وجود مبارک «امام هادی(ع)» که به تعبیری، شخصیت بزرگوار ایشان نگارنده اساسنامه شیعه است، تفکرات وی و سیره آن بزرگوار به عنوان اساس مذهب شیعه است که در زیارت ایشان یعنی زیارت جامعه کبیره در ماه ذی الحجه بر ما ارزانی شده است.

وی ادامه داد: مجموعه دوره زندگی «امام هادی(ع)» را به چند قسمت می‌توان تقسیم کرد، دوره‌ای که با وجود مبارک «امام جواد(ع)» بودند، سپس دوره‌ای که به امامت رسیدند همچنین دوره‌ای که در زمان امامتشان با اختناق و سختگیری‌ها و فشار‌های بی حد متوکل عباسی روبرو بودند.


این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: «امام علی النقی الهادی(ع)» سفارش و تاکیدات بسیاری پیرامون زیارت  «سید الشهدا(ع)» بیان کرده‌اند، در تاریخ مشهور است که وجود مبارک «امام هادی(ع)» دچار کسالتی شده بود و ایشان در آن وضعیت کسالت از اطرافیان سوال کردند، آیا کسی هست که خودش را به کربلا برساند؟، اطرافیان ایشان پاسخ دادند، آقا برای چه می‌پرسید، ایشان فرمودند که برود در زیر «قبه سیدالشهدا(ع)« برای شفای من دعا کند.،اطرافیان گفتند که آقا شما خودتات امام هستید و خودتان می‌توانید دعا کنید اما این امام بزرگوار فرمودند خدا اجابت دعا را زیر «قبه سیدالشهدا(ع)» قرار داده است.

بهاری درباره دیگر ویژگی های شخصیتی  «امام هادی(ع)» بیان کرد: یکی از خصوصیات دیگر «امام هادی(ع)» در نام ایشان نهفته است، «هادی» یعنی هدایتگر، دعوت جامعه به خیر و صلاح و وجود «امام هادی(ع)» این امر را در زیارت «جامعه کبیره» به وضوح و روشنی برای ما بیان کرده است.

وی در همین راستا اظهار کرد: این رفتار «امام هادی(ع)» در آن زمان به تشویق کردن مردم در هر چه بیشتر نزدیک شدن به وجود ائمه اطهار(ع) تاثیر بسیار زیادی داشت، «امام هادی(ع)» می‌فرمایند محبتی که شیعیان به ما می‌کنند پروردگار متعال گناهان آن‌ها را ذوب می‌کند.

کارشناس ارشد علوم قرآنی تصریح کرد: «امام هادی(ع)» در سن جوانی به شهادت رسیدند فرقی نمی‌کند چه «امام هادی(ع)»، چه «امام جواد(ع)» و چه امام «حسن عسگری(ع)»، هر سه این بزرگواران عمر کوتاهی داشتند و به دلیل اختناق حکومت عباسی جان عزیزشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما تئاتر ادبیات تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد

همشهری آنلاین: در جایی از کتاب گفت‌وگوی مشهور بیلی وایلدر و کامرون کرو، وایلدر به کرو می‌گوید: «اگر نمایشنامه‌ای نوشتید و شانس‌تان را در جایی مثل نیوانگلند امتحان کردید و جواب نگرفتید، تمام شب می‌نشینید و آن را بازنویسی می‌کنید و نمایشنامه‌تان را به جای دیگری مثل پیتسبورگ می‌برید و دوباره جواب نمی‌گیرید. بار سوم که جواب نگیرید، دیگر فرقی نمی‌کند که چه کار می‌کنید، باید نمایشنامه را چال ‌کنید و فراموشش ‌کنید. این نمایشنامه هیچ‌وقت شانسی ندارد که در نیویورک روی صحنه برود. اما سینما این‌جوری نیست. مهم نیست که فیلم چقدر بد و بنجل شده. باید تا آخرین دلار بچلانیدش. فیلم باید اکران شود! آن‌هم برای تمام دنیا! پس فیلم به نمایش درمی‌آید، چه دوستش داشته باشید چه نداشته باشید. شرمندگی‌اش تا ابد باقی می‌ماند.»

این حرف از آن روشن‌بینی‌های پیرمرد است که در کمال سادگی و واقع‌بینی یکی از ویژگی‌های بی‌رحم سینما را توضیح می‌دهد. در تئاتر فرصت دارید که اشتباه شب قبل را شب بعد اصلاح کنید. دیالوگی را که بی‌مزه است، حذف کنید. کمی زودتر یا دیرتر واکنش نشان دهید. اصلا کل نمایشنامه را برای اجراهای بعدی بازنویسی کنید تا بهتر جواب بگیرید. ولی در سینما از این خبرها نیست. کارگردان باهوش و باتجربه وسط فیلمبرداری می‌فهمد که یخ کارش می‌گیرد یا نه و تماشاگر چه واکنشی به فیلم خواهد داشت. اگر کار بد پیش رفته باشد، شاید بتواند چیزهای جزئی‌ای را اصلاح کند و تغییرات محدودی به وجود آورد، اما واقعیت این است که در کل کار زیادی از دستش ساخته نیست. نماهای گرفته‌شده را نمی‌شود دور ریخت. باید همان‌ها را در تدوین نهایی استفاده کند. بالای هر ثانیه پول زیادی خرج شده و نمی‌شود همه نماهایی را که کارگردان دوست ندارد دوباره گرفت. فیلم ساختن مثل گیر افتادن در رابطه بدی است که خلاص شدن از آن خیلی مکافات دارد. یکی از طرفین می‌خواهد از این رابطه خارج شود، اما طرف دیگر به این راحتی‌ها ول‌کن قضیه نیست. حتی شاید بشود فیلمسازی را به مسابقه فوتبالی تشبیه کرد که تیم بازنده می‌خواهد سوت پایان بازی زودتر زده شود، اما باید تا آخرین ثانیه‌های وقت تلف‌شده بازی کند و بعد از بازی هم با تبعات باختش روبه‌رو شود.

حالا این وضعیت درباره «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری صدق می‌کند. نسخه اکران آنلاین فیلم، حتی در قاب کوچک تلویزیون هم، کاملا دافعه‌برانگیز است. هیچ نشانی از تبحر و ذوق و شناخت کارگردانی مثل عیاری در آن نیست. فیلمی ملالت‌بار و خسته‌کننده که خیلی زور می‌زند بامزه باشد، اما کاملا مشخص است که کارگردان نمی‌داند دارد چه می‌کند. به قول معروف این‌کاره نیست. حتی نمی‌تواند یک کمدی تجاری نصف و نیمه باشد که بد اجرا شده. باری به هر جهت و بلاتکلیف است چون کارگردانش به ساخت چنین فیلم‌هایی عادت نداشته و قواعد این نوع فیلمسازی را که بیشتر به بسازوبفروشی شبیه است بلد نیست. اما به هر حال فیلم باید اکران می‌شده و هزینه ساختش را درمی‌آورده و سود هم می‌داده به سازندگانش. شاید اگر بحث سود و زیان نبود «ویلای ساحلی» روی پرده نمی‌رفت، اما به قول وایلدر کبیر، فیلم به نمایش درمی‌آید، چه دوستش داشته باشید چه نداشته باشید.

کد خبر 844664 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران سینمای ایران مجله سینمای ایران

دیگر خبرها

  • کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهواره‌ای
  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی
  • مست عشق؛ زندگی مولانا و شمس در پرده سینما + جزئیات اکران
  • رشد ۱۸ درصدی مخاطبان سینما در هفته پایانی فروردین
  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • آخرین وضعیت پروازهای کشور و فرودگاه‌ها بعد از فعال شدن پدافندها
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM